Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon Aero MTT  (gelezen 42187 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

eRJee71

  • Gast
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #60 Gepost op: juni 23, 2013, 03:54:17 pm »

Trek wat luchtigs aan, neem de tijd en voldoende foto's.

Hiernaast een stappenplan / checklist maken kan geen kwaad :-)

Geniet ervan !
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #61 Gepost op: juni 26, 2013, 05:24:10 pm »

We hebben hem! Nog bedankt voor de tips, luchtig kleden is zeker een goed advies  :J
Meteen thuis maar weer opgezet, volgens mij waren we ongeveer alles vergeten. Maar gelukkig hadden we een geplastificeerd A4-tje meegekregen als houvast met daarop de juiste(?) volgorde van opbouwen. Blijkbaar is het instructiefilmpje nét even anders dan hoe het wél zou moeten. Vanmorgen weer geoefend. Best wel een beetje geschrokken, we voelen wel aan dat -in tegenstelling tot de Flyer die wel heel gemakkelijk uitvouwt- hier echt een aantal malen mee geoefend moet worden. Het lijkt nu nog een beetje meer bouwen dan vouwen. Als je de volgorde uit je hoofd kent, scheelt dat zeker in opzetgemak en wat is handig om meteen bij de hand te hebben etc. even bedenken. En we moeten ook een paar trucjes bedenken om de wagen helemaal alleen(vrouw) op te kunnen opzetten. Dat zie ik nu nog niet helemaal zitten en dat is voor ons wel een vereiste. Het is vooral (tot nu toe) wat zwaarder werk dan gedacht. Maar als-tie staat, is-tie ook meteen (ga)af. Maar goed, de bergruimte onder het bed (dus geen geklauter meer of je spullen zes keer in je handen hebben) en nu een keuken op de dissel das echt lekker. En die luifel is waanzinnig! (maar zwaar om alleen op te zetten). Dus rijst bij mij de vraag: zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit trekken met de vouwwagen? Start ik even een topic over op.
Voorlopig nog maar even goed oefenen met bouwen met zn tweeën. Wordt vast nog vervolgd...
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #62 Gepost op: juni 28, 2013, 02:49:28 pm »

Zijn er onder de gelukkige bezitters van de Aero ook mensen die de wagen met LED verlichting geleverd hebben gekregen?
Ik las in een ander topic dat door het lager stroomverbruik van de LED verlichting t.o.v. gloeilampen dit wel eens problemen kan geven bij nieuwere modellen trekauto's.

Heeft iemand hier al last van gehad? Klopt het dat je dan naar de autdealer moet om de software van de boordcomputer te laten aanpassen?
Enig idee wat dat dan kost?
Gelogd

eRJee71

  • Gast
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #63 Gepost op: juni 28, 2013, 06:54:28 pm »

Wij hebben ook de LED verlichting en met een auto van 2 jaar oud geen problemen gehad.
Gelogd

avr

  • Gast
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #64 Gepost op: juni 28, 2013, 08:28:24 pm »

Dit kan inderdaad problemen geven! deze week nog een nieuwe holtkamper in de werkplaats gehad met led verlichting, het probleem was dat de auto (opel vectra c) een controle uitvoerd van het verlichtings circuit van de aanhanger door een kleine spanning rond te sturen met als gevolg dat de ledjes constant staan te knipperen.
Deze controle was helaas niet uit te schakelen!
Volgens de eigenaar had holtkamper wel een speciale kabelboom maar deze koste veel meer dan het vervangen van de led verlichting voor gewone verlichting!

Zou zomaar kunnen dat de eigenaar van de holtkamper ook lid is van dit forum?
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #65 Gepost op: juni 30, 2013, 12:21:07 am »

Wij hebben ook de led-verlichting, dat geeft geen problemen. Maar dat komt dan wellicht omdat we een oudere auto hebben? (1997)
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

Barbapappa

  • Gast
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #67 Gepost op: juli 02, 2013, 10:14:46 pm »

Dit kan inderdaad problemen geven! deze week nog een nieuwe holtkamper in de werkplaats gehad met led verlichting, het probleem was dat de auto (opel vectra c) een controle uitvoerd van het verlichtings circuit van de aanhanger door een kleine spanning rond te sturen met als gevolg dat de ledjes constant staan te knipperen.
Deze controle was helaas niet uit te schakelen!
Volgens de eigenaar had holtkamper wel een speciale kabelboom maar deze koste veel meer dan het vervangen van de led verlichting voor gewone verlichting!

Zou zomaar kunnen dat de eigenaar van de holtkamper ook lid is van dit forum?

Eigenaar is inderdaad ook lid van het forum. Vouwwagen gaat terug naar Holtkamper om led verlichting te laten vervangen door conventionele verlichting.
Gelogd

avr

  • Gast
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #68 Gepost op: juli 03, 2013, 10:38:31 pm »

Jammer. want die led verlichting zag er wel super uit!
Gelogd

HaZee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Membrane Airco MTT
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #69 Gepost op: juli 14, 2013, 01:57:03 pm »

Maar gelukkig hadden we een geplastificeerd A4-tje meegekregen als houvast met daarop de juiste(?) volgorde van opbouwen. Blijkbaar is het instructiefilmpje nét even anders dan hoe het wél zou moeten. Vanmorgen weer geoefend.

Kan je die inscannen en plaatsen? Die hadden wij er niet bij gekregen. Alleen de video op een USB-stick.
Gelogd

pvstekelen

  • Gast
Probleem met LED verlichting Cocoon Aero
« Reactie #70 Gepost op: juli 15, 2013, 01:28:54 pm »

Wij zijn sinds eind juni de eigenaar van een Cocoon Aero met led verlichting achterop. Bij gebruik door twee verschillende auto's geeft de verlichting problemen: de boordcomputer van beide auto's geeft aan dat er een knipperlicht van de vouwwagen defect is, terwijl dat niet zo is. Gevolg is bij onze eigen auto dat het linkerknipperlicht van de auto bij aangehaakte vouwwagen met dubbele (of nog hogere) snelheid knippert en dus de waarschuwing van de boordcomputer door middel van een geluidsignaal en tekst in het display. Soms is het ineens weg en gaat een paar keer gebruiken van het knipperlicht goed om dan later weer terug te komen. Ik heb al eerder op dit forum gelezen dat led verlichting soms voor problemen zorgt. Nu vraag ik me af of er ook andere eigenaren zijn die hier mee te maken hebben gehad en hoe ze dat op hebben gelost?

Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #71 Gepost op: juli 15, 2013, 02:23:04 pm »

Ik was hier ook bang voor.
Heb het nagevraagd bij mijn autodealer, die nog nooit van problemen met (aangekoppelde) LED verlichting gehoord had.
Afgelopen zaterdag mijn Aero met LED verlichting opgehaald in Emmen.
Ook daar navraag gedaan. Men bevestigde mij dat dat kon voorkomen, maar dat er geen duidelijk beeld was wanneer wel en wanneer niet.
Aan een oplossing was al gewerkt en die zal volgende week beschikbaar komen.
Ik had de indruk dat de oplossing hetzelfde is als de suggestie van Ldebruin van 30 juni.

Was dus spannend bij het aankoppelen.
Gelukkig ging alles goed en kreeg ik ook geen overspannen reactie van de boordcomputer.
Nu maar hopen dat dat zo blijft....
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #72 Gepost op: juli 15, 2013, 04:52:11 pm »

Of je staat ergens langs de peage in je beste Frans dit uit te leggen aan een vervelend kijkende Franse wegenwachter....  ;)

"Ooit" was onze electronica ook in de war, de auto dacht dat ie achteruit reed, de achteruitverlcihting brande en de navi ging ook achteruit en dat allemala met 130 km/uur vooruit, pffffffffffffff.

TIP: Rij nog een lekker stukkie in Nederland en zet alles aan en uit en ga pas echt weg als het blijft werken.

Gelogd

eRJee71

  • Gast
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #73 Gepost op: juli 15, 2013, 07:41:21 pm »

2 weken geleden nieuwe auto uit de garage opgehaald en dus benieuwd naar de 'reactie' met de LED verlichting. Vorige auto van 2 jaar oud gaf geen problemen.

Navraag bij Holtkamper gaf aan dat het nog niet goed te traceren is, maar dat het komt door de CAN-bus communicatie. Ook hebben ze wel een oplossing voorhanden die geplaatst kan worden.

Volgende week gaan we kijken of we 'problemen' krijgen. Als dat blijkt kunnen we direct terecht bij Holtkamper in Bunnik om dit in orde te laten maken. De serviceman uit Bunnik heeft veel kennis van auto electronica en ik vertrouw er absoluut op ook dit netjes en correct wordt opgelost.
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #74 Gepost op: juli 16, 2013, 12:47:57 am »

Kan je die inscannen en plaatsen? Die hadden wij er niet bij gekregen. Alleen de video op een USB-stick.

Is geregeld, in het topic opzet instructies.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal