Zonnepanelen op een e-auto heeft niet zoveel zin, vanwege het lage vermogen wat daar vanaf komt. Elektromotoren hebben krachtigere stroom nodig om een auto aan te drijven. Accupakketten zijn steeds meer onderdeel van de constructie van de auto. Ik zie meer in standaard snelladen, in combinatie met betere accucapaciteiten. Met een actieradius van 300 km kom je al een heel eind. 30 min laden nu, 10 minuten laden over een paar jaar en je kunt weer bijna dezelfde afstand verder. Door de ontwikkelingen in de technologie zal binnen enkele jaren de actieradius verdubbelen, de laadtijd halveren en de kosten ook sterk naar beneden gaan.
En inderdaad, laden op wind- en zonnestroom, dan is het helemaal schoon. Om opwekmoment en laadmoment te overbruggen, komen er ook al tankstations met containers met oude auto-accu's om de energie op te slaan. Na FastNed in NL, komen er de komende jaren ook snellaadstations bij reguliere tankstations langs de snelweg. Op
http://www.egear.be/ lees je er alles over.
Diverse belangenpartijen hebben onlangs in de Tweede Kamer aan de regering gevraagd om een aankoopsubsidie voor e-auto's voor particulieren om het verschil met de lease-voordelen op te heffen.