Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Verlichting aanhanger (Kyte)  (gelezen 42609 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #30 Gepost op: mei 23, 2014, 09:47:18 pm »

Hangt erg van de leeftijd en merk auto af. Computers meten tegenwoordig alles en bij enige afwijking weigert de boel...
Op de testbank (2 knipperlichten per lamp) van HK deden de alarmlichten het niet op mijn auto. De medewerker wist mij te vertellen dat dit bij veel nieuwe auto's het geval is. Standaard laten ze daarom nu 1 knipperlicht weg.
Toen ik een trailerhitch heb laten maken heb ik contact gezocht met HK met de vraag of er problemen zouden kunnen ontstaan met de verlichting in combinatie met mijn vrij nieuwe auto. HK gaf aan dat er in 95% van de gevallen er geen problemen zijn. Spreken ze elkaar weer tegen........
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #31 Gepost op: mei 23, 2014, 09:51:08 pm »


Vandaag onze cocoon opgehaald. Er zitten geen achteruitrij lampen op maar er gaat ook niks branden als ik de achteruit inschakel. Ik zou ik jullie geval dus echt iets in de bekabeling controleren.

Denk ik ook...
Heb je toevallig mistlamp geprobeerd? Is bij ons linkerunit, rechtse (binnenste) lamp...


Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #32 Gepost op: mei 24, 2014, 12:37:33 am »

GJT, wat zit er dan aangesloten op het rechter lampje van de linker unit? want volgens foto's van Trailerplus zou dat het achteruitrijlicht moeten zijn. Het zijn dus geen Aspock units. Radex spul is ook ruim de helft goedkoper. Feitelijk zouden de lampjes het dichtst bij de kentekenplaat de achterlichten moeten zijn. Heeft HK de boel wat alternatief aangesloten?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #33 Gepost op: mei 24, 2014, 09:23:38 am »

GJT, wat zit er dan aangesloten op het rechter lampje van de linker unit? want volgens foto's van Trailerplus zou dat het achteruitrijlicht moeten zijn. Het zijn dus geen Aspock units. Radex spul is ook ruim de helft goedkoper. Feitelijk zouden de lampjes het dichtst bij de kentekenplaat de achterlichten moeten zijn. Heeft HK de boel wat alternatief aangesloten?

Bij ons is dat gewoon dim-/remlicht. Bij de Radex lampen met achteruitrijlicht is de layout anders. Feitelijk is dit een ander lichtunit van Radex. Ik zou dit niet mooi vinden want dan heb je de achterlichten op verschillende plaatsen zitten links en recht. Niet echt Jan des Bouvrie  :#

Bij de cocoon kunnen ze overigens best weer net andere units gebruiken, wellicht kan geintegreerde kentekenverlichting daar bijvoorbeeld wel?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #34 Gepost op: mei 24, 2014, 05:10:52 pm »

Bij ons is dat gewoon dim-/remlicht. Bij de Radex lampen met achteruitrijlicht is de layout anders. Feitelijk is dit een ander lichtunit van Radex. Ik zou dit niet mooi vinden want dan heb je de achterlichten op verschillende plaatsen zitten links en recht. Niet echt Jan des Bouvrie  :#

Bij de cocoon kunnen ze overigens best weer net andere units gebruiken, wellicht kan geintegreerde kentekenverlichting daar bijvoorbeeld wel?
Ik wacht het wel af en bekijk het eerst als we de Cocoon binnen hebben. Desnoods bestel ik 2 bij elkaar passende Radex 5800  units. Die dingen kosten Euro 8,50 bij een van de webshops. Bestel ik meteen 2 rekjes voor bescherming erbij. Ik moet er alleen voor uitkijken niet units te bestellen met stekker aansluiting, want dan moet er ook een bijpassende kabelboom met stekker bij. Die HK nu monteert zitten met schuifstekkertjes aangesloten. Lekker simpel, dus ook makkelijk aan te passen en mee te knutselen. Dan heb ik straks voor 2 tientjes toch een achteruitrijlicht.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #35 Gepost op: mei 25, 2014, 01:21:24 pm »

Ps. Er zit maar 1 knipperlicht in. Dit doen ze standaard omdat 2 lampen te veel vermogen trekken volgens de bc van je auto. De alarmlichten werken dan niet meer omdat er dan 4 tegelijk moeten branden.

Zojuist even onze cocoon bekeken.
Onze units zijn hetzelfde als die van de Kyte. Ook Radex 5800.
Binnenin, in de linkerunit aan de rechterzijde een (mist)lamp, in de rechterunit aan de linkerzijde geen lamp.
Wel hebben wij twee knipperlichten per unit, werkt prima met onze Mondeo (bj. 2012)

Zie de foto's, inclusief de aansluiting...

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #36 Gepost op: mei 25, 2014, 03:57:59 pm »

Hoe heeft HK bij Kyte en Cocoon de nummerplaatverlichting eigenlijk voorzien? Want op beschrijvingen bij de radex lampen zouden de binnenste lampen de nummerplaatverlichting moeten zijn. En HK gebruikt die voor mistlamp en rechts zit er niets.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #37 Gepost op: mei 25, 2014, 04:00:28 pm »

Zie de foto's Jelle (had ik ook nog gemaakt).
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #38 Gepost op: mei 25, 2014, 04:01:47 pm »

En deze

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #39 Gepost op: mei 25, 2014, 04:17:01 pm »

Hoe heeft HK bij Kyte en Cocoon de nummerplaatverlichting eigenlijk voorzien? Want op beschrijvingen bij de radex lampen zouden de binnenste lampen de nummerplaatverlichting moeten zijn. En HK gebruikt die voor mistlamp en rechts zit er niets.

De Radex lampen zijn er ook zonder kentekenplaat verlichting... Omdat de afstand tot de plaat vrij groot is gebruiken ze een losse lamp als op de foto van Jos.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #40 Gepost op: mei 25, 2014, 04:52:24 pm »

Ik denk dat het probleem bij HK zit in de afstand van de lampen tot de buitenkant van de spatborden. Daar is een grens aan, hoor je bij fietsdragers ook wel eens over. Maar kan er zo niets over vinden. De Radex lampen zonder achteruitrijlicht hebben de achterlichtlampen aan de buitenkant van de units, dus dichter bij de rand van de wagen. dat moet ik nog even uitvogelen. Bij de units met achteruitrijlicht zitten de achterlampen toch snel 10 cm meer naar binnen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

japza48

  • Gast
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #41 Gepost op: juni 05, 2014, 09:32:16 pm »

Ik denk dat het probleem bij HK zit in de afstand van de lampen tot de buitenkant van de spatborden. Daar is een grens aan, hoor je bij fietsdragers ook wel eens over. Maar kan er zo niets over vinden. De Radex lampen zonder achteruitrijlicht hebben de achterlichtlampen aan de buitenkant van de units, dus dichter bij de rand van de wagen. dat moet ik nog even uitvogelen. Bij de units met achteruitrijlicht zitten de achterlampen toch snel 10 cm meer naar binnen.

We hebben dinsdag onze nieuwe Cocoon MTT opgehaald en deze had ook een rood achteruitrijdlicht aan de rechterbuitenkant. Gelijk bij Trailerplus een nieuw glas met wit venster besteld en voor €6,50 hebben we nu een "echt" achteruitrijdlicht.
Gelogd

TrailerFan

  • Gast
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #42 Gepost op: juni 05, 2014, 11:08:43 pm »

We hebben dinsdag onze nieuwe Cocoon MTT opgehaald en deze had ook een rood achteruitrijdlicht aan de rechterbuitenkant. Gelijk bij Trailerplus een nieuw glas met wit venster besteld en voor €6,50 hebben we nu een "echt" achteruitrijdlicht.

Hallo japza48
Kun je het artikelnummer van Trailerplus noemen, dan ga ik er ook een bestellen.
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2014, 11:21:06 pm door TrailerFan »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #43 Gepost op: juni 05, 2014, 11:23:50 pm »

Jullie weten dat dit een sponsor van ons is?
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=13077.0
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #44 Gepost op: juni 06, 2014, 05:42:58 am »

En ik ga natuurlijk ook 1 bestellen zodra de Cocoon is geleverd. Wil het eerst nog even afwachten, je weet het maar nooit. Ik meende dat iemand eerder opmerkte dat de units met en zonder wit glas verschillend waren en niet zouden passen?
Is er rond de units ook nog ruimte om van die beschermrekjes te monteren? Want die zijn ook niet zo vreselijk duur.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal