Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon Aero MTT  (gelezen 42069 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eRJee71

  • Gast
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #75 Gepost op: juli 22, 2013, 08:14:25 pm »

Vandaag de Cocooan Aero MTT met LED verlichting opgehaald en helaas bij ons ook een storingsmelding bij onze 4 weken 'oude' mondeo.
Morgen even in Bunnik langs (was al afgesproken) voor een oplossing. (deze hebben ze waarschijnlijk voorhanden)
Gelogd

pvstekelen

  • Gast
Cocoon Aero MTT
« Reactie #76 Gepost op: juli 23, 2013, 03:53:38 pm »

Ons probleem met de ledverlichting is keurig door Holtkamper opgelost. Er komt een oplossing aan in de vorm van een kastje wat tussen de electra aansluiting en de verlichting geplaatst zal worden. Die oplossing is echter nog niet uitgerijpt, dus voorlopig wisselt men de led verlichting om voor de conventionele verlichting;  zo ook bij ons. Dan is het probleem opgelost.

Ondertussen hebben wij de Aero voor de tweede keer opgezet. Wat lastig, zo niet onmogelijk, blijkt is om het aantal plooien dat in de voorluifel zit te beperken. Zie de foto's van Hazee op de eerste pagina van dit topic; de plooien die schuin van de punt van de mast weglopen naar de beide zijkanten van de wagen bedoel ik. Onze Aero heeft het echter nog wat meer dan die op de beschreven foto's. Iemand tips of vergelijkbare ervaring? Ik snap best dat het nooit helemaal plooiloos zal zijn en dat het mede van het terrein afhankelijk is waar je'm op zet, maar wij hebben nu op twee verschillende campings dezelfde ervaring.
Gelogd

eRJee71

  • Gast
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #77 Gepost op: juli 23, 2013, 07:25:52 pm »

LED verlichting komt inderdaad goed, maar ik ga nu niet terug naar de 'oude' lampen. Het is alleen bij de richtingaanwijzers. Wagen staat nu bij Holtkamper voor een paar opleverpuntjes en als het goed is wordt de verlichting ook meegenomen als ze alle spullen op tijd binnen hebben.

V.w.b. aantal plooien is het begin van grondzeil spannen heel belangrijk. Wij hebben de wagen behoorlijk plooivrij kunnen opzetten, maar de plaats van de haringen 'onder de wagen' die je als eerste vastzet is heel bepalend hoe strak je rest van de wagen krijgt.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #78 Gepost op: juli 23, 2013, 07:32:03 pm »

Of je staat ergens langs de peage in je beste Frans dit uit te leggen aan een vervelend kijkende Franse wegenwachter....  ;)

"Ooit" was onze electronica ook in de war, de auto dacht dat ie achteruit reed, de achteruitverlcihting brande en de navi ging ook achteruit en dat allemala met 130 km/uur vooruit, pffffffffffffff.

TIP: Rij nog een lekker stukkie in Nederland en zet alles aan en uit en ga pas echt weg als het blijft werken.

Tsja, je nickname is dan blijkbaar goed gekozen. ...:-)
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #79 Gepost op: juli 29, 2013, 08:46:47 pm »

Inmiddels aangekomen in de Pyreneeen.
Geen problemen met de verlichting.
Ook het opzetten, na thuis twee keer geoefend te hebben (het was echt een uitkomst dat we de instructie zo uitgebreid gefilmd hebben) gaat goed en snel.
We hebben de wagen bijna plooiloos op kunnen zetten, ondanks dat we op een tamelijk ongelijke plaats staan, links loopt het terrein eerst op en dan ter hoogte van het gedeelte waar de luifel begint weer af, terwijl de tent van links naar recht in een soort aflopende kom staat (ik weet het, de volgende keer beter opletten bij het kiezen van een plek).
Kortom, wij zijn zeer tevreden!
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #80 Gepost op: augustus 08, 2013, 11:02:12 pm »

Zojuist terug van het rondje Slowakije en de wagen goed kunnen testen. De kar zelf is ook goed getest, we hebben echt slechte wegen gehad en alles is erop blijven zitten.
Luifel is geweldig, heerlijk groot voor schaduw (hadden we nodig) en als we de groene flappen een beetje naar beneden ritsten, hadden we wat verkoeling van het windje (als dat er was ) Savonds wat koeler, of wil je meer prive, dan de wanden weer dicht. Wij hebben de greenbox op de dissel onder de luifel. 100% meegevallen, geen schenen tegen de dissel ofzoiets. Heerlijk luxe (na altijd een vouwkeukentje gehad te hebben) en ook onderweg veel gebruikt. Als de keuken open gaat, komt de klep wel tegen de luifel aan. Vinden wij niet zo erg en kan volgens mij ook geen kwaad. Achterop hebben we de fietsendrager. Bij het opzetten van de tent, kantelen we de fietsen en later zetten we ze weer rechtop. Past allemaal precies. Ook met de kindertent(kyte) Deze is wat groot voor 1 kind van acht, maar wij wilden graag een aparte slaapkamer en ruimte voor logees hebben we nu zat  ;) Het pack&go vinden we erg zwaar gaan, klopt dat? Wij gebruiken het zo min mogelijk. De tent is natuurlijk ook zwaar(der tov de 'gewone' cocoon). De beugels die in de rails zitten waar het handvat doorheen loopt zijn al 2x losgeraakt. Dat is best een gepiel om ze weer vast te krijgen. Een keer was er iets losgeraakt, waardoor het bed niet goed vastgeklikt zat. Dat hadden we toen niet door. Toen we de tent openklapte sprong de p&g open. Das best een uitdaging om dat weer in orde te krijgen.  :( Maar goed, is weer gelukt en we gaan HK nog eens even om raad vragen. Wij krijgen de luifel ook niet helemaal zonder plooien, maar we gebruikten ook nauwelijks haringen. Alleen grondzeil kindertent en de luifel. Meer was gewoon niet nodig. De extensions laten wij ook zitten, we rollen de boel naar binnen toe op dan valt het niet zo snel uit elkaar als je de tent uitvouwt. Waar de stokken van de extensions eindigen, komen wel wat 'punten' in het dak. Maar dat is wat gezever van mijn kant denk. Het is wat puzzelen als je de tent net uitklapt. Het frame met de carbon poot staat dan wat scheef, maar dat hoort zo zei de instructeur. Als alles op spanning wordt gezet, is dat weg. Verder natuurlijk degelijke kar, degelijk tentdoek en goede ramen. Prettig dat je ze ook van binnenuit kan dichtdoen (dat zat niet op onze flyer) Helaas is ons tentdoek allang niet wit meer.  Bij de eerste de beste camping in Dld hadden we drie bruine grassprieten en verder alleen stof, dus de luifel zat meteen onder de vegen. Maar ja, om dan op zoek te gaan naar regen om schoon te worden... dat doe je ook weer niet  :N  We hebben veel bekijks gehad en een aantal rondleiding mogen doen  8)
Gelogd

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #81 Gepost op: oktober 23, 2013, 09:09:51 am »

We konden niet wachten :# en hebben hem zondagmiddag alvast een keer opgezet en weer afgebroken, puur om dat te proberen. We hadden hiervoor altijd een tent (die altijd superstrak stond), dus dit was echt de allereerste keer dat wij een vouwwagen hebben opgezet. Hij staat helaas nog niet goed strak en de voorwand van de tent zelf, staat zelfs erg scheef  :N, maar ik wilde jullie de eerste foto's niet onthouden (als ik betere heb, zal ik die tzt plaatsen).

Wij vonden het goed genoeg om er een bier op te drinken in ieder geval!

Hé, zie ik nu goed dat jullie een "side bag" hebben terwijl er ook witte verlichting op de spatborden zit? Ik had hier ook wel interesse in, maar mij werd bij aflevering verteld dat dit niet kon, omdat dat de verlichting werd afgedekt.  :?
In eerste instantie vind ik het wel een duur ding, maar toch ook wel handig (aangezien we geen disselbak hebben).

Toch de outletshop maar eens in de gaten houden of er daar nog een keer een voorbij komt met korting.
« Laatst bewerkt op: oktober 23, 2013, 10:04:39 am door prutsky »
Gelogd

HaZee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Membrane Airco MTT
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #82 Gepost op: april 09, 2014, 02:25:04 pm »

Hé, zie ik nu goed dat jullie een "side bag" hebben terwijl er ook witte verlichting op de spatborden zit? Ik had hier ook wel interesse in, maar mij werd bij aflevering verteld dat dit niet kon, omdat dat de verlichting werd afgedekt.  :?
In eerste instantie vind ik het wel een duur ding, maar toch ook wel handig (aangezien we geen disselbak hebben).

Toch de outletshop maar eens in de gaten houden of er daar nog een keer een voorbij komt met korting.

Klopt, en bevalt prima. Zit ver genoeg van de verlichting af!
(en sorry voor de trage reactie ;-)
Gelogd

HaZee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Membrane Airco MTT
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #83 Gepost op: mei 24, 2014, 12:13:04 am »

(...)

Navraag bij Holtkamper gaf aan dat het nog niet goed te traceren is, maar dat het komt door de CAN-bus communicatie. Ook hebben ze wel een oplossing voorhanden die geplaatst kan worden.

Volgende week gaan we kijken of we 'problemen' krijgen. Als dat blijkt kunnen we direct terecht bij Holtkamper in Bunnik om dit in orde te laten maken. De serviceman uit Bunnik heeft veel kennis van auto electronica en ik vertrouw er absoluut op ook dit netjes en correct wordt opgelost.

Ik heb het inmiddels zelf maar gefixt. Bleek eenvoudiger dan ik dacht! Kost mij nog geen €11,-- en een uurtje werk (paar extra handen kwamen wel erg goed van pas overigens). Ik heb de beschrijving hier op het forum geplaatst met een paar foto's. Link: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=14068.0
Gelogd

eRJee71

  • Gast
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #84 Gepost op: mei 29, 2014, 11:12:04 am »

Na een aantal mails gisteren eindelijk door Holtkamper gebeld.
De oplossing is voorhanden en half juni wordt deze op onze wagen gemonteerd. Dus, als het goed is, na ruim een jaar een wagen die klaar is.
Gelogd

helterec

  • Gast
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #85 Gepost op: oktober 21, 2014, 05:25:55 pm »

Onze holtkamper Aero bevalt keigoed. Echter van de zomer ineens gaatjes in het voordoek. In het doek zelf en in het raampje. Geen idee wat het veroorzaakt...Onerzoek bij Holtkamper leert dat wij de houder waar de buis voor de luifel indoen naar beneden laten en dat deze omhoog moet staan bij inklappen. Wie kan dit bevestigen want ons is dit in ieder geval nooit duidelijk gemaakt!!
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 385
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #86 Gepost op: oktober 21, 2014, 06:17:44 pm »

Ik ga er vanuit dat het bij de Aero hetzelfde werkt als bij de Kyte en daar moeten we het stompje ook omhoog doen en ook nog een kwart slag draaien zodat ie de voortent in wijst. Dit mbv de aangebrachte klittenband. We zijn hier duidelijk op gewezen bij de instructie. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat het wel makkelijk vergeten wordt, hadden wij ook de eerste keer. Gelukkig zonder schade. Een heel enkele keer vergeten we hem nog wel eens maar we zijn nu zo ervaren dat we dat bij het inklappen meteen merken. We klappen dan toch weer gedeeltelijk uit om hem alsnog in de juiste positie te zetten.
Gelogd

helterec

  • Gast
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #87 Gepost op: oktober 21, 2014, 09:55:17 pm »

Thanks
Gelogd

BenB

  • Gast
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #88 Gepost op: oktober 21, 2014, 11:05:15 pm »

Sinds kort zijn wij in het bezit van een Cocoon Aero en hebben daar al een prachtige vakantie mee gevierd in Italië.
De vouwwagen is ons prima bevallen en we kunnen eigenlijk niet wachten op het voorjaar, misschien in maart naar Spanje of Portugal, heerlijk.
Bij thuiskomst hadden we inderdaad op dezelfde plek een gaatje in het tentdoek. Ons is niet verteld wat de gevolgen kunnen zijn bij het niet optrekken van het stutje. Maar goed, de uitleg was verder prima en tijdens de vakantie hebben we nog een keer telefonisch contact gehad en men was zeer behulpzaam.
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Cocoon Aero MTT
« Reactie #89 Gepost op: oktober 27, 2014, 11:48:36 pm »

Het zegt ons niets dat je die luifelstokhouder omhoog moet doen bij het inklappen. We hebben het toch ove de oranje houder met het touw eraan om op te trekken?
Hopelijk kunnen we dit onthouden tot volgend voorjaar :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal