Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ogen aan grondzeil kyte  (gelezen 5683 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Ogen aan grondzeil kyte
« Gepost op: februari 22, 2012, 04:58:17 pm »

Nu het volgende punt van aandacht aan de Kyte. De afgeknapte ogen aan het kuipgrondzeil.

We hebben er een nieuw oog aanzitten van hetzelfde type. Men houdt vol dat op die plek dat oog niet op spanning hoort te komen. Dat heb je zelf in de hand, zegt men. Ik zeg: grote onzin. Je hoeft geen kandidaats wiskunde te hebben om te zien dat dat oog(of eigenlijk die 2 ogen aan die kant van het zeil) veel meer elastieken aan de andere kant van het grondzeil tegenover zich hebben. Dat is een ongelijke strijd. En op nat gras bijvoorbeeld trek je het hele zwikki zo, zonder er erg in te hebben, van de wagenbak af.

Dezelfde aangesealde ogen zaten ook aan ons grondzeil en de kindertent van onze Astro. Na drie jaar waren er 3 afgeknapt. W?l heeft HK ze kostenloos gerepareerd toen ik de Astro ging verkopen.

Men gebruikt al minstens ongeveer 4,5 jaar deze ogen. En men weet dat ze ondeugdelijk/te slap zijn.
Ik had heel lang een prachtige lichtgewicht katoenen tent van Slee Buitensport in Utrecht. De mirakel heette dat ding, en dat was het ook. Elk oog aan die tent, zowel doek als grondzeil binnenten was een alu D-oog in een dubbelgestikt band(nylon) dat een paar centimeter op het doek/zeil was doorgestikt. Vervolgens een stukje zeil erop geseald en het gaat nooit stuk.

Nou wil het toeval(nou ja...) dat ik zag/er op werd gewezen dat er wel degelijk een ander oog zo hier en daar aan de nieuwste exemplaren in de showroom zitten. Ik zal de foto proberen in te voegen.
Het is een D-vormig oog in een stukje band dat vervolgens heel slim aangestikt en in een soort dubbelgevouwen tasje van het zeil zit. Hoe komen ze op dat idee, vraag je je af (sorry HK) ?
Voortschrijdend inzicht? Wie het weet mag het van mij roepen :O
@paulpaul heb maar nieuw treath gestart om geen dingen door elkaar te laten lopen.

Toen ik vanmorgen met hk aan de lijn was en het ook over de binnentent handen heb ik dit punt ook even aangehaald.
Helaas heb ik (nog) geen ervaring ermee en kan alleen melden wat mij gezegd is.
Ze zeiden namelijk dat de korte elastieken o.a. Komt door het te strak spannen van de basis (wat volgens mij het kuipzeil zou moeten zijn) en daardoor komen de andere punten ook te strak.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Ogen aan grondzeil kyte
« Reactie #1 Gepost op: februari 22, 2012, 05:12:41 pm »

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er op het oog aan het grondzeil op de bedoelde foto behoooorlijk onder spanning staat. Het ding is ten opzichte van de andere ogen gewoon fors uitgelubberd. En in de underlayment zitten 3 of 4 gaten voor één spijker. Alsof het rekken gecompenseerd is door de spijker elke keer verder weg te zetten...
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Ogen aan grondzeil kyte
« Reactie #2 Gepost op: februari 22, 2012, 06:42:40 pm »

Ja Frankie, had ik ook al gezien, maar in dat materiaal zit volgens mij geen rek. Wel staat er op die plek(en ook elders in de showroom(nou ja: hal) al ongeveer een jaar een vouwwagen. En dat is niet steeds dezelfde. Waar men steets de vouwwagen-instruktie verzorgd zal de vloer ook een gatenkaas zijn. Maar daar ligt er een soort tapijt of vilt overheen.
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: Ogen aan grondzeil kyte
« Reactie #3 Gepost op: februari 25, 2012, 09:15:21 pm »

Dag paulpaul,
Dank voor je feedback. Heb het met interesse gelezen.
Ben benieuwd naar je bevindingen van de binnentent. Persoonlijk vind ik het niet echt mooi zo.... Maar ja, als het maar zijn nut bewijst.

Mbt de ogen, tja, het is zoals het is.....

Maar met wat voor gevoel ben je nu thuis gekomen. Is het naar tevredenheid opgelost.... Ik proef enige gelatenheid. Je bent mild....
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Ogen aan grondzeil kyte
« Reactie #4 Gepost op: februari 26, 2012, 02:01:20 pm »

Hoi Edwinv.

Die binnentent: ik weet het echt niet, maar de schoonheidsprijs of de een of andere innovatie-prijs halen ze hier niet mee binnen.

Die ogen: HK gaat nooit toegeven een denkfout ergens te hebben gemaakt. Dat is mijn ervaring nu eenmaal. Ook als de geschiedenis vervolgens leert dat, als je er genoeg over doordramt er "stiekum" gewoon wijzigingen worden aangebracht. Is ook niet zo erg, ik hoef de credits er voor ook niet. In minimaal 2 gevallen is het in ieder geval zo gebeurd. Eerste geval: het prachtige loodzware kuipgrondzeil van onze Flyer Bedouin. Superzware kwaliteit die je enkel op vrachtwagens aantreft. Maar: op de plekken waar al die stukken klittenband op het zeil waren genaaid, bij de deuren bijv. kwam het water na een enorme regenbui gewoon door het stiksel omhoog. Gevolg: we hadden een prachtig zwembad (inpandig). Waren ze vergeten aan de onderkant die plekken af te sealen. Is nu echt niet meer zo.

De voortent van de Astro bleek aan de keukenkant niet meer te sluiten als je de zijwand had opengeritst. Eerst probeerde dhr Zomer het voor te doen in de hal in Emmen: lukte niet. Vervolgens hadden we een gesprek met die zware HK delegatie. Als tegemoetkoming beloofde men er een boogdeur in te zetten. Maar dat zou wel ?cht eenmalig zijn en blijven :J :J. Ga nu maar eens kijken naar een willekeurige Astro: boogdeur aan de zijkant.
Dit ging onder de schuilnaam "staldeur"door het leven.

Het gekrakeel over de "revolutionaire" boogstokken in de voorkant van de Astro liep wat anders af.Was/is een stokpaardje van Bert Holtkamp. Ik kon hoog en laag springen: dat wilden ze niet aanpassen aan onze Astro.
Ga je nu kijken naar de voorkant van een Astro, dan zie je dat de bovenste boog er nog zit. De beide zijstukken tot aan de grond zijn verdwenen. Werkte ook totaal niet.

Dat gaat met de problemen door de ogen aan het zeil van de Kyte ook gebeuren. Dat gaat met de voorkant van de keukenwand ook gebeuren: ik heb géén houtje-touwtje meer. Is gewoon klittenband geworden. Weg probleem.
Het gezeur over die lange boogstok in de luifel(die uit één stuk was): idem. Ga maar kijken, dan zie je een mooie 2-delige stok. Voorraadje stokken uit één stuk zijn op. :X
Ik vermoed dat de constructie van de tent van de kyte nog wel zal veranderen. Daar zijn ze echt constant mee bezig.
Zo werkt Holtkamper. Wil je dat niet dan ga je naar Zambezi. Daar staan er altijd behoorlijk wat kant en klaar te wachten in hun magazijn. En op dat punt waren we voor 2 jaar bijna. HK kon ons alleen een Kyte leveren, geplande aflevering dezelfde week als onze boot naar Engeland ging. Bij Zambezi was de vraag: welke kleur wilt u volgende week afhalen?

Afsluitend: tevreden? Niet helemaal, maar ik zie dit als het momenteel haalbare. Ze hebben hun best gedaan en dat is het voor nu.
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2012, 10:34:04 pm door PaulPaul »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Ogen aan grondzeil kyte
« Reactie #5 Gepost op: februari 27, 2012, 04:19:15 pm »

@paulpaul
als ik jou zo hoor dan heb ik er bijna spijt van dat ik een hk besteld heb.
Met elk type wel problemen dat geeft mij niet echt een positief gevoel.
Vond b.v. al jammer dat ik niet een dichte slaapcabine kreeg terwijl ik er nog wel specifiek om vroeg.
Maar goed mag nu 20 april de kyte ophalen en daarna naar de klap weekend.
Heb er toch wel zin in hoor.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Ogen aan grondzeil kyte
« Reactie #6 Gepost op: februari 27, 2012, 04:33:24 pm »

@paulpaul
als ik jou zo hoor dan heb ik er bijna spijt van dat ik een hk besteld heb.
Met elk type wel problemen dat geeft mij niet echt een positief gevoel.
Vond b.v. al jammer dat ik niet een dichte slaapcabine kreeg terwijl ik er nog wel specifiek om vroeg.
Maar goed mag nu 20 april de kyte ophalen en daarna naar de klap weekend.
Heb er toch wel zin in hoor.
De kwaltijd blijft met kop en schouders boven de rest uitsteken vind ik.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Ogen aan grondzeil kyte
« Reactie #7 Gepost op: februari 27, 2012, 04:48:48 pm »

De kwaltijd blijft met kop en schouders boven de rest uitsteken vind ik.
zei ook "bijna" :J
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

PaulPaul

  • Gast
Re: Ogen aan grondzeil kyte
« Reactie #8 Gepost op: februari 27, 2012, 11:04:13 pm »

Misschien moet ik het nog een keer vermelden: wij hebben helemaals nietniks geen nada nop spijt.
We hebben voor de derde keer een Holtkamper vouwwagen gekocht.En dit is voor ons de perfecte kar. Alleen zitten er gebreken aan. Zoals overal bij mensenwerk. En dit wordt naar beste kunnen opgelost. Ik ken geen ander bedrijf waar dat zo gaat.

Mijn stelling is: je mag best zeiken(sorry) als je een punt hebt, maar dan dien je ook te vermelden wanneer dat goed wordt opgelost. Bij deze dus nogmaals: men doet in Emmen hun best om problemen op te lossen. Had ik al wel vaker gezegd, maar toe begon er iemand te klagen over die veel te positieve HK bezitters. ::)
 
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2012, 11:21:08 pm door PaulPaul »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Ogen aan grondzeil kyte
« Reactie #9 Gepost op: februari 28, 2012, 10:51:15 am »

We hebben voor de derde keer een Holtkamper vouwwagen gekocht.En dit is voor ons de perfecte kar. Alleen zitten er gebreken aan. Zoals overal bij mensenwerk.

Dat is beslist waar. En hou me te goede, ik moet mijn 1e klapper nog krijgen en heb dus op dat punt nauwelijks ervaring, maar de zaken die je/men noemt lijken redelijk structureel te zijn. Of op z'n minst structureel bij de Kyte.
Ik weet niet of je het mag vergelijken, maar als ik ergens een product van 15-20 mille koop en er zitten structurele problemen aan, dan zou ik me raar voelen. Zeker als dat een merk betreft dat in de markt tot de top geacht wordt te behoren. Ook al worden die problemen opgelost. Het gevoel wat ik er zelf bij zou hebben is dat ik me ga afvragen waar ik die hoger-dan-de-rest-prijs nou precies voor betaald heb.

En dit wordt naar beste kunnen opgelost.

Daarvan zou ik zeggen dat het er nog eens bij zou moeten komen dat dat niet het geval zou zijn.

Ik ken geen ander bedrijf waar dat zo gaat.

Bedoel je dan geen andere klappermaker/verkoper of in bedrijven z'n algemeenheid?

Mijn stelling is: je mag best zeiken(sorry) als je een punt hebt, maar dan dien je ook te vermelden wanneer dat goed wordt opgelost.

Beslist. Als je de koude douche meldt, moet ook de warme douche vermeld worden.  Maar dat doet niets af aan het feit dat je best de mening mag hebben dat die koude douche eigenlijk niet voor mag komen als het om een topproduct gaat. En dat door het vóórkomen ervan, er misschien wel iets afslijt van dat mythische kwaliteitsimago.
 
Ik vergelijk het altijd maar met de aankoop van mijn demo-tent van De Waard die ik ooit deed. Op vakantie kwamen we erachter dat ze er de verkeerde stokken bij geleverd hadden. Menselijke fout, zou je denken. En het is ook wel opgelost (waarbij men er in de grond van de zaak vrij nonchalant over deed en totaal geen oog had voor het feit dat me dit foutje behoorlijke ergernis tijdens de vakantie en een retour Uden gekost had)  maar tot op de dag van vandaag vraag ik me nog steeds af hoe het bij het duurste tentenmerk van Nederland voor kan komen dat er een verkeerde set stokken bij een tent geleverd wordt. Het structureel voorkómen (en vóórkomen) van dat soort fouten kun je tenslotte ook vatten onder "kwaliteit".

En ook voor mij gold destijds dat ik van die aankoop op zich nul komma niks spijt had. Tot op de dag van vandaag niet. Maar dat staat er n.m.m. eigenlijk los van.
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2012, 10:52:58 am door Frankie »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Ogen aan grondzeil kyte
« Reactie #10 Gepost op: februari 28, 2012, 02:43:43 pm »

ff nog off toppic anders word het een andere discussie treath.

Ben het wel een eind met Frankie eens.
Met een Mercedes wil je ook niet steeds terug naar de dealer.
En verwacht je kwaliteit, zonder fouten daar betaal je ook voor.
Verschil in prijs zit ergens in.
De meerprijs van de hk t.o.v. mijn 2 keus is toch een bijna 5000 euro en daarvoor verwacht je geen problemen te hebben.
Mijn oude trigano odyssee van een 6000 euro toen heeft het zonder problemen 9 jaar gedaan.
1x terug geweest naar dealer ivm lattenbodem wij hadden de eerste serie met lattenbodem en die was niet stevig genoeg.

Desondanks vind ik de kyte de allermooiste klapper die er momenteel is.
En we willen er ook weer 10jaar mee gaan doen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Ogen aan grondzeil kyte
« Reactie #11 Gepost op: februari 28, 2012, 03:41:23 pm »

Toch nog even off-topic. Met name de duurdere types Mercedes en BMW hebben extreem veel last van storingen... (Hoewel BMW daar nu een offensief tegen is begonnen, maar dit terzijde). Je kunt verwachten dat iets duurders geen problemen oplevert, maar nieuwe technologie levert nu eenmaal problemen op. Naar mijn mening wordt er teveel tijd in de ontwikkeling gestoken en veel te weinig tijd in het testen van een ontwikkeling. Tja en dat testen is nu eenmaal een vak apart... Maar goed, dat zal ook wel een stukje beroepsdeformatie zijn.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal