Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon, beveiligen  (gelezen 3850 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcelZandvliet

  • Gast
Cocoon, beveiligen
« Gepost op: maart 27, 2012, 10:20:04 pm »

Hallo allemaal,

Sinds deze maand zijn wij de trotse bezitters van een Cocoon S. Binnenkort gaan we er voor het eerst mee op uit.
De afgelopen jaren gingen wij op vakantie met onze tent in een bagagewagentje. Handig daarvan vonden we dat we op de camping daar ook dingen, met de hangsloten op het deksel, achter slot en grendel konden bergen. Ook bij ons thuis was het een rustig idee dat de spullen in het wagentje niet zomaar meegenomen konden worden: we wonen in een stad, dus wat voorzorgsmaatregelen zijn wel nodig. Maar nu vraag ik me af: hoe gaan we dat met de cocoon doen? Op de camping maak ik me daar niet teveel zorgen over. Dan zijn onze spullen alleen bereikbaar via de tent. Maar voor de deur van ons huis is het een kwestie van openritsen en dan kan iedereen erbij. Hoe doen jullie dat? Iemand met ervaring of tips om onze cocoon te beveiligen. En dan dus niet de kar als geheel (daar zet ik een wielklem op), maar de spullen erin?

Bedankt alvast, Marcel
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Cocoon, beveiligen
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2012, 10:45:58 pm »

Tja, dat is bij ons ook zo alleen dan elastiek los en dekzeil eraf. Wij hebben daar niets aan gedaan maar hij staat wel altijd zo dichtbij mogelijk, liefst recht voor de deur :J
Gelogd

pdm

  • Gast
Cocoon, beveiligen
« Reactie #2 Gepost op: maart 27, 2012, 10:55:11 pm »

.
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2014, 02:34:45 pm door pdm »
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Cocoon, beveiligen
« Reactie #3 Gepost op: maart 27, 2012, 11:17:03 pm »

Tja, uiteindelijk niets....
we parkeren de cocoon voor de deur (straatje rijtjeshuizen), en als er iemand echt iets mee wil, dan gebeurd dit wel.
tot nu toe, nooit iets gebeurd, ook bij de buren en andere bewoners in onze wijk niet.

kan alleen maar zeggen, goed verzekeren.
vastzettten met een kettingslot aan een lantarenpaal of boom, disselslot en wielklem.
maar IN de bak, daar is geen beveliging voor.

ik was in begin wat angstig voor een scheur of een snee van een mes.....

nee, ik doe verder niets, en laat 'm niet te lang staan (dag voor vertrek en dag na aankomst)
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Cocoon, beveiligen
« Reactie #4 Gepost op: maart 28, 2012, 08:04:34 am »

Die veiligheid met die hangsloten was een schijnzekerheid, als ze die kar open willen maken dan is dat het een kwestie van een halve minuut ofzo. De aangerichte schade is dan groter dan wanneer je geen sloten zou hebben.

Je kunt je afvragen wat mensen zoeken in zo'n klapkar, spullen van waarde die makkelijk verhandelbaar zijn vind je er niet. Een groter probleem kan vandalisme zijn, sommige lijken het leuk te vinden om je zeil kapot te snijden of te bekrassen.

Beveiligen is echt niet nodig, wel goed neerzetten op een zichtbare plek en met voldoende licht als je kar op de openbare weg moet staan. En liefst ook zo snel kort mogelijk op de openbare weg stallen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Cocoon, beveiligen
« Reactie #5 Gepost op: maart 28, 2012, 09:46:58 am »

Ik ken je woonsituatie niet. Gelukkig hebben we zelf een garage, maar ook 3 en 4 deuren verderop buren met een carport: toen ze de wagen zagen en er voor mijn garage even geen weg was (iets met een bouwweg die was weggehaald en de fundatielaag voor de definitieve weg die nog niet was aangebracht) boden ze beiden spontaan aan om de klapkar in de carport te stallen.

Wellicht is er ook een buurman waar zoiets kan. Verder: zorg voor voldoende licht en direct zicht vanuit je huis op de kar. Zet de kar niet op een opvallende plek (op de stoep oid), dat trekt alleen maar aandacht. Slaap met het raam open.
Als eea echt een probleem is/lijkt (vergeet niet dat je nachtrust belangrijk is) probeer dan bij een scoutinggroep of voetbalclub of je daar eea een nachtje mag stallen. Bij een scoutinggroep kost dat iets van een kratje bier... Dan staat de kar niet voor de deur, maar wel veilig achter een hek.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Cocoon, beveiligen
« Reactie #6 Gepost op: maart 28, 2012, 11:41:50 am »

die "angst" hadden wij ook. Er schijnt echter nog nooit iemand bij HK teruggekomen te zijn vanwege vandalisme in het zeil.
Wij proberen hem binnen een dag in te laden en voordat we vertrekken parkeren we hem bij famlie (gelukkig allemaal in de buurt) in de garage.
en met een goed disselslot zullen ze hem ook niet proberen weg te halen. Tuurlijk als ze kwaad willen doen kan dat altijd. Moeten we maar niet teveel bij nadenken.
Veel plezier iig met jullie nieuwe Cocoon!
Gelogd
live life outdoors

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.965
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Cocoon, beveiligen
« Reactie #7 Gepost op: maart 28, 2012, 12:40:18 pm »

Met mijn vorige vouwwagen stond die gewoon buiten voor de deur met disselslot erop.
Nog nooit wat gebeurd.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Cocoon, beveiligen
« Reactie #8 Gepost op: maart 28, 2012, 05:44:58 pm »

beveiligen van de vouwwagen, hmmmm. Daar heb nou echt nog nooit bij stilgestaan. Ik denk dat je, wanneer je daar echt zorgen om hebt, beter geen vouwwagen kunt hebben, da's dan alleen maar slecht voor je hart  ;)
Ik heb vertrouwen in de mens en ben daar (gelukkig) ook nog niet in teleur gesteld.
Maar wat is er nou ook in een VW te vinden voor eventuele onverlaten. Er zit toch niet echt iets interessants voor ze in. Dan zou het al om puur vandalisme moeten gaan en dat kun je natuurlijk nooit voorkomen,ook niet met een serie hangsloten o.i.d.

Maar goed, ik heb makkelijk praten, onze vw staat in een garagebox, samen met een motor, een scootmobiiel en heel veel gereedschap. En als ze wllen is zo'n garage deur ook zo open  ::)
« Laatst bewerkt op: maart 28, 2012, 05:47:54 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal