Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Verlichting aanhanger (Kyte)  (gelezen 42615 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #75 Gepost op: augustus 28, 2014, 06:13:17 am »

Bij onze Cocoon lopen er wel 2x 7 polige draden. Maar er zit geen stekker en contra stekker onder de wagen.
Correctie; er lopen 2x 5 polige kabels onder de Cocoon. Kwam er achter toen ik de contrastekker aansloot.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2014, 05:11:23 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #76 Gepost op: augustus 28, 2014, 06:47:59 pm »

Bij ons lopen de twee 7 aderige kabels door tot in de achterlichten. Vandaar gaat er per unit een 2 aderige kabeltje terug naar de verlichting bij de wielen.

Toevallig heb ik dit bekeken omdat ik een probleem heb met mijn richtingaanwijzers. Deze scheiden er mee uit na +/- 10 km. Als ik een minuut de auto uit zet en weer star doen ze het weer ::).
Vermoedelijk iets met de auto.
Gelogd

corrynhettfleisch

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #77 Gepost op: oktober 02, 2014, 12:09:46 am »

Van onze Holtkamper Kyte stopte het rechter knipperlicht na ca. 10 minuten er mee te hebben rondgereden. Na opnieuw starten werkte alles weer en na zo'n 10 minuten viel het rechter knipperlicht weer uit. De Kyte hangt achter mijn Peugeot 3008 Hybrid4. De elektriciteit is met een 13-polige stekker verbonden. Ik heb de auto met Kyte er achter naar de Peugeot garage gebracht en laten zien wat het probleem was. Dit was geen bekend probleem bij hen. Na wat doormeten besloten ze om één lampje uit het rechter knipperlicht te verwijderen (er zitten standaard 2 lampjes rechts en 2 links). En dit hielp, het knipperlicht blijft nu netjes werken. Ook links heb ik het lampje verwijderd en alles werkt nu goed.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #78 Gepost op: oktober 02, 2014, 07:39:30 am »

Bekend probleem. Vreemd alleen dat hij het pas na 10 minuten door heeft. Veel hangt af van het merk en de wijze waarop de computers de spanningen checken.
Bij te veel stroomvraag 'denkt' de computer dat er iets mis is en schakelt het doodleuk uit. Sommige merken zien het als geen probleem. 1 lampje per zijde lost alles op. Bij onze aflevering gaven ze aan dat ze nu daarom standaard maar 1 knipperlamp per zijde monteren om dit probleem voor te zijn. Het kan in eerste instantie wel werken maar als je een andere auto krijgt, dan werkt het ineens niet. Je moet dit dan maar net weten.

Bij mij werkt het knipperlicht aan één zijde wel met twee lampjes, maar als de alarmlichten werken niet vanwege de stroomvraag van 4 lampjes.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #79 Gepost op: oktober 02, 2014, 12:39:44 pm »

Van onze Holtkamper Kyte stopte het rechter knipperlicht na ca. 10 minuten er mee te hebben rondgereden. Na opnieuw starten werkte alles weer en na zo'n 10 minuten viel het rechter knipperlicht weer uit. De Kyte hangt achter mijn Peugeot 3008 Hybrid4. De elektriciteit is met een 13-polige stekker verbonden. Ik heb de auto met Kyte er achter naar de Peugeot garage gebracht en laten zien wat het probleem was. Dit was geen bekend probleem bij hen. Na wat doormeten besloten ze om één lampje uit het rechter knipperlicht te verwijderen (er zitten standaard 2 lampjes rechts en 2 links). En dit hielp, het knipperlicht blijft nu netjes werken. Ook links heb ik het lampje verwijderd en alles werkt nu goed.
Vervelend. Ik heb net de verlichting voor de drager achter de Cocoon aangesloten. vrouw heeft auto mee, kan dus vanavond pas testen. Maar dan brandt ook alles dubbel, ben beniuewd hoe de C4 er op reageert, want die piept snel. Overigens ga ik toch de lampjes in de Cocoon achterlichten verwijderen als de drager er achter zit i.v.m. te verwachten hinderlijke reflecties op de glimmende Alutec.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #80 Gepost op: oktober 02, 2014, 06:12:16 pm »

Vervelend. Ik heb net de verlichting voor de drager achter de Cocoon aangesloten. vrouw heeft auto mee, kan dus vanavond pas testen. Maar dan brandt ook alles dubbel, ben beniuewd hoe de C4 er op reageert, want die piept snel. Overigens ga ik toch de lampjes in de Cocoon achterlichten verwijderen als de drager er achter zit i.v.m. te verwachten hinderlijke reflecties op de glimmende Alutec.
Zo, getest en alles werkt. Heb alleen niet de richtingaanwijzers 10 minuten laten knipperen om te zien wat er gebeurt. Maar werkt keurig op 2 lampen per knipperlicht. Moest alleen 1 draadje omwisselen van rem en achterlicht in rechter unit. Omdat ik een 7 polige contrastekker op de Cocoon heb gemaakt (had ik nog nieuw liggen) zijn de achterlichten dus met 1 draad aangesloten en werkten er 3 over 1 draad. Geen probleem. Canbus systeem van de C4 van 2011 is dus niet zo kieskeurig als van de Peug 2008.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #81 Gepost op: oktober 02, 2014, 06:40:25 pm »

Vervelend. Ik heb net de verlichting voor de drager achter de Cocoon aangesloten. vrouw heeft auto mee, kan dus vanavond pas testen. Maar dan brandt ook alles dubbel, ben beniuewd hoe de C4 er op reageert, want die piept snel. Overigens ga ik toch de lampjes in de Cocoon achterlichten verwijderen als de drager er achter zit i.v.m. te verwachten hinderlijke reflecties op de glimmende Alutec.

Ook wij hebben een C4 en het zelfde probleem. Na ± 10 min. werken de knipperlichten op de vouwwagen niet meer.
Vermoedelijk ben ik dus zonder richtingaanwijzers naar Frankrijk heen en weer geweest  ::)

Ben met de auto en vouwwagen naar de garage geweest om het probleem te laten zien.
Maar bij een later gemaakte afspraak zonder vouwwagen konden ze niets vinden.
Op dit forum is dit probleem al eens besproken en ik vermoed dan ook dat er ook bij ons nog dubbele lampen in elke unit zit.
Dit heb ik alleen nog niet kunnen controleren omdat onze vouwwagen in opslag staat.
Volgens de garage zou de dubbele lampen inderdaad het probleem kunnen zijn.
Nu maar hopen dat er daadwerkelijk ook twee lampen per unit in zitten en dat het bij het verwijderen van één het probleem over is.
Frankrijk is wel ver zonder knipperverlichting.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #82 Gepost op: oktober 02, 2014, 09:38:21 pm »

Ook wij hebben een C4 en het zelfde probleem. Na ± 10 min. werken de knipperlichten op de vouwwagen niet meer.
Vermoedelijk ben ik dus zonder richtingaanwijzers naar Frankrijk heen en weer geweest  ::)

Ben met de auto en vouwwagen naar de garage geweest om het probleem te laten zien.
Maar bij een later gemaakte afspraak zonder vouwwagen konden ze niets vinden.
Op dit forum is dit probleem al eens besproken en ik vermoed dan ook dat er ook bij ons nog dubbele lampen in elke unit zit.
Dit heb ik alleen nog niet kunnen controleren omdat onze vouwwagen in opslag staat.
Volgens de garage zou de dubbele lampen inderdaad het probleem kunnen zijn.
Nu maar hopen dat er daadwerkelijk ook twee lampen per unit in zitten en dat het bij het verwijderen van één het probleem over is.
Frankrijk is wel ver zonder knipperverlichting.
Ik heb nog geen problemen kunnen ontdekken. Maar geeft je C4 dan niet aan dat er iets niet in orde is? En laat je 10 minuten je knipperlichten knipperen, of gaan ze na 10 minuten rijden niet meer knipperen? want dan moet ik ook nog maar even testen. Overigens gaat het bij mij om 4 lampunits vanwege de aanbouw van een disselkist met eigen verlichting. Maar mijn voornemen is om de lampen uit de units van de Cocoon te verwijderen zodat alleen de verlichting van de disselkist achterop brandt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #83 Gepost op: oktober 02, 2014, 10:25:01 pm »

Ik heb nog geen problemen kunnen ontdekken. Maar geeft je C4 dan niet aan dat er iets niet in orde is? En laat je 10 minuten je knipperlichten knipperen, of gaan ze na 10 minuten rijden niet meer knipperen? want dan moet ik ook nog maar even testen. Overigens gaat het bij mij om 4 lampunits vanwege de aanbouw van een disselkist met eigen verlichting. Maar mijn voornemen is om de lampen uit de units van de Cocoon te verwijderen zodat alleen de verlichting van de disselkist achterop brandt.

Ik kwam er perongeluk achter tijdens de reis. Als we klaar zijn om te vertrekken kontroleren we nog even de verlichting (die dan werkt) en dan gaan we rijden.
In de auto krijg ik geen melding als de knipperverlichting op de aanhanger niet meer werkt.
De controle lamp in de auto gaat ook niet sneller knipperen wat gebeurd als er een knipperlicht lamp kapot is van de auto. Kortom geen enkele melding.

Thuis heb ik getest door een stukje te gaan rijden op de snelweg. Na +/- 7 km gestopt om te controleren en toen deden ze het al niet meer. Tijdens de terugrijs uit Frankrijk tijdens een rustmoment de auto laten draaien maar toen bleven ze het doen.

Heb na het garage bezoek nog getest met een fietsendrager maar die bleef gewoon werken.
Werwacht dus echt dat het aan de extra lamp ligt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #84 Gepost op: oktober 03, 2014, 07:16:57 am »

Ik kwam er perongeluk achter tijdens de reis. Als we klaar zijn om te vertrekken kontroleren we nog even de verlichting (die dan werkt) en dan gaan we rijden.
In de auto krijg ik geen melding als de knipperverlichting op de aanhanger niet meer werkt.
De controle lamp in de auto gaat ook niet sneller knipperen wat gebeurd als er een knipperlicht lamp kapot is van de auto. Kortom geen enkele melding.

Thuis heb ik getest door een stukje te gaan rijden op de snelweg. Na +/- 7 km gestopt om te controleren en toen deden ze het al niet meer. Tijdens de terugrijs uit Frankrijk tijdens een rustmoment de auto laten draaien maar toen bleven ze het doen.

Heb na het garage bezoek nog getest met een fietsendrager maar die bleef gewoon werken.
Werwacht dus echt dat het aan de extra lamp ligt.
Je hebt me ongerust gemaakt. Zal nogmaals testen komend weekend. Het enige waar ik me ongerust over maak is de gewone verlichting waar  2 lampen over 1 aansluiting gaan van de verlichting op de Alutec. Mocht het toch problemen geven, zal ik toch een 13 polige stekker en contrastekker moeten gaan kopen, i.p.v. de 7 polige spullen die ik nog nieuw had liggen. Heb absoluut geen trek in problemen onderweg naar Frankrijk of andere verre bestemming.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #85 Gepost op: oktober 03, 2014, 09:11:02 am »

Ik heb eerder ook enkel direct na het aankoppelen van de aanhanger getest of de verlichting het juist doet. Vraag me nu ook af of dit bij onze auto ook problemen gaat geven... Ga het de eerstkomende vakantie (mei 2015) toch ook na vertrek op de parkeerplaats testen...
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #86 Gepost op: oktober 03, 2014, 09:14:33 am »

Gewoon thuis de auto op contact zetten en 10 minuten de alarmlichten aan. Omdat je dan het maximaal aantal lampjes gebruikt geeft dit het eerst problemen. In theorie dan, met Franse elektronica weet je het maar nooit.  :+ :# >:(
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #87 Gepost op: oktober 03, 2014, 09:26:13 am »

Ik heb eerder ook enkel direct na het aankoppelen van de aanhanger getest of de verlichting het juist doet. Vraag me nu ook af of dit bij onze auto ook problemen gaat geven... Ga het de eerstkomende vakantie (mei 2015) toch ook na vertrek op de parkeerplaats testen...
Lijkt me beter om de lampen te checken voor je de auto uit zet als je aan komt op een P plaats. want als je de auto van contact zet, dan Reset je toch in feite de computer en zullen de lampen normaal branden? Of zie ik dat verkeerd?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #88 Gepost op: oktober 03, 2014, 09:32:11 am »

...met Franse elektronica weet je het maar nooit.  :+ :# >:(

Ligt dit niet meer aan de Holtkamper inrichting van de electronica? Wij hebben een C4, 2014. Geen enkel probleem. Maar we hebben dan ook een bijpassende franse klapkar...  :H
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #89 Gepost op: oktober 03, 2014, 10:00:25 am »

Ligt dit niet meer aan de Holtkamper inrichting van de electronica? Wij hebben een C4, 2014. Geen enkel probleem. Maar we hebben dan ook een bijpassende franse klapkar...  :H

Kwestie van draadje naar lampje bij een aanhangwagen... geen raketwetenschap. Pas in de auto wordt beoordeeld of ieder stroompje wat er loopt klopt (met bandbreedte). Als het stroomverbruik van de lampjes niet te hoog is - of te laag zoals bij led- , geen problemen. De lampen die HK gebruikt bieden de mogelijkheid om twee lampjes per knipperlicht toe te passen, bij een aantal merken auto's geeft dit het probleem (stroomverbruik buiten bandbreedte.)  Soms treed dit kennelijk op bij slechts aan één kan knipperlicht taan, soms pas bij alarmlichten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal