Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Camping in Zuid-Duitsland (Noord-Oostenrijk) -> Neuschwanstein  (gelezen 12472 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mikekiwi

  • Gast
Camping in Zuid-Duitsland (Noord-Oostenrijk) -> Neuschwanstein
« Gepost op: januari 04, 2013, 04:56:57 pm »

Hoi,

wij willen dit jaar op vakantie in de Regio Zuid-Duitsland (Beieren) of Noord-Oostenrijk. Reden daarvoor is dat wij graag een bezoekje zouden willen brengen aan kasteel Neuschwanstein en wellicht nog 1 of 2 andere kastelen in die omgeving.
Verder houden we erg van wandelen in de bergen (wel makkelijke wandelingen die onze 7 jarige dochter ook kan maken) en van natuur en cultuur in het algemeen.

We zijn erg van de uitstapjes, zijn dus geen mensen die de hele dag op de camping zitten. Er moet dus wel wat te doen zijn in de omgeving en als de camping bij uitvalswegen gelegen is dan is dat een pré.

Qua vertier is een zwembadje leuk en een klein speeltuintje o.i.d. en verder zien we het wel. Een mooie rustige ligging en kwalitatief goede camping (schoon, aardige mensen) zijn belangrijker. Geen mega-camping, maar we hoeven ook niet de enigen te zijn (al gaan we in het hoogseizoen, dus alleen zullen we niet zijn).
Plaatsen moeten niet al te klein zijn (de Alpenkreuzer Allure moet er gewoon in vol ornaat opgezet kunnen worden) en hudje mudje met in de knoop rakende scheerlijnen is ook niet de bedoeling.

Zijn er hier wellicht forumgenoten met goede tips/ervaringen voor leuke campings ? Dan verneem ik die graag!

« Laatst bewerkt op: juni 17, 2015, 05:08:25 pm door Klavertjes »
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re: Camping in Zuid-Duitsland/Noord-Oostenrijk -> Neuschwanstein
« Reactie #1 Gepost op: maart 12, 2013, 10:31:21 pm »

Even een bumpje omhoog...wellicht heeft iemand nog een tip in die regio zonder verplichting met Neuschwanstein?
Gelogd

Koning265

  • Gast
Camping in Zuid-Duitsland/Noord-Oostenrijk -> Neuschwanstein
« Reactie #2 Gepost op: maart 12, 2013, 10:51:04 pm »

Ik lees even mee. Wij gaan in juni naar beieren en ben ook nog ideeën aan het op doen. Neuschwanstein is ook het gene waar wij echt naar toe willen gaan.    We hebben een dag naar Galaxy zwembad gepland. Legoland is ook een optie. Allebei net boven München. In het ANWB boekje van beieren staan ook een aantal wandelroutes.
Welke camping willen jullie heen gaan?

Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re: Camping in Zuid-Duitsland/Noord-Oostenrijk -> Neuschwanstein
« Reactie #3 Gepost op: maart 13, 2013, 08:16:05 am »

Welke camping willen jullie heen gaan?
Eh, tja, dat is juist hetgene dat ik nog niet weet en waar ik dus naar op zoek ben...maar misschien was ik daar niet helemaal duidelijk in qua vraagstelling...
Gelogd

Koning265

  • Gast
Camping in Zuid-Duitsland/Noord-Oostenrijk -> Neuschwanstein
« Reactie #4 Gepost op: maart 13, 2013, 08:28:30 am »

Wij gaan naar 'via Claudia' camping bij Lechbruck am see.  De eerste keer dat we naar beieren gaan, dus heb ik op de site van 'acsi' gekeken voor campings met onze wensen en goede recensies. Ik ben benieuwd! :-)
Gelogd

Tante Til

  • Gast
Re: Camping in Zuid-Duitsland/Noord-Oostenrijk -> Neuschwanstein
« Reactie #5 Gepost op: februari 07, 2015, 10:27:37 pm »

Ik weet dat dit topic van lang geleden is. Maar ben ook in deze streek aan het zoeken voor een leuke camping. Maar lees geregeld weer wat negatieve recensies over campings daar. Wij gaan met ons gezin met drie meiden. 11 jaar, 9 jaar en 5 jaar oud. Die willen ook lekker genieten met leeftijdsgenoten en niet dat bij alles ouderbegeleiding moet zijn.

Heeft iemand nog een tip nav eerdere vakantie in die streek met kinderen?  Camping Via Claudia hebben we ook ''gevonden''. Was het wat? Iemand hier nog recent (zomer 2014) geweest?
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Camping in Zuid-Duitsland/Noord-Oostenrijk -> Neuschwanstein
« Reactie #6 Gepost op: februari 10, 2015, 07:01:26 pm »

hier dezelfde vraag, lijkt ons ook wel wat, maar verdere tips of andere campings zijn ook welkom.
Onze dochter is bijna 17 als ze meegaat.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Camping in Zuid-Duitsland/Noord-Oostenrijk -> Neuschwanstein
« Reactie #7 Gepost op: februari 10, 2015, 07:21:14 pm »

Even gekeken op zoover. Eea is idd nogal wisselend qua reacties. Een punt viel mij op , en dat is dat het geen kwaad kan om te zorgen voor een ruime plek.
Gelogd

rubends

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 197
  • Merk Vouwwagen: holtkamper Kyte Xl 2012
Re: Camping in Zuid-Duitsland/Noord-Oostenrijk -> Neuschwanstein
« Reactie #8 Gepost op: februari 10, 2015, 07:29:41 pm »

Wij stonden 4 jaar geleden op deze camping, http://www.peterbauernhof.at/anfahrtsplan.php en dat was een absolute aanrader!  mooie ruime plaatsen, dagelijkse ezelritjes voor de kinderen, geregeld organiseert de eigenaar een leuke wandeling, of een mooi kampvuur bovenop de berg, waar dan worstjes kunnen gebraden worden.  Al deze activiteiten zijn bovendien gratis.  Voor de ouders is er in de boerderij een sauna ter beschikking.  Er is ook een heel grote schuur waar je gezellig samen binnen kan zitten als het weer een beetje tegenvalt, veel skelters e.d. ter beschikking.  Onze kinderen spreken er nu nog van!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Camping in Zuid-Duitsland/Noord-Oostenrijk -> Neuschwanstein
« Reactie #9 Gepost op: februari 10, 2015, 08:09:52 pm »

Wij hebben op ons verlanglijst staan.

http://www.camping-simonhof.de/

Zelf ben ik meerdere malen geweest op

http://www.camping-grafenlehen.de/frame_ho.htm

4 keer met vrienden geweest.

Schönau am Königssee is een zeer bijzondere mooie omgeving.
Zo veel te beleven te veel m op te noemen.

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

CenC

  • Gast
Re: Camping in Zuid-Duitsland/Noord-Oostenrijk -> Neuschwanstein
« Reactie #10 Gepost op: februari 14, 2015, 10:41:13 am »

Wij stonden 4 jaar geleden op deze camping, http://www.peterbauernhof.at/anfahrtsplan.php en dat was een absolute aanrader!  mooie ruime plaatsen, dagelijkse ezelritjes voor de kinderen, geregeld organiseert de eigenaar een leuke wandeling, of een mooi kampvuur bovenop de berg, waar dan worstjes kunnen gebraden worden.  Al deze activiteiten zijn bovendien gratis.  Voor de ouders is er in de boerderij een sauna ter beschikking.  Er is ook een heel grote schuur waar je gezellig samen binnen kan zitten als het weer een beetje tegenvalt, veel skelters e.d. ter beschikking.  Onze kinderen spreken er nu nog van!

Ziet er heel leuk uit, een minpunt is de prijs...€41,= p.n. voor ons allen..... ::)
Gelogd

rubends

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 197
  • Merk Vouwwagen: holtkamper Kyte Xl 2012
Re: Camping in Zuid-Duitsland/Noord-Oostenrijk -> Neuschwanstein
« Reactie #11 Gepost op: februari 14, 2015, 06:39:50 pm »

Ziet er heel leuk uit, een minpunt is de prijs...€41,= p.n. voor ons allen..... ::)
Klopt, is waarschijnlijk niet de goedkoopste, maar prijs kwaliteit waren wij absoluut tevreden!  Zoals ik al zei wordt er veel georganiseerd, en dat is allemaal inbegrepen.  Je betaalt wat, maar dan héb je ook wat ;-)
Gelogd

Mark2911

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
Re: Camping in Zuid-Duitsland (Noord-Oostenrijk) -> Neuschwanstein
« Reactie #12 Gepost op: juni 19, 2015, 06:46:46 pm »

Camping brunnen
http://www.camping-brunnen.de/willkommen-bei-camping-brunnen/ aan een meer met uitzicht op het kasteel
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Camping in Zuid-Duitsland (Noord-Oostenrijk) -> Neuschwanstein
« Reactie #13 Gepost op: juni 19, 2015, 06:55:54 pm »

Camping brunnen
http://www.camping-brunnen.de/willkommen-bei-camping-brunnen/ aan een meer met uitzicht op het kasteel
Ziet er leuk uit. Oogt wel druk en krap. Lees daar niet veel over op zoover en de camping is aardig aan de prijs.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Mark2911

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
Re: Camping in Zuid-Duitsland (Noord-Oostenrijk) -> Neuschwanstein
« Reactie #14 Gepost op: juni 19, 2015, 07:00:47 pm »

Ziet er leuk uit. Oogt wel druk en krap. Lees daar niet veel over op zoover en de camping is aardig aan de prijs.
Wij hadden toen een ruime plek aan het speeltuintje. Er waren echter ook wel kleinere plekken. Verder waren er vrij veel seizoen plekken waar we echter geen last van hadden. Het massale waar ik vrij slecht tegen kan en ook wel een beetje bang voor was viel mij toen mee. Het is wel een jaar of 8 jaar geleden.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal