Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: binnentent musthave????  (gelezen 5090 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CF

  • Gast
binnentent musthave????
« Gepost op: april 13, 2012, 09:36:15 am »


Graag zou ik wilen weten of een binnentent of tropical binnentent een must have is wat jullie betreft.
Onze spacer heeft wel een membrane en zou dus al koeler moeten zijn maar ik gok dat wat betreft beestjes e.d. een binnentent toch wel als must-have ervaren wordt of is er iemand die er anders over denkt???? Ik hoor 't graag!!!

Gelogd

CenC

  • Gast
Re: binnentent musthave????
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2012, 09:48:40 am »

Ik zou niet zonder binnentent kunnen, vind het aangenamer liggen en een stukje gezelliger. Buiten de functionaliteit voor tegen beestjes, maar ook zeker tegen de kou!
Nu heb ik geen membrane ofzo, maar ik zou niet zonder willen in mijn flyer.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: binnentent musthave????
« Reactie #2 Gepost op: april 13, 2012, 01:42:42 pm »

Wij hebben hem ook los aangeschaft. Niet goedkoop maar ik sluit me volledig aan bij CenC.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: binnentent musthave????
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2012, 02:34:52 pm »

@CenC: sluit ik me helemaal bij aan.
Geldt ook voor een Roadmaster
Gelogd

CF

  • Gast
Re: binnentent musthave????
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2012, 05:42:17 pm »

@ edwin

Holtkamper Spacer Poly Membrane Airco --> wat is poly in dit geval (polyester, maar wat precies????)
De greenline heeft volgens mij ook delen doek gemixt met polyester?!? of zoiets...
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: binnentent musthave????
« Reactie #5 Gepost op: april 13, 2012, 07:09:29 pm »

@ edwin

Holtkamper Spacer Poly Membrane Airco --> wat is poly in dit geval (polyester, maar wat precies????)
De greenline heeft volgens mij ook delen doek gemixt met polyester?!? of zoiets...

De tent is inderdaad van polyester. Handig met schoonmaken  8) Je mag je gewoon uitleven met de hogedrukspuit  :K
Je hebt ook geen last van weerplekken en schimmelvorming. Ook droogt de tent supersnel op. Nadeel van polyester is warmte-ontwikkeling. Die is wat hoger dan katoen, maar met het aircosysteem is dat geen probleem. Productiekosten van polyester zijn ook hoger.
Gelogd

CF

  • Gast
Re: binnentent musthave????
« Reactie #6 Gepost op: april 13, 2012, 07:35:21 pm »

is jouw tent dan helemaal polyester(-mengsel????)
Want zoals ik al schreef zijn de groene delen van de greenline van hetzelfde materiaal.....maar dat weet ik dus niet helemaal zeker....
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: binnentent musthave????
« Reactie #7 Gepost op: april 13, 2012, 07:52:34 pm »

is jouw tent dan helemaal polyester(-mengsel????)
Want zoals ik al schreef zijn de groene delen van de greenline van hetzelfde materiaal.....maar dat weet ik dus niet helemaal zeker....

In mijn geval is de tent inderdaad helemaal van polyester...oerdegelijk spul als ik  het mag zeggen..
Gelogd

CF

  • Gast
Re: binnentent musthave????
« Reactie #8 Gepost op: april 13, 2012, 07:54:55 pm »

@ edwin
Mag ik je vragen wat de binnentent (tropicalversie???) heeft gekost?
Eerder stuurde ik een mailtje aan HK maar kreeg daar nog geen reactie op....

Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: binnentent musthave????
« Reactie #9 Gepost op: april 13, 2012, 08:20:46 pm »

@ edwin
Mag ik je vragen wat de binnentent (tropicalversie???) heeft gekost?
Eerder stuurde ik een mailtje aan HK maar kreeg daar nog geen reactie op....

Ja hoor, geen geheim. Zo'n ding kost ? 445,-. Veel geld dus maar het is het wel waard. We kregen korting op de Spacer dus daardoor viel het allemaal wel mee. Je zou ze morgen eens kunnen bellen of ze iets in de outlet hebben liggen. Op marktplaats worden die dingen vaker gevraagd dus daar acht ik de kans klein dat je iets vindt. Wij hebben een nieuwe gekocht omdat de tent ook ongebruikt was...wel zo fris vonden wij..
Gelogd

CF

  • Gast
Re: binnentent musthave????
« Reactie #10 Gepost op: april 13, 2012, 08:28:34 pm »

@ edwin
dank je wel voor de reacties

mag ik je nog vragen wat voor jou die binnentent vooral zo prettig maakt; airco heb jij ook al dus gaat het dan om de beestjes??? Luchtmogelijkheden zie ik zonder binnentent ook nog wel....
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: binnentent musthave????
« Reactie #11 Gepost op: april 13, 2012, 08:37:57 pm »

Wij hadden in onze Flyer ook een binnentent. Buiten dat het fijn was dat de beestjes buitenbleven gaf het ook een zekere sfeer in de wagen. Het maakte de boel gezelliger.
Het houdt ook de temperatuur aangenaam. Heet buiten toch wat koeler binnen. Ik mis het in onze Astro, ik heb dan ook zelf een hemel gemaakt om de sfeer en de koelte. Maar de beestjes die houd ik niet tegen  :#
Gelogd

CF

  • Gast
Re: binnentent musthave????
« Reactie #12 Gepost op: april 13, 2012, 09:03:14 pm »

@ Mieke

Net nog even jouw items gezocht van je binnenhemel (dacht eigenlijk dat het een binnentent was)
Zeker als je niet handig bent met de naaimachine ofzo heel goede oplossing....
Zelf zit ik vooral nog met de beestjes en dan vooral bij de kinderen; daar is toch een joekel van een rits maarja als je een gaas tent openritst om naar je bedje te gaan komen er net zo veel beestjes mee....
We hebben 3 laags ramen aan zowel de deksel als disselkant dus het luchten moet icm het membrane toch een eind lukken?????
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: binnentent musthave????
« Reactie #13 Gepost op: april 14, 2012, 09:57:50 am »

Bij de flyer was het bed wel afgesloten door middel van een rits, aan het kindergedeelte (lage deel) hing alleen maar een gordijn dus deze was niet afgesloten en daar hadden de beestjes nog vrije doorgang.
Ik weet niet hoe het met de nieuwe tropical binnententen zit.  Als je het dus echt voor de kids doet zou ik toch eerst eens navragen of dit deel dan echt beestjesvrij is.
« Laatst bewerkt op: april 14, 2012, 10:08:18 am door Mieke »
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: binnentent musthave????
« Reactie #14 Gepost op: april 14, 2012, 10:07:26 am »

Een binnentent is een absolute vereiste voor mij. Tegen beestjes en tegen vocht.

Bij onze vorige tent had de binnentent geen ritsen en kon dus niet 'hermetisch' afgesloten worden. Maar het doek was lang genoeg om onder het luchtbed te stoppen en dat houdt de beestjes ook redelijk goed buiten. En regelmatig vegen helpt ook goed trouwens.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal