Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Allure + originele disselbak: aanpassing handrem / losbreekinrichting  (gelezen 3932 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Plukvandepetteflet

  • Gast
Allure + originele disselbak: aanpassing handrem / losbreekinrichting
« Gepost op: juli 26, 2011, 12:52:57 am »

Na het krijgen van een originele disselbak voor mijn alpenkeuzer allure blijkt de handrem niet meer te werken. En dus ook de losbreekinrichting niet meer. Niet echt veilig. Het is op zich al vreemd dat de handrem vrijwel helemaal rechtop aangetrokken moet worden om op de ratel vast te klikken.

Mijn oplossing is het aanpassen van het handvat van de handrem. Een beetje laswerk bij een (koste mij 10e) en dit is het resultaat.

De hoek is nog niet optimaal waardoor de handrem NET NIET grijpt.
Binnenkort een update en meer details over deze aanpassing.

Groeten Pluk
« Laatst bewerkt op: juli 26, 2011, 12:57:43 am door Plukvandepetteflet »
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Allure + originele disselbak: aanpassing handrem / losbreekinrichting
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2011, 08:18:36 pm »

is de rem niet iets te verstellen zodat hij wel aangrijpt??
misschien zijn de remblokjes op en staat na vervanging de handrem een stuk lager

bij mijn scout pivo uit 1989 staat de rem namelijk niet rechtop maar onder een hoek van 45 graden en grijpt de rem al aan na 1 rateltikje.
Gelogd

Plukvandepetteflet

  • Gast
Re:Allure + originele disselbak: aanpassing handrem / losbreekinrichting
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2011, 09:20:26 pm »

is de rem niet iets te verstellen zodat hij wel aangrijpt??
misschien zijn de remblokjes op en staat na vervanging de handrem een stuk lager

bij mijn scout pivo uit 1989 staat de rem namelijk niet rechtop maar onder een hoek van 45 graden en grijpt de rem al aan na 1 rateltikje.

De wagen is net bij de garage geweest en op remmen, banden en lagers nagekeken. Die zijn OK.
Ik heb vandaag een aantal extra tanden geslepen om de hoek van 90 graden te verkleinen. Werkt nu prima. Foto's volgen nog.

Groeten Pluk
Gelogd

Beitelaar

  • Gast
Re: Allure + originele disselbak: aanpassing handrem / losbreekinrichting
« Reactie #3 Gepost op: juni 29, 2012, 10:30:08 am »

Ik ben erg benieuwd naar de andere foto's. Ik heb sinds vorige week een disselbak geplaatst op de Allure en ervaar nu hetzelfde probleem als waar jij vorig jaar tegenaanliep.
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Allure + originele disselbak: aanpassing handrem / losbreekinrichting
« Reactie #4 Gepost op: juni 29, 2012, 11:25:58 am »

Ik ben met onze Allure tegen hetzelfde probleem opgelopen, maar heb een buisje over het draadeind gezet, een ring erachter waardoor ik de rem weer verder kon afstellen, probleem was bij mij in 5 min. opgelost!
tis maar een idee natuurlijk maar na de aanpassing hoefde ik de handrem 3 tandjes aan te trekken en hij stond vast.
Ook het remmen achter de auto tijdens het rijden was helemaal goed.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

Beitelaar

  • Gast
Re: Allure + originele disselbak: aanpassing handrem / losbreekinrichting
« Reactie #5 Gepost op: juni 30, 2012, 05:45:52 pm »

Oké bedankt,

Ik ga dit ook proberen.

Groet,

Emir
Gelogd

Plukvandepetteflet

  • Gast
Re: Allure + originele disselbak: aanpassing handrem / losbreekinrichting
« Reactie #6 Gepost op: augustus 12, 2012, 06:39:45 pm »

De vouwwagen is weer uit de stalling. Tijd dus voor een update.

Hier is de foto met de aanpassing van de vertanding op de handrem. De eerste 2 tanden heb ik met de slijptol toegevoegd.

groeten, Pluk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal