Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Even voorstellen doek problemen  (gelezen 1240 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martin_Agnetha

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana 1997
Even voorstellen doek problemen
« Gepost op: juni 24, 2020, 01:30:44 pm »

Hallo,

Wij zijn een jong gezin met 2kinderen van 4 en 6 dat na eerst met een tent gekampeerd te hebben overgestapt zijn op een klap wagen.ivm meer ruimte en rug problemen op het luchtbed
Het is geen nieuwe meer, een jamet Louisiana uit 1997.

Nu komt het, nadat ik hem thuis nogmaals open geklapt hebt zag ik dat er zwarte spikkels in het doek zitten. Dit is niet door en door maar zit aan de binnenkant.
Dit lijkt op het weer, nu heb ik een schoonmaakmiddel gevonden van ultramar.

Heeft iemand daar ervaring mee om de klapwagentent daarmee te reinigen? Tevens heb ik het katoen impregneer van ultramar gezien, heeft iemand daar ook ervaringen mee?

Graag zouden we de tent weer een beetje fris hebben alvorens we op vakantie gaan,

Groet Martin en Agnetha
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Even voorstellen doek problemen
« Reactie #1 Gepost op: juni 24, 2020, 04:18:26 pm »

Als het inderdaad het weer is wat in het doek geslagen is, krijg je het er nooit meer helemaal uit. Maar een paar spikkeltjes betekenen zeker niet het einde van de wereld, of in dit geval het tentdoek. Volg de gebruiksaanwijzing... Na behandeling met iets zeperigs (anti-weer producten zijn vaak op basis van chloor) altijd impregneren.

Mijn vraag zou zijn, hoe erg is het: is het al die moeite wel waard? Als het meevalt: geniet nog jaren van je wagen. Wij hadden ooit ook een Louisiana, als je daar goed mee omgaat kan hij serieus lang mee.
Als de plekken lucht afgeven (de tent niet naar tent ruikt, maar naar muffe kelder) zou ik er iets aan doen. Ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar wellicht is het slimmer om een (nieuwere) andere wagen kopen nadat je deze hebt verkocht.

Dit is natuurlijk mijn mening, doe ermee wat je wil :)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Even voorstellen doek problemen
« Reactie #2 Gepost op: juni 24, 2020, 08:16:13 pm »

Persoonlijk zou ik er, als de tent inderdaad verder niet muf/vochtig ruikt (dus schimmelig), niets aan doen.

Aan de buitenkant trekken die vlekken vanzelf weg door de zon, aan de binnenkant zie je ze niet door de binnenhemel. Waarschijnlijk is het doek gewoon waterdicht, en m.i geldt: if it ain't broken, don't fix it  :)

Mocht het niet waterdicht blijken te zijn kan je het ter plekke op de camping gericht impregneren, je weet immers precies waar het dan lekt. Voor zowel nat als droog doek heb je impregneer, ik had beiden altijd bij me op de camping. Mocht zelfs dat niet helpen dan heeft hetgeen je nu naar vraagt ook geen zin om preventief te doen, en is dus zonde van je geld.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Even voorstellen doek problemen
« Reactie #3 Gepost op: juni 25, 2020, 12:59:01 am »

Ik zou eerst het tentdoek stofzuigen,  dat klinkt misschien gek maar er kan veel vuil in het doek zitten.

Zwarte spikkels kunnen door bv bomen komen
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal