Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: watervoorziening Kyte  (gelezen 3236 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulPaul

  • Gast
watervoorziening Kyte
« Gepost op: februari 19, 2012, 05:33:27 pm »

Zo, even een ander onderwerp. Mijn watervoorziening(hoor ik daar iemand zuchten?)

Ik wil om goede redenen die watertank uit de bagagebak. Hk is er(zegt men) mee bezig. Tot nu toe zonder resultaat. Ik dacht tot nu toe dat het een moeilijk verhaal zou worden. Die pompen die ik kon vinden waren allemaal idioot groot en duur. Alleen al ?300 voor een pomp: oeff. En dan moeten de jongens van HK nog bij de koffiemachine vandaan komen.

Dan begint die teller te tikken. En gelet op een andere toevoeging: de Bigfoots , waar je simpel kunt uitrekenen wat het kost om de mannen in beweging te krijgen: prijs van de originele Alko bigfoots op dit moment bij bijv. de Wit: ? 79,99. Komt een beetje verzendkosten bij. Hou het ruim: totaal ? 80,-
Kosten bij HK: ? 195,- En dan zijn ze al wel behoorlijk in prijs gezakt.

Maar laat ik er ook niet weer te hard over klagen. Dat ze iets meer marge berekenen betekent w?l dat er ook iets meer kan om de klant tegemoet te komen. Dat je daar alleen van profiteert als je mondig genoeg bent om in gesprek te gaan: dat is gewoon niet anders.
Zodra Jelle en zijn vader in een Bently met trekhaak voor komen rijden, haak ik af, maar dat valt nog wel mee. Ja heren HK: ook daar wordt op gelet :>

Goed, dan die watervoorziening.

Als er hier nog iemand anders mee bezig is hoor ik dat héél graag :J :J
Natuurlijk wacht ik eerst de reacties dinsdag af. Maar dan denk ik dat ik er lekker zelf mee aan de slag ga. Dat batterijpak er uit en het pompje idem. Dan eerst even naar mijn kennis bij Jan Krul. Hij weet alles van caravans en wat hiermee te maken heeft. Dus ook van watervoorziening. Ik denk dan nog overleg met HK over wat ik wel en niet mag. Wie weet.
Overrigens: hier een link naar die enigszins betaalbare pompen:https://www.campshop.nl/shop/watersanitair/waterpomp/vrijstaandepomp/?id=1000&page=1&view=5
Hoop dat-ie het doet.

modbreak: ik heb dit onderwerp gesplitst van je andere topic om het leesbaar te houden
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2012, 06:49:38 pm door muis »
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: Re: Ervaringen Holtkamper Kyte tijdens de eerste vakantie
« Reactie #1 Gepost op: februari 19, 2012, 06:31:44 pm »

Ha paulpaul. Je bent weer boven water gekomen in oldenzaal. Heb je niet herkend op rtv-oost met de optocht  :+
Heb je het bakkie weer opgehaald bij HK. Of begreep ik dat nou verkeerd....
Zo ja, Hoe was het, hebben ze je overtuigd....
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: watervoorziening Kyte
« Reactie #2 Gepost op: februari 19, 2012, 09:25:38 pm »

Dinsdag. dus overmorgen heb ik de eer. Ennuh: heb de schurft aan carnaval. Dat heb ik jarenlang kunnen omzeilen door precies dat weekend te boeken in Pension Zonneweelde op Schiermonnikoog. Heet trouwens al een aantal jaren "de Tjattel" maar is nog net zo leuk.

Mijn vrouw en ik hebben het gepresteerd om bij de eindafrekening de post "café/restaurant hoger te laten zijndan de kosten voor de kamer. Errrruggg gezellig dus :+
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: watervoorziening Kyte
« Reactie #3 Gepost op: februari 19, 2012, 09:59:59 pm »

Haha, hier bij mij hetzelfde. Heb er ook totaal niets mee. Kids vinden het geweldig, dus we zijn zaterdag hier in delden naar de optocht geweest. Was blij dat ik weer in huis was.....
Geen ervaring met schiermonnikoog. Komen zelf heel graag op vlieland.....

Succes dinsdag. Ben erg benieuwd hoe het gaat en of we er weer een ritje naar emmen moeten wagen
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: watervoorziening Kyte
« Reactie #4 Gepost op: februari 20, 2012, 11:01:02 am »

Ik heb geen watervoorziening genomen.
Vond deze ook te duur en we gebruiken deze zeldzaam (in de oude vouwwagen nooit gebruikt).
Gezien je het water regelmatig moet verversen hebben wij gewoon een jerrycan op een krukje staan altijd.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

alrik

  • Gast
Re: watervoorziening Kyte
« Reactie #5 Gepost op: maart 19, 2012, 01:25:17 pm »

Hoi !

Ik probeer exact hetzelfde voor elkaar te krijgen (alsmede het verplaatsen van de gasfles, en het aanpassen van de elektriciteitsvoorziening). Tot op heden zonder positieve reactie. Ik heb zojuist een bericht het forum onder ' techniek '  geplaatst, dus ik hoop dat er mensen / bedrijven zijn die dit doen, want Holtkamper staat er niet om te springen geloof ik (wat ik me wel een beetje kan voorstellen).

Ik ben zelf niet handig genoeg, dus ik wil iemand / bedrijfje voor inhuren.

Groeten,

Alrik
Gelogd

michielw

  • Gast
Re: watervoorziening Kyte
« Reactie #6 Gepost op: maart 20, 2012, 07:50:27 am »

Zo, even een ander onderwerp. Mijn watervoorziening(hoor ik daar iemand zuchten?)

Ik wil om goede redenen die watertank uit de bagagebak. Hk is er(zegt men) mee bezig. Tot nu toe zonder resultaat. Ik dacht tot nu toe dat het een moeilijk verhaal zou worden. Die pompen die ik kon vinden waren allemaal idioot groot en duur. Alleen al ?300 voor een pomp: oeff. En dan moeten de jongens van HK nog bij de koffiemachine vandaan komen.


Wat mankeert er volgens jou aan een dompelpomp? Die aanzuigpompen zijn idd veel duurder en zolang je niet gaat douchen ook niet echt nodig, lijkt mij. Of heb je die nodig om het hoogteverschil te overbruggen als de tank op de grond staat? Je krijgt dan ook meer waterdruk in de leidingen, waarvoor je weer andere waterslangen moet gaan gebruiken. Ik zou er niet te veel aan veranderen als het niet nodig is, maar als je het echt wilt zou ik eens op een caravanforum gaan kijken. De installatie die jij wilt lijkt meer op die van een caravan dan van een vouwwagen.

Ik ben zelf van plan om ooit (ik heb er dit jaar waarschijnlijk geen tijd voor) zelf de watervoorziening te gaan maken en dan de watertank in de disselbak (die er ook nog op moet) te plaatsen.

Daarvoor ga ik dan ook een doorvoer maken van de disselbak naar de wagenbak die groot genoeg moet zijn om ook een gasleiding en een stroomkabel door te laten. Alle voorzieningen komen dan uit de disselbak en met die watertank kan ik mooi de kogeldruk regelen. De stroomkabel wordt dan aangesloten met een vaste stekker aan de buitenkant van de disselbak, net als bij een caravan. En ik zou dan over kunnen stappen op een ander, goedkoper en groter, soort gastank.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal