Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Twijfels????????  (gelezen 7049 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sarah

  • Gast
Twijfels????????
« Gepost op: januari 31, 2012, 01:34:42 pm »

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb twijfels. Ben ik weer eens te happig geweest???

Zoals een aantal mensen al weten op het forum. Heb ik een paar maand geleden een oudere Astro aangeschaft. Onze bedoeling is om het kamperen te testen. Gezinnetje van 5 (jongen van bijna 7, dochter van bijna 3 en onze Benjamin is nu 4 mnd) Ik dacht: ik haal wel een stapelbedje en kwam er later achter dat een binnenhemel ook nog wel handig zou zijn.

De astro heb ik voor een schappelijke prijs kunnen krijgen en ondanks dat veel mensen met kennis mij de flyer aanbevolen heb ik het niet gedaan. Ten eerste vond ik die minder mooi en ten tweede dacht ik meer laadruimte nodig te hebben. Want ik denk dat er minder in de flyer past. De laadruimte hebben we nodig we hebben nml geen grote wagen. en willen geen dakkoffer ook omdat die laatst zijn getest en eruit kwam dat ze een gevaar op de weg zijn op enkele merken na. En ook omdat het weer iets aan op de wagen is. Ook dacht ik te zien dat de flyer minder doorluchtings ramen had dan de astro????


Opzoek naar het stapelbedje, struin ik alle tweedehands sites af. En nu begin ik te twijfelen of ik de juiste keuze heb gemaakt!!!!! :( Die flyer wordt steeds mooier en heeft makkelijker ruimte voor 3 kinderen. Ook heb ik gezien dat op de sites dat die nog aardig wat baggage kan hebben. En ze bijna standaard een binnenhemel hebben. Ze hebben niet allemaal standaard een mooie whitebox keuken die ik nu heb bij de astro. Maar heb nu al 2 flyers wegzien gaan voor een zeer schappelijke prijs. eentje voor 1750 met een doek van 2000.

Begrijpen jullie mijn twijfel? Hebben jullie tips? Kunnen jullie mijn twijfels weghalen?
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Twijfels????????
« Reactie #1 Gepost op: januari 31, 2012, 02:10:46 pm »

Ik begrijp de twijfels, maar zoals je al aangeeft: je wilt het kamperen testen. Dan ondervind je dus ook problemen waar je van tevoren misschien niet helemaal aan gedacht had. Het is toch ook geen ramp om een paar keer te kamperen met een vouwwagen die net niet aansluit bij wat je wil, want het resultaat is uiteindelijk dat je echt goed weet wat je wil (de fouten van de vorige vouwwagen wil je dan niet meer) en zo kan je veel beter afgewogen een nieuwe betere tweede wagen kopen. En zoals je al zei vind je de Astro mooier, nou dat is dan toch nog steeds zo?

Mijn vriendin en ik hebben ook voor heel weinig een veeldehands Alpen Kreuzer gekocht, en ondanks de waslijst aan mankementen zijn we er erg blij mee. Als we over een paar jaar misschien een andere wagen willen kopen weten we precies waar naar moeten zoeken. Anderen kijken raar op als wij met onze AK een camping op rijden, we zijn een jong stel (24 en 26) en hebben een vouwwagen, wat toch wel als vreemd wordt beschouwd. Maaaaaarrrr: wij zijn er blij mee en dat is wat telt, niet wat anderen ergens van vinden!

Moraal van het verhaal: kijk niet te veel naar wat anderen doen, maar geniet van wat je hebt, ook al is dat misschien suboptimaal, je weet daardoor voor de volgende keer wel precies wat je wil.

Laat je vooral niet uit het veld slaan door wat anderen vinden en ga af op wat je zelf vindt!!
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: Twijfels????????
« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2012, 02:23:36 pm »

bedankt dat heb ik wel nodig! maar moet wel zeggen ondanks wat anderen zeiden heb ik toch een andere keuze gemaakt. door dat ik een stapelbedje nodig heb ben ik rondgaan kijken en daardoor kwamen de twijfels!

een hele goede is het testen, dan kom je precies tegen wat minder of juist goed is!
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Twijfels????????
« Reactie #3 Gepost op: januari 31, 2012, 03:19:42 pm »

Ook in de flyer heb je of een ondertentje of een stapelbed nodig om een 5e slaapplek te creëren, waarbij het ondertentje mij de slechtste oplossing lijkt, ik zie nog wel eens iemand met z'n hoofd tegen de dissel stoten  ::) tussen de bankjes zou ook iemand kunnen slapen, maar of dat ideaal is...
Ik zou inderdaad gewoon eerst gaan kamperen met de astro en daarna bekijken wat je wil. Je kunt altijd nog de whitebox keuken mee overnemen naar een flyer, hoewel ik niet weet hoeveel werk het is om de beugeltjes op de dissel over te zetten.
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: Twijfels????????
« Reactie #4 Gepost op: januari 31, 2012, 03:49:11 pm »

twijfels zo goed als weg! :)
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: Twijfels????????
« Reactie #5 Gepost op: januari 31, 2012, 04:51:52 pm »

Dag tukkertje..... Twijfels blijf je altijd houden.... Hebben we ook gehad toen we onze kyte kochten.
Tot het moment dat je ermee op stap gaat. Tuurlijk zijn er dingen dat je misschien anders had gewild. Maar je moet ook wat te wensen over houden.
Jou oudste wil nu nog in de vouwwagen bij jullie slapen, maar misschien is dat volgend jaar ook weer anders en wil ze of hij een eigen tentje.
Stapelbedje gewoon doen. Zo'n ding verkoop je toch altijd wel via marktplaats of zo.....

Heb je al plannen gemaakt of ben je er nog niet uit..... Het begint met de voorpret!
gr uit delden
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: Twijfels????????
« Reactie #6 Gepost op: januari 31, 2012, 05:02:08 pm »

dag edwinv,

we hebben de zomervakantie al geboekt! de ardeche wordt het. de rest wordt allemaal last minute gedaan! Mijn oom en tante hebben nog een stapelbedje voor de caravan dat is een 1 ligger,we gaan kijken of we daar wat mee kunnen! En ik ga kijken of ik een leuk stofje kan vinden voor de binnentent.

Ik heb err echt zin in, de voorpret is misschien te groot dat de twijfels er komen .....
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: Twijfels????????
« Reactie #7 Gepost op: januari 31, 2012, 06:17:55 pm »

Ardeche, is volgens de verhalen die ik heb gehoord altijd goed.....
Gewoon doen en ervaren..... En natuurlijk genieten.
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: Twijfels????????
« Reactie #8 Gepost op: januari 31, 2012, 06:43:26 pm »

edwin ik heb ook nog 2 weken mei  vakantie ...W:
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: Twijfels????????
« Reactie #9 Gepost op: januari 31, 2012, 07:31:00 pm »

Lekker hoor. Wij gaan met pinksteren een weekje naar zuid limburg.
Verder nog geen plannen. Wij boeken niets. Waar het mooi weer is, daar gaan we heen.....
Zou wel graag door de alpen willen gaan trekken.aar dagen zwarte woud, daarna zwitserland, noord italie bij een van de meren en dan rustig aan weer op naar huis.....

Rondtrekken met een vw is erg leuk. Veel zien
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: Twijfels????????
« Reactie #10 Gepost op: januari 31, 2012, 10:00:51 pm »

Gaan jullie met of zonder kids Edwin?
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: Twijfels????????
« Reactie #11 Gepost op: januari 31, 2012, 10:21:39 pm »

Wij gaan altijd met onze kids op vakantie  :J
We hebben drie kids van bijna 7 en 5 en 3. De jongste sliep afgelopen zomer nog in een kinderbedje. De andere 2 in een HK stapelbed. Vonden het super.
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: Twijfels????????
« Reactie #12 Gepost op: februari 01, 2012, 11:27:28 am »

He en geen problemen met doorreizen. Omdat je aangeeft dat je naar meerdere landen en plekken wilt. Dat is dus te doen met de kids? En welke vouwwagen hebben jullie dan?

Het wordt onze 1ste klapvakantie dus we hebben wel geboekt.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Twijfels????????
« Reactie #13 Gepost op: februari 01, 2012, 01:37:38 pm »

Geen paniek, een stapelbedje zal je wel vinden. Je hebt toch nog enkele maanden tijd.

Zal ik wat nadelen van de Flyer opsommen :#
- Er is wel voldoende bagageruimte, in de zin van het vervoeren van... Maar je moet de bagage telkens verwijderen als je aankomt want de meeste bagage past tussen de banken.
- Je moet de bermkeuken telkens van de dissel halen als je wil openklappen.
Ik zal over de voordelen  zwijgen ;)

De voordelen van de Astro.
Veel bagageruimte en je kan alles laten liggen terwijl je kampeert
De keuken kan rustig blijven staan op de dissel
Hij neemt niet veel kampeerplek in dus nog veel ruimte voor de kinderen om rond de wagen te spelen

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Twijfels????????
« Reactie #14 Gepost op: februari 01, 2012, 04:32:24 pm »

Zal ik wat nadelen van de Flyer opsommen :#

<knip nadelen>

De voordelen van de Astro.

<knip voordelen>


Dat vind ik zo opvallend bij de keuze van een klappert. Hij is zo verschrikkelijk persoonlijk, dat de één met volle overtuiging de ene klapper de allerbeste keuze vindt en de ander diezelfde klapper even terecht met volle overtuiging bestempelt als totaal onbruikbaar.   :I

Wat minstens zo curieus is, is dat prijs daarin een hele rare, minder bepalende rol speelt. Bij heel veel andere producten wil er nog wel eens een duidelijke relatie zijn tussen de hoogte van de prijs en de eisen, maar die relatie lijkt bij klappers beslist niet altijd aanwezig. Je kunt met volle overtuiging een hele beschaafde prijs betalen in de wetenschap dat die keuze voor jou de beste is.  :) Maar het is evenzogoed mogelijk dat jouw wensen helemaal niet buitennissig zijn, maar je desondanks toch een enorme klap (...) geld moet neertellen om die wensen in vervulling te zien gaan.  :N

Wij zijn uiteindelijk van de Astro afgestapt omdat we het vanwege de vrij royale voortent met grondzeil toch meer een klapper voor een gezin met 2 of 3 kinderen vonden. Als het eens slecht weer is, zit je daar met een heel gezin heel comfortabel in.
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2012, 04:42:55 pm door Frankie »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal