Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: vraag over het opzetten van de kyte. HELP  (gelezen 10761 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vrucht

  • Gast
vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Gepost op: augustus 06, 2011, 07:54:10 pm »

Hallo,

Dit weekend voor het eerst na de workshop echt gaan kamperen, voor die tijd hebben we alleen op dagcampings gestaan.
Elke keer als we de kyte opzetten, besteden we veel tijd aan het afspannen van het grondzeil. Als deze strak staat, zetten we de test op spanning door de stokken te verlengen en de hulpstokken te verwijderen.
Daarna zien te toch elke keer dat 1 hoek waar de kidstent aan vast zit, erg scheef en raar hangt, het grondzeil wordt in deze hoek veel meer omhoog getrokken dan de andere hoeken.
Nu hebben we tijd gehad om te kijken en zien 2 dingen die ons opvallen.

Bijgaand 2 foto's:

Op 1 foto is de zien dat de het gaas van de kidstent niet recht hangt en omhoog trekt.
Op de andere foto is te zien dat de stok waar de carbon stok in zit te lang lijkt. Als de bocht van de stok op de verdikkingen blijft, lijk het erop dat het tentdoen weer 10 cm extra naar beneden kan zodat het grondzeil en en kidstent recht hangen.

Helaas is holtkamper nu gesloten voor vragen, kunnen de kenners op dit forum bekijken of ze iets raars zien?
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2011, 08:45:32 pm »

Wij kunnen het ons niet zo herinneren van onze eerste Kyte kampeer ervaring, maar je bent in ieder geval niet de enige die het wel  is opgevallen.
Kijk maar eens op Holtkamper Hyves, daar is een topic gestart over net nietjes en andere ervaringen met de Kyte waar onder andere de lengte van de carbonstok aan de raamzijde ook in wordt beschreven.

Hoop dat je dat al iets geruststelt.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

vrucht

  • Gast
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2011, 08:53:37 pm »

Nou ....een beetje ;-)
Het rare is dat de kidstent van het showroommodel er volgens mij wel compleet recht bij staat.
Er zit ergens iets niet goed, zo kan HK dit niet bedacht hebben.
Ik heb nog een andere foto toegevoegd.


De kidstent hangt er gewoon ugly bij!

Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2011, 09:21:06 pm »

Dat dit voor kan komen is bekend bij Holtkamper. Het is een van de redenen waarom het grondzeil van de kindertent te hoog kan hangen. Toen dit ter sprake kwam kreeg ik de indruk dat je dat zelf kunt oplossen. Ik ben er niet op doorgegaan omdat wij dit probleem niet hebben maar je zou kunnen proberen als je de spanning van de tent haalt door de hefboomstokken te laten zakken de tent naar achteren te trekken.

De kidstent krijg je volgens mij niet superstrak. De twee boogsteunen die de kidstent dragen krijgen hun steun uit de gespannen tent, er zit geen frame. Dit zakt altijd iets door en was volgens mij bij het showroom model ook zo. In ieder geval op de ANWB-dagen wel. Maar ja, die tent hadden ze binnen 12 minuten opgezet. :# Zorg wel dat de bogen tot het eind in de tasjes in het dak zitten en de stokken niet verwisseld zijn.
Gelogd

michielw

  • Gast
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #4 Gepost op: augustus 07, 2011, 09:17:17 am »

Wij hebben geen kidstent, maar dat het in die hoek lijkt alsof het frame te breed is en daardoor het tentdoek te veel omhoog getrokken wordt: dat herken ik wel. Wij hebben bovendien de achterluifel die naar mijn smaak niet lekker hangt: scheef en te laag en ik vraag me af of dat er ook mee te maken heeft.

Ik ga ze dinsdag iig even bellen hierover.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #5 Gepost op: augustus 07, 2011, 09:50:22 am »

Is iets wat mij ook is opgevallen, de carbon stok lijkt te lang.....

gr. Rob
Gelogd

vrucht

  • Gast
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #6 Gepost op: augustus 07, 2011, 08:17:54 pm »

Het zou toch raar zijn als ze een stok te lang afzagen? De hele kyte is tot in de details afgewerkt, ik neem aan dat ze een kyte van voor tot achteren checken zodra deze "van de rolbank" komt.

Met mijn technisch oog en beredenering kom ik ook tot de conclusie dat de carbon stok te lang is of het tentdoek ergens te kort is.
Ook zie ik dat de moeren van de bevestingen tegen onbescherm doek aan komen, lijkt mij dat dit snel gaat slijten.

Maandag toch even HK bellen.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #7 Gepost op: augustus 07, 2011, 08:31:41 pm »

Wij hebben hier al contact over gehad met HK en hebben een afspraak staan om dit te laten zien. Het is ook net of het doek van het dak (aan deonderkant) te ruim is.
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #8 Gepost op: augustus 07, 2011, 09:54:28 pm »

Pas bij hk geweest om de wagen een 'technische beurt' te geven, waarbij ze alles nakijken. Begrepen dat dit soort situaties inderdaad kunnen worden veroorzaakt door de lengte van de carbonstok en de lengte/hoogte afstelling van de twee 'voortent' palen.
Over de achterluifel. Dat herken ik wel. Bij mij checken ze de lengte van de carbonstok, ik heb namelijk moeite om die in de houder te krijgen sinds de eerste vakantie. Lastige van die achterluifel is dat de stand nogal afhankelijk is van de grote spanning op de voorluifel. De voorluifel trekt aan de achterkant van de tent, zie je ook met plaatsen van de haringen van de voorluifel. Zonder achterluifel rits je de 'zijliifels' aan de achterkant aan de zijkant vast, maar door de aangeritste achterluifel gebeurd dat niet en zie je dat terug met plaatsen achterluifel. Die start bij het slaapdeel altijd hoger dan aan 'voortent' zijden. Zit hem dus in het opzetten volgens mij. Ene keer heb ik hem recht, andere keer niet, maar dat mistaat ook niet hoor vind ik.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #9 Gepost op: augustus 08, 2011, 07:56:26 am »

Wij moeten de Kyte medio september brengen voor een onderhoudsbeurt en enkele reparaties, zal alle door ons geconstateerde zaken aan de orde stellen, kijken wat ze hierop te zeggen hebben.
Valt me op dat hier op het forum, meer mensen 'last' hebben van een aantal eigenaardigheden met hun Kyte.

gr. Rob
Gelogd

Mattie

  • Gast
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #10 Gepost op: augustus 08, 2011, 10:27:16 am »

Wij gaan vrijdag voor het eerst met vakantie mt de Kyte met kindertent. Wij hebben m slechts een keer kunnen testen na de workshop en wij hadden toen ook problemen met het strak krijgen van de linkerkant en de kindertent. Geloof niet dat wij veel bekijks hebben op campings als we m zo opzetten ( of juist wel... :P)
Tijdens de workshop stond 'ie echter super strak. Hoe was dat bij jullie? Ik heb het idee dat wij nog veel ervaring moeten opdoen, ook al ben ik ook geneigd om te zeggen dat bepaalde zaken niet in orde zijn.

Groet, Mattie
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #11 Gepost op: augustus 08, 2011, 03:14:40 pm »

Wij gaan vrijdag voor het eerst met vakantie mt de Kyte met kindertent. Wij hebben m slechts een keer kunnen testen na de workshop en wij hadden toen ook problemen met het strak krijgen van de linkerkant en de kindertent. Geloof niet dat wij veel bekijks hebben op campings als we m zo opzetten ( of juist wel... :P)
Tijdens de workshop stond 'ie echter super strak. Hoe was dat bij jullie? Ik heb het idee dat wij nog veel ervaring moeten opdoen, ook al ben ik ook geneigd om te zeggen dat bepaalde zaken niet in orde zijn.

Groet, Mattie


Vergeet ook niet dat de ondergrond ook nooit in lengte en breedte waterpas is. Hk gaf bij mij wel aan dat je in sitaties dat het het grondzeil mbt de vier hoeken niet mooi straks krijgt, ook de andere grondzeilogen kan gebruiken om bepaalde vouwen in bepaalde situaties weg te trekken. Kijk ook goed of de voortentpalen voldoende uit elkaar staan. Daar zit ruimte in, ondanks de koppeling met de carbonstok. En dus ook de hoogte-afstelling van die palen, die nogal belangrijk is. Dak, zijwand En grondzeil zitten met elkaar in verbinding, dus als de een te strak staat, kan de ander....ze boden me aan om evt na de technische keuring waarin ze alles nalopen nog even een extra opzetinstructie te krijgen voor bepaalde aspecten als de maatvoeringen wel zouden kloppen. Wel service. Tja, nieuwe snelle opzettechnieken met minder palen vragen ook wat ervaring van zowel hk als gebruikers denk ik.
Gelogd

vrucht

  • Gast
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #12 Gepost op: augustus 09, 2011, 04:28:54 pm »

Zojuist HK gesproken.

De foto is inderdaad NIET goed en er zit dus iets fout.

Heb de tip gekregen om het membraamdak open te maken en te kijken of er iets tussen blijft hangen en daarna proberen de "binnentent" over de hoek heen te trekken, daarna klitteband weer vast.

Het verhaal over de carbonstok is nog het ergst.
HK heeft een bepaalde lengte carbonstokken bij de leverancier besteld. HK kwam er pas later achter dat er een verschil in lengte van de stok kon zitten.
De leverancier zei dat er een marge van een paar CM in kan zitten!
Nu controleerd HK alle stokken voordat ze geplaatst worden.

Ik heb gevraagd wat de lengte van de stoek moet zijn:

LENGTE CARBON STOK MOET 278CM ZIJN


Dat het grondzeil in de hoek van de kidstent steeds omhoog wordt getrokken als de tent op spanning komt, is ook niet goed.....

Best ingewikkeld zo een Kyte.

Nu snap ik ook waarom je zo een ding nergens kan huren voordat je hem koopt, zonder cursus, examen en praktijkervaring bak je er niets van.

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #13 Gepost op: augustus 09, 2011, 04:48:14 pm »


Nu snap ik ook waarom je zo een ding nergens kan huren voordat je hem koopt, zonder cursus, examen en praktijkervaring bak je er niets van.

 :#
(Ben ik even blij met mijn simpele door iedereen op te zetten karretje   :P )

Maar had HK de wagens uit die serie niet even kunnen terugroepen of in ieder geval een berichtje aan de kopers kunnen sturen om even de lengte van de stok na te meten?
Gelogd

vrucht

  • Gast
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #14 Gepost op: augustus 09, 2011, 05:06:05 pm »

:#
(Ben ik even blij met mijn simpele door iedereen op te zetten karretje   :P )


Gelukkig ben ik in deze een beginnende campeerder....... dus ingewikkeld is relatief te noemen.  ::)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal