Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Elektra + Cce stekker in Alpenkreuzer duet royale  (gelezen 3506 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xanderdehoog

  • Gast
Elektra + Cce stekker in Alpenkreuzer duet royale
« Gepost op: januari 27, 2016, 09:09:42 am »

Na mijzelf te hebben ingelezen op dit forum over het aanleggen van elektra voorzieningen in de vouwwagen heb ik de keuze gemaakt om dit ook te proberen. Met succes kan ik wel zeggen.

Wel heb ik concessies gedaan mbt de manier waarop, ik ben gegaan voor een Cce stekker bij de dissel van de wagen en een simpel stroom net met drie dubbele stekkerdozen voor buitengebruik. Alles gewoon op 230v zonder zekeringenkast. Dit uit kosten overweging en de leeftijd van de vw in ogenschouw nemend. Tevens bied de wagen weinig mogelijkheden om dergelijke installaties netjes weg te werken. En ik wou niet meer gaten boren dan nodig in bijvoorbeeld de bodem (anders had ik het netwerk onder de vouwwagen kunnen aanleggen). Tevens heb ik een dimbaar ledsnoer onder de klepkasten gemonteerd voor verlichting savonds ook dit werkt goed, zat zelfs een afstandbediening bij! 

Nouja misschien kunnen anderen er wat mee.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Elektra + Cce stekker in Alpenkreuzer duet royale
« Reactie #1 Gepost op: januari 27, 2016, 05:44:15 pm »

Netjes hoor.
En je had goede hulp.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Elektra + Cce stekker in Alpenkreuzer duet royale
« Reactie #2 Gepost op: januari 27, 2016, 10:20:08 pm »

Ik zou toch op zijn minst een aardlekschakelaar plaatsen. Een zekeringautomaat is minder kritisch maar een aardlek is wel zo veilig...
Gelogd

Xzowww

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Duet Royale
Re: Elektra + Cce stekker in Alpenkreuzer duet royale
« Reactie #3 Gepost op: januari 28, 2016, 04:49:41 pm »

Ik zou toch op zijn minst een aardlekschakelaar plaatsen. Een zekeringautomaat is minder kritisch maar een aardlek is wel zo veilig...
Aardlek en stoppen zit toch in de meeste verdeel kasten van de campings. Het is wel een geaard netwerk...

Ik ben verder ook geen elektricien ofzo
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Elektra + Cce stekker in Alpenkreuzer duet royale
« Reactie #4 Gepost op: januari 28, 2016, 06:09:58 pm »

Hoe vaak denk je dat ze de aardlekschakelaars testen? (Hint: Hoe vaak doe je het thuis?)
Ik heb al meerdere aardlekschakelaars gezien die na een jaar niet testen gewoon niet goed meer onderbreken.
Een zekeringautomaat blijft vaal wel werken maar de aardlek is op een camping veel belangrijker, die voorkomt dat je onder spanning komt te staan als er iets mis gaat. De zekeringautomaat gaat er uit bij overbelasting.
De gemiddelde camping heeft echt geen heel hoogwaardige installatie, zeker niet in Zuid Europa.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal