Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Aanpassingen aan de Kyte  (gelezen 6667 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulPaul

  • Gast
Aanpassingen aan de Kyte
« Gepost op: februari 21, 2012, 11:01:43 pm »



Goed, ik zal echt proberen niet te veel uit te weiden.

Eerst maar de Pilot. Ik heb nu een waarschijnlijk beestjesvrije binnentent. Binnentent? Ja een echte. Dus een met aan alle kanten eigen wanden. Geen doorvoer voor de tentstokken meer.
Ook voor de ramen een wand. Daarin één grote rits. Doe je die dicht zie je de ramen niet meer. Ik heb 2 foto's, maar die zijn allerbelabberdst. Oordeel straks zelf. Ik heb vergeten te kijken of het ook onder de matras doorloopt en aan elkaar zit. Men heeft hier daadwerkelijk hun best gedaan. Is het ook mooi? Nou, dat weet ik nog niet. De buitenvensters zitten er niet helemaal symmetrisch achter. Maar ik hoorde al dat het eigenlijk ook bedoeld is om nog in een ander model te passen. Hoe het verder zal gaan weet ik ook niet. Er zijn niet eens duidelijke afspraken over gemaakt. We gaan het testen op de midgees in Noorwegen, deze zomer. Alhoewel die anders heten. Maar ze steken me héélemaal lek. We hebben ons aangewend altijd de ter plaatse in sportzaken verkochte gels en andere meuk aan te schaffen. Dat loopt van % deet tot een verstuiver met daarin 100% deet. Echt waar! Heb het geprobeert op mijn voeten, met sokken en de sandalen aan. De sticker met de maat info in mijn teva's losten helemaal op. Ben ik aldus ingesmeerd/sprayed heb ik eigenlijk een milieuvergunning nodig.

Oeps, sorry ik zou niet uitweiden.
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2012, 12:38:10 pm door PaulPaul »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Nogmaals: de Kyte
« Reactie #1 Gepost op: februari 22, 2012, 07:30:34 am »

Paulpaul ik ben wel benieuwd naar de foto's ervan.

ps mischien handiger om onderwerp te veranderen naar "slaapcabine kyte"

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Edwinv

  • Gast
Re: Nogmaals: de Kyte
« Reactie #2 Gepost op: februari 22, 2012, 07:47:56 am »

Voor mij hetzelfde paulpaul. Ben erg benieewd..... Ook naar de andere punten ...
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Aanpassingen aan de Kyte
« Reactie #3 Gepost op: februari 22, 2012, 11:30:17 am »

Ten eerste heb ik even de naam van 't topic veranderd.
Dan de foto's. Ik had de kleine canon Ixus van mijn dochter meegenomen. Maakt prima foto's bij goed licht. Bij slecht licht, zoals binnen in een vouwwagen :J wreekt zich het kleine formaat van de sensor. Sorry !!
Van de binnentent 2 foto's, om de rug van de medewerker heen geschoten, vandaar.
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2012, 11:32:35 am door PaulPaul »
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: Aanpassingen aan de Kyte
« Reactie #4 Gepost op: februari 22, 2012, 11:36:11 am »

Wel heel erg jammer dat het effect van de ramen in de slaapcabine nu helemaal weg is. Althans, als die rits die ik zie aan de raamkant zit. Had dat niet met een gaas gekund ? We hebben tot nu toe niet veel last van beestjes gehad in de slaaptent en als dit de oplossing is, dan weet ik nog niet of ik het opgelost wil hebben.  :?
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Aanpassingen aan de Kyte
« Reactie #5 Gepost op: februari 22, 2012, 11:41:43 am »

waarom zit die witte band op de laatste foto er??
Gelogd
Jevipro

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: Aanpassingen aan de Kyte
« Reactie #6 Gepost op: februari 22, 2012, 11:43:44 am »

Die zorgt ervoor dat de slaaptent naar binnen vouwt bij het inklappen. Het frame loopt langs het hoofd- en voeteneind van het bed en anders zou het doek daar tussen kunnen komen.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

PaulPaul

  • Gast
Re: Aanpassingen aan de Kyte
« Reactie #7 Gepost op: februari 22, 2012, 11:47:21 am »

Dan de problemen die ik(en meerdere hier) had met de tent die te klein leek. Hulpeloos bungelen elastieken onder de 2 ramen, ook mooi te zien in het filmpje van Jelle.
Dit lijkt simpel te voorkomen. En als ik niet zo braaf de instrukties van HK had opgevolgd ::), was er niets aan de hand geweest.
Dus: wil je tent mooi hebben staan, zet je bij het opzetten niets slechts de  bosjes elastieken links en rechts(zoals ook in het filmpje) vast, maar je zet ze allemaal vast ! Daarna gewoon verder als gepland en zie: de tent van de Kyte staat als een nette tent. Niks bungelende elastieken en niks omhoog kruipend grondzeil.
Nou had ik zelf de constructie van de tent op die plek anders gedaan, anders gesneden zeg maar. Maar goed. Zo is het wel bedoeld. Kan te maken hebben met het economisch gebruiken van de beschikbare baanbreedte van het doek.
Inderdaad dus de elastieken recht naar beneden trekken, de lijn van het doek volgend. En niet proberen er een de Waard van te maken. Gaat niet lukken.
Dat krijg je als je te braaf bent. ::)
 De bijbehorende foto krijg ik niet geplaatst: maar je kunt je een rij elastieken wel voorstellen, denk ik.
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2012, 11:53:12 am door PaulPaul »
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Aanpassingen aan de Kyte
« Reactie #8 Gepost op: februari 22, 2012, 11:49:19 am »

Boompje: zoals ik al schreef weetik  niet of ik het mooi vind. Ik snap je reactie goed.
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2012, 11:53:31 am door PaulPaul »
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Aanpassingen aan de Kyte
« Reactie #9 Gepost op: februari 22, 2012, 11:55:28 am »

filmpje waar is dat te zien dan. Vind het altijd wel leuk een filmpje
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Aanpassingen aan de Kyte
« Reactie #10 Gepost op: februari 22, 2012, 12:30:47 pm »

Filmpje op de site van Holtkamper.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Aanpassingen aan de Kyte
« Reactie #11 Gepost op: februari 22, 2012, 02:20:23 pm »

Vanmorgen nog ff gebeld met hk.
En het ook even over de cabine gehad.
Deze komt nog niet op de productie versies nog.
Maar die witte band moet je die van tevoren alleen even koppelen als je de wagen gaat inklappen dus.
Neem aan dat deze niet blijft zitten tijdens een verblijf.
Verder vind ik het wel een redelijk oplossing.
Je ligt dan ook niet per ongeluk tegen de buitenwand gelijk aan vooral met een flinke bui leek me dat nogal een probleem.
Verder word mijn wagen iig voor de hemelvaart geleverd en kan ik mee (mits ik nog door de selectie van de camping kom) naar het klapweekend.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

PaulPaul

  • Gast
Re: Aanpassingen aan de Kyte
« Reactie #12 Gepost op: februari 22, 2012, 03:42:10 pm »

Spikehome: je kunt die band laten zitten, kun je je sokken aan ophangen :H.

Het gevaar van tegen het doek aanrollen bestaat in ieder geval bij ons niet. Een van de eerste kyte-bezitters reageerde vorig jaar op een zelfde vermoeden van mij, dat die zijwand door de roofextensions niet nat wordt. Dat klopt aardig: dat hebben we de afgelopen zomer(nou ja) in de Yorkshire Dales uitvoerig kunnen testen.
En de rest is ook waterdicht !
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Aanpassingen aan de Kyte
« Reactie #13 Gepost op: februari 22, 2012, 03:57:30 pm »

Nu het volgende punt van aandacht aan de Kyte. De afgeknapte ogen aan het kuipgrondzeil.

We hebben er een nieuw oog aanzitten van hetzelfde type. Men houdt vol dat op die plek dat oog niet op spanning hoort te komen. Dat heb je zelf in de hand, zegt men. Ik zeg: grote onzin. Je hoeft geen kandidaats wiskunde te hebben om te zien dat dat oog(of eigenlijk die 2 ogen aan die kant van het zeil) veel meer elastieken aan de andere kant van het grondzeil tegenover zich hebben. Dat is een ongelijke strijd. En op nat gras bijvoorbeeld trek je het hele zwikki zo, zonder er erg in te hebben, van de wagenbak af.

Dezelfde aangesealde ogen zaten ook aan ons grondzeil en de kindertent van onze Astro. Na drie jaar waren er 3 afgeknapt. W?l heeft HK ze kostenloos gerepareerd toen ik de Astro ging verkopen.

Men gebruikt al minstens ongeveer 4,5 jaar deze ogen. En men weet dat ze ondeugdelijk/te slap zijn.
Ik had heel lang een prachtige lichtgewicht katoenen tent van Slee Buitensport in Utrecht. De mirakel heette dat ding, en dat was het ook. Elk oog aan die tent, zowel doek als grondzeil binnenten was een alu D-oog in een dubbelgestikt band(nylon) dat een paar centimeter op het doek/zeil was doorgestikt. Vervolgens een stukje zeil erop geseald en het gaat nooit stuk.

Nou wil het toeval(nou ja...) dat ik zag/er op werd gewezen dat er wel degelijk een ander oog zo hier en daar aan de nieuwste exemplaren in de showroom zitten. Ik zal de foto proberen in te voegen.
Het is een D-vormig oog in een stukje band dat vervolgens heel slim aangestikt en in een soort dubbelgevouwen tasje van het zeil zit. Hoe komen ze op dat idee, vraag je je af (sorry HK) ?
Voortschrijdend inzicht? Wie het weet mag het van mij roepen :O




« Laatst bewerkt op: februari 22, 2012, 04:02:43 pm door PaulPaul »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Aanpassingen aan de Kyte
« Reactie #14 Gepost op: februari 22, 2012, 05:00:40 pm »

@paulpaul heb voor je laatste aanpassing nieuwe treath gestart zie http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,8625.0.html

En als je deze nu aanpassing Slaapcabine noemt is het voor iedereen handig.
(misschien moet ik maar moderator worden :K)
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal