Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: holtkamper Kyte  (gelezen 7101 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

avanasselt

  • Gast
holtkamper Kyte
« Gepost op: oktober 21, 2014, 02:39:12 pm »

Vorige week hebben we een tweedehands kyte aangeschaft. Zeer blij mee uiteraard, maar toen we hem probeerden op te zetten op een parkeerterrein, lukte dat helemaal niet. Komt dat omdat je de 4 haringen van het grondzeil echt eerst moet vastzetten voor je hem strak kunt neerzetten? (en dat je dus altijd een grasmatje nodig hebt?) of doen we gewoon iets verkeerd? Met de filmpjes op youtube kom ik er ook niet helemaal uit. Het zier er zo simpel uit...
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: holtkamper Kyte
« Reactie #1 Gepost op: oktober 21, 2014, 04:24:34 pm »

Het is ook simpel. Maar het grondzeil moet echt eerst vast voordat het tent op spanning kan worden gezet. Het schokkende 12 min durende filmpje op you tube geeft een goed beeld van de juiste volgorde. Succes!
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: holtkamper Kyte
« Reactie #2 Gepost op: oktober 21, 2014, 06:01:07 pm »

Gefeliciteerd met je zeer goede aankoop:)1]
Op straat opzetten gaat helaas niet.
Je hebt echt een stukje gras nodig.
Opzet filmpje zoals vermeld zie http://youtu.be/LQl7PDTLJfQ
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.864
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: holtkamper Kyte
« Reactie #3 Gepost op: oktober 21, 2014, 06:18:41 pm »

Heb je de Kyte niet met de verkoper opgezet dan?
Toen wij bij HK waren voor het kijken (en kopen) van een vw waren we er nog niet uit, Kyte of Cocoon. Maar er was net een aflevering met demo gaande van 2 Kyte's. Mijn vrouw is er lekker voor gaan zitten en was meteen genezen van al die haringen die eerst de grond in moesten. Dus is het een Cocoon geworden die dag.
1 van de kopers vond het ook een beetje onaangename verrassing dat er zoveel haringen de grond in moesten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: holtkamper Kyte
« Reactie #4 Gepost op: oktober 21, 2014, 07:19:18 pm »

Zonder achtertent kan hij met 6 haringen staan voor een nacht. Wil je hem fatsoenlijk neerzetten dan gaan er een stuk meer in idd.
Werkt idd genezend, al die haringen.  :# De binnenruimte en ruimte onder de luifel overigens ook; werkt genezend tegen claustrofobie..  :h
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2014, 07:20:56 pm door GJT »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.864
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: holtkamper Kyte
« Reactie #5 Gepost op: oktober 21, 2014, 07:35:31 pm »

Zonder achtertent kan hij met 6 haringen staan voor een nacht. Wil je hem fatsoenlijk neerzetten dan gaan er een stuk meer in idd.
Werkt idd genezend, al die haringen.  :# De binnenruimte en ruimte onder de luifel overigens ook; werkt genezend tegen claustrofobie..  :h
Heb er een hoop stress van gehad, Cocoon of Kyte. Vond de Kyte (nog steeds) vreselijk mooi. Maar ook nogal groot. Afgelopen jaar ook een camping gehad waar de Cocoon paste, maar een Kyte niet. waren wel grotere, maar nattere plaatsen waar we geen trek in hadden. Nee, geen spijt van onze keus.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: holtkamper Kyte
« Reactie #6 Gepost op: oktober 21, 2014, 07:43:26 pm »

Heb er een hoop stress van gehad, Cocoon of Kyte. Vond de Kyte (nog steeds) vreselijk mooi. Maar ook nogal groot. Afgelopen jaar ook een camping gehad waar de Cocoon paste, maar een Kyte niet. waren wel grotere, maar nattere plaatsen waar we geen trek in hadden. Nee, geen spijt van onze keus.
Alles naar behoefte. Ik denk dat je afhankelijk van je behoefte met beide wagens een uitstekende keus maakt. Als onze kinderen ouder zouden zijn weet ik ook niet of ik voor de Kyte had gekozen, hoewel het zonder de kindertent ook voor twee personen een prima keus is!
Met het ruimtebeslag heb je een punt. Hoewel ik de Kyte tegenover onze eerdere Cabanon mee vind vallen. Past de Kyte niet, dan is de plek ons te klein, ook met een Cocoon.
Gelogd

Nekaf

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce 2018
Re: holtkamper Kyte
« Reactie #7 Gepost op: oktober 21, 2014, 08:37:02 pm »

Kyte kan wel op harde ondergrond tenminste neem aan dat je geen asfalt op je oprit hebt.
Gewoon een paar lange spijkers tussen je bestrating klemmen en hij staat, hebben we al diverse keren gedaan en gaat prima, niet superstrak maar dat hoeft toch ook niet om te testen of te drogen.
Ene 6 haringen is ruim voldoende ook bij een beetje wind, bij meer wind een paar erbij vooral aan de luifel.

Groet en succes en misschien woont er iemand in de buurt met een Kyte, kan die misschien ff helpen, laat ff weten waar je woont.
Patrick
Gelogd

kph

  • Gast
Re: holtkamper Kyte
« Reactie #8 Gepost op: oktober 21, 2014, 09:08:28 pm »

Alles naar behoefte. Ik denk dat je afhankelijk van je behoefte met beide wagens een uitstekende keus maakt. Als onze kinderen ouder zouden zijn weet ik ook niet of ik voor de Kyte had gekozen, hoewel het zonder de kindertent ook voor twee personen een prima keus is!
Met het ruimtebeslag heb je een punt. Hoewel ik de Kyte tegenover onze eerdere Cabanon mee vind vallen. Past de Kyte niet, dan is de plek ons te klein, ook met een Cocoon.

Daarom vind ik het ook zo fijn dat op de nieuwe cocoon ook de kindertent XL kan (anders stond de cocoon ook niet op ons lijstje vrees ik)! De kyte vind ik trouwens nog altijd het mooist (en duurst). Ik ben benieuwd welke keuze we (met 3 kleine kids) volgend jaar gaan maken, een 2dehands Kyte of een nieuwe modulair.....(de aero ligt boven ons budget en is volgens mij nog niet 2dehands te verkrijgen). Of misschien toch nog iets anders (?). Het wordt in iedergeval geen Cabanon zoals op mijn profielfoto...........
Gelogd

avanasselt

  • Gast
Re: holtkamper Kyte
« Reactie #9 Gepost op: oktober 21, 2014, 09:48:24 pm »

Jeetje, wat een boel snelle reacties! We stonden inderdaad de eerste dag op een asfaltparkeerplaats om hem eens even te testen, maar nu blijft hij gewoon in de garage tot het voorjaar is. We hebben hem inderdaad bij de verkoper zeer uitgebreid mogen bekijken, hij heeft hem helemaal voor ons opgezet, maar ik had toen niet in de gaten dat die twee haringen vooraan zo belangrijk waren. Later op de filmpjes zag ik wel dat iedereen dat steeds deed, maar ik dacht nog steeds dat het wel meeviel  :)
Wij hebben inderdaad ook lang getwijfeld. Cocoon (XL MTT met kyte keuken, tweedehands) Maar toen deze kyte helemaal binnen ons budget (dank verkoper) te verkrijgen was, waren we snel om. Met vier kinderen is de meerwaarde van veel bagageruimte enorm.
We gaan bekijken hoe het ons bevalt, mocht het toch te groot zijn, dan zetten we hem volgend jaar lekker weer op Marktplaats. (maar als ik de reacties van de kytebezitters hier lees, is die kans niet zo heel groot.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.864
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: holtkamper Kyte
« Reactie #10 Gepost op: oktober 21, 2014, 10:07:37 pm »

Alles naar behoefte. Ik denk dat je afhankelijk van je behoefte met beide wagens een uitstekende keus maakt. Als onze kinderen ouder zouden zijn weet ik ook niet of ik voor de Kyte had gekozen, hoewel het zonder de kindertent ook voor twee personen een prima keus is!
Met het ruimtebeslag heb je een punt. Hoewel ik de Kyte tegenover onze eerdere Cabanon mee vind vallen. Past de Kyte niet, dan is de plek ons te klein, ook met een Cocoon.
We hadden nog een paar punten. O.a. het nogal hoge bed, waardoor de AK Zambezi RL ook al afviel voor ons. De Cocoon is wat hoger dan de Jametic en is voor mijn vrouw (158 cm) al lastiger in te komen. En we hadden geen trek in een 3 treeds trapje mee te moeten nemen. Eenvoud stond bij ons bovenaan het wensenlijstje. Overigens zochten we in eerste instantie naar een Kyte S.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

avanasselt

  • Gast
Re: holtkamper Kyte
« Reactie #11 Gepost op: oktober 21, 2014, 10:10:27 pm »

Ik denk dat ik met een klein klapkrukje wel in het bed kan springen, maar het wordt een uitdaging. Met die 15 liter laadruimte past er wel een krukje in.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.864
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: holtkamper Kyte
« Reactie #12 Gepost op: oktober 21, 2014, 10:20:04 pm »

Ik denk dat ik met een klein klapkrukje wel in het bed kan springen, maar het wordt een uitdaging. Met die 15 liter laadruimte past er wel een krukje in.
Lukt mij ook makkelijk met 190 cm. Maar 's nachts toch een stuk minder, slaapdronken, donker. :# Van tevoren hadden we gesteld dat we eenvoudiger wilden kamperen. Dat is een sterk punt van alle Holtkampers. Bereikbaarheid van de bagage, het beladen. Wel jammer dat de Cocoon een stuk minder inhoud heeft dan de Kyte. Maar we redden het er mee. Hebben wat overbodige zooi kunnen elimineren. Extra kist aangebouwd.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: holtkamper Kyte
« Reactie #13 Gepost op: oktober 21, 2014, 10:22:21 pm »

We gaan bekijken hoe het ons bevalt, mocht het toch te groot zijn, dan zetten we hem volgend jaar lekker weer op Marktplaats. (maar als ik de reacties van de kytebezitters hier lees, is die kans niet zo heel groot.

Nee sorry, als je eenmaal met de Kyte bent weg geweest wil je niet meer anders. Dan ben je verpest.  :K
Zo groot is die nu ook weer niet. Wij boeken trouwens altijd een grote plaats. Ook bij onze vorige wagen.
Overigens als je gaat zoeken vind je op het internet nog wel een opzet instruktieboekje.
En anders heb ik hem nog wel voor je.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: holtkamper Kyte
« Reactie #14 Gepost op: oktober 22, 2014, 07:25:39 pm »

Om de Kyte strak op de zetten moet je inderdaad de voortent met 4 haringen vastzetten en dan nog minimaal 2 aan de uiteinden van de luifel. Wil je snel even klappen, zoals wij op de foto doen, dan zetten wij de voortent niet vast met haringen. 2 spijkers tussen de straatstenen slaan en de luifel staat een beetje vast. Op asfalt is dit natuurlijk lastig.

Om in het bed te komen gebruiken wij gewoon een klein klapkrukje! Het originele grote lompe trapje blijft lekker thuis.  :#
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2014, 09:09:25 pm door Alberik »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal