Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon slaapt thuis.  (gelezen 22753 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulPaul

  • Gast
Re:Cocoon slaapt thuis.
« Reactie #15 Gepost op: december 15, 2011, 09:34:46 pm »

Mars,

wat een ontzettend strakke bak is dat geworden. Heel veel plezier ermee !
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re:Cocoon slaapt thuis.
« Reactie #16 Gepost op: december 15, 2011, 09:48:23 pm »

Mooie wagen! Nog even en wij mogen hem ook op gaan halen. Leuke foto's en, ook in ander topic al vermeld, fijn dat de powerpack toch is gemonteerd. Veel plezier ermee
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Cocoon slaapt thuis.
« Reactie #17 Gepost op: december 15, 2011, 11:06:13 pm »

Mooie wagen! Blijft wat dat betreft toch wel een van de mooiste, zo niet de mooiste! Heel veel plezier ermee  :J
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Cocoon slaapt thuis.
« Reactie #18 Gepost op: december 17, 2011, 02:48:04 pm »

Opgeplooid ziet hij er al  8) uit, dus hij moet er uitgevouwen gewoon :k  uitzien ;) :#

Zelfs zonder Gluwein zie ik ze vliegen.....

 :off Ik heb vaak een probleem tijdens het typen hier op het forum. Ik typ en de letters verschijnen met veel vertraging zijn er nog die dit hebben?
« Laatst bewerkt op: december 18, 2011, 11:29:44 am door Mieke »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Cocoon slaapt thuis.
« Reactie #19 Gepost op: december 17, 2011, 04:59:28 pm »

Opgelplooid

Dat lijkt ondergetekende wel na drie glazen glühwein op de kerstmarkt...  :#

 ;)
Gelogd

mars

  • Gast
Re:Cocoon slaapt thuis.
« Reactie #20 Gepost op: december 17, 2011, 07:30:57 pm »

Ook wij hebben van de week de cocoon opgehaald.
Het enige waar ik een beetje mijn twijfels bij heb is de 12 volt stekker van de koelkast met onderspanningbeveiliging voor de accu.
Het idee is prima, maar de stekker met connector hadden ze beter in de kyte keuken kunnen wegwerken.
De connector lijkt mij niet echt waterdicht. Bij de bedrading welke in de stekker gaat zit een opening. Hier kan het opspattende water zo in komen. De stekker lijkt mij prima geschikt voor gebruik in het dasboard maar niet voor buiten.
De tijd zal het leren... hoe degelijk dit is.

Klopt! Ik heb er vandaag ff onder gekeken.  Als ze het kabeltje wat langer gemaakt hadden, kon het stekker een halve slag gedraaid worden. Dit was misschien een betere oplossing.
Maar denk niet dat het kwaad kan. Ik kan zelfs nog 2 beide trekbandjes doorknippen en het stekker omdraaien. Stekker komt dan wel onder de dissel uit. Kan geen kwaad, maar oogt niet zo mooi.

De stekkers zijn op zich goed buiten de keuken bruikbaar.
Heb altijd zo een 12V aansluiting op de dissel en nooit problemen hiermee gehad.

Nieuw projectje wordt nog spatlappen maken, om zo de achterkant wat schoner te houden.
In de disselbak past mooi de 2e koelkast en 2 grote groene gasflessen.
Ook vandaag nog ff bezig geweest ivm verlichting in de keuken.
Wordt w.s. led-strip in warmwit met dimmer (12V).

« Laatst bewerkt op: december 17, 2011, 07:38:43 pm door mars »
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re:Cocoon slaapt thuis.
« Reactie #21 Gepost op: december 17, 2011, 08:09:45 pm »

die van ons slaapt sinds vandaag in de stalling :)
Was ook echt weer om hem op te halen. 450 km met alleen maar regen. Hij ligt wel heerlijk achter de auto trouwens. Thuis nog even moeten oefenen met dat Pack en Go gebeuren. Wisten we toch niet meer welke ritsen we moesten hebben. :? Maar lange leve het forum en alles is weer ontdekt.
Alleen die spiegel in de keuken is nutteloos geworden met die hoes erom. Maar wat een mooie wagen zeg! Kan niet wachten om hem ook te gaan gebruiken.
Gelogd
live life outdoors

muis

  • Gast
Re:Cocoon slaapt thuis.
« Reactie #22 Gepost op: december 18, 2011, 01:21:51 am »

Veel plezier met de cocoon :J
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re:Cocoon slaapt thuis.
« Reactie #23 Gepost op: december 18, 2011, 11:39:02 am »

@mars: toch nog een vraag over de stekkerdoos. Gaat de kabel bij jou cocoon direct vanuit de stekkerdoos, door de bodemplaat heen de vouwwagen heen. Er staan namelijk op dit forum ook een foto waar je nog een stuk kabel ziet vanaf de stekkerdoos, voorzien van een wartel.  Als het direct kn, lijkt me dit een stuk handiger....
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Cocoon slaapt thuis.
« Reactie #24 Gepost op: december 18, 2011, 11:41:52 am »

"Wisten we toch niet meer welke ritsen we moesten hebben."

Ik met onze Kyte; precies hetzelfde. Nou hadden we als goede raad gekregen: zet met nagellak of stift een stipje op die  uiteinden van de ritsen die open moeten. Bleek ik het ook niet meer te weten. Gevolg: 2 rode stippen op de VERKEERDE ritsen. ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re:Cocoon slaapt thuis.
« Reactie #25 Gepost op: december 18, 2011, 02:45:42 pm »

Gisteren onze Cocoon opgehaald. Lekker weer vandaag om hem eens goed te bekijken :) Hopen dat het snel campeerweer mag worden :>

@ Edwinv; Bij onze wagen gaat de kabel van de stekkerdoos direct door de bodemplaat heen, dus niet met een wartel zoals elders op het forum te zien is.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Cocoon slaapt thuis.
« Reactie #26 Gepost op: december 18, 2011, 03:25:15 pm »

@Cewi,
Gefeliciteerd met jullie aanwinst.....nu het lange wachten op kampeer seizoen.... ;)
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re:Cocoon slaapt thuis.
« Reactie #27 Gepost op: december 18, 2011, 04:52:52 pm »

@cewi: dank je wel voor je reactie. Dan ga ik het ook zo doen. Goed de randen dichtkitten, dan zou er niets moeten kunnen gebeuren.
By the way. Gefeliciteerd natuurlijk met de cocoon. Als het mee zit nog 4,5 maand en dan mag je..... Ons eerste weekend dit jaar was met Pasen....
Gelogd

mars

  • Gast
Re:Cocoon slaapt thuis.
« Reactie #28 Gepost op: december 18, 2011, 05:05:30 pm »

@mars: toch nog een vraag over de stekkerdoos. Gaat de kabel bij jou cocoon direct vanuit de stekkerdoos, door de bodemplaat heen de vouwwagen heen. Er staan namelijk op dit forum ook een foto waar je nog een stuk kabel ziet vanaf de stekkerdoos, voorzien van een wartel.  Als het direct kn, lijkt me dit een stuk handiger....

Je vraag was al beantwoord zag ik, maar idd gelijk door de bodem de keuken in.
Die andere bevestiging is dat de CEE stekker op de dissel zit en van daar uit met zichtbare kabel de keuken in. Dat was bij het showmodel in Emmen, maar wordt niet meer zo gemaakt.
Ik heb dat nog eens gevraagd aan Micha. Hij wist eigenlijk geen antwoord te geven op de vraag wat nu wel en niet toegestaan is kwa stroomaansluiting op een tenttrailer. Een behoorlijk 'grijs' gebied schijnbaar.
Gelogd

mars

  • Gast
Re:Cocoon slaapt thuis.
« Reactie #29 Gepost op: december 18, 2011, 05:11:14 pm »

die van ons slaapt sinds vandaag in de stalling :)
Was ook echt weer om hem op te halen. 450 km met alleen maar regen. Hij ligt wel heerlijk achter de auto trouwens. Thuis nog even moeten oefenen met dat Pack en Go gebeuren. Wisten we toch niet meer welke ritsen we moesten hebben. :? Maar lange leve het forum en alles is weer ontdekt.
Alleen die spiegel in de keuken is nutteloos geworden met die hoes erom. Maar wat een mooie wagen zeg! Kan niet wachten om hem ook te gaan gebruiken.

Dat ritsenverhaal komt ons bekend voor.... moest toch ook ff denken toen ik thuis het pack & go wilde gebruiken. :#
Veel plezier ermee!

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal