Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Koelkast op gas in dichte basekitchen?  (gelezen 6811 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Koelkast op gas in dichte basekitchen?
« Reactie #15 Gepost op: februari 10, 2015, 06:51:49 pm »

Het is eigenlijk simpel. De verbrandingswarmte gaat via het rooster in de bovenkant van de koelbox naar boven, boven het keukenblad. Frisse lucht moet dan via het rooster aan de achterzijde binnen komen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

HK88S3

  • Gast
Re: Koelkast op gas in dichte basekitchen?
« Reactie #16 Gepost op: februari 10, 2015, 07:58:24 pm »

Is dat bij HK88S3 niet dan? Hij spreekt van een rooster onder het werkblad. Of is dit misschien geen originele Base kitchen?

Ik heb even een foto gemaakt van de achterzijde met rooster, niet iedereen heeft de achterkant van een basekitchen wel eens goed kunnen bekijken :)
Volgens mij is het wel een originele base.

Het is eigenlijk simpel. De verbrandingswarmte gaat via het rooster in de bovenkant van de koelbox naar boven, boven het keukenblad. Frisse lucht moet dan via het rooster aan de achterzijde binnen komen.
Frisse lucht idd genoeg denk ik, alleen voor de afvoer van warme lucht is de ruimte boven het werkblad beperkt.
Ik heb nog eens gemeten maar de koelkast steekt ca 3 cm boven het blad uit dus het is erg krap (=te krap) om in de achterwand een openingetje te maken. In het deksel een gat maken zie ik nog niet zo zitten ivm waterdichtheid...

Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Koelkast op gas in dichte basekitchen?
« Reactie #17 Gepost op: februari 10, 2015, 08:14:00 pm »

Nu snap ik het. Je Hebt het niet over de afvoer van de gassen maar je bent bang dat de warme lucht van de ijskast niet weg kan. Ik ben duidelijk blond.

Ik denk dat Yella de nagel op de kop slaat. Meer is er niet aan. Bij de whitebox is er idd wel meer ruimte tussen ijskast en de bovenzijde van de box. Meer koeling mogelijk denk je dan.

Ik zou geen extra gaatjes beginnen boren. Als Hk het zo gemaakt heeft zou ik eens bij hen polsen hoe je het best te werk gaat.
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2015, 09:21:55 am door Mieke »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Koelkast op gas in dichte basekitchen?
« Reactie #18 Gepost op: februari 10, 2015, 08:53:40 pm »

wat een enorm rooster en op een vreemde plaats. Bij de onze van 2014 is het rooster minstens de helft kleiner en zit het precies waar de koelbox zit. Bovendien is het niet een los gemonteerd rooster maar ingestanst in de wand van de keukenbox. Maar een fabrikant voert uiteraard voortdurend wijzigingen door in zijn product. De white en greenbox zijn sinds vorig jaar al niet meer leverbaar omdat de fabrikant ze niet meer maakt/levert volgens Holtkamper.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

HK88S3

  • Gast
Re: Koelkast op gas in dichte basekitchen?
« Reactie #19 Gepost op: februari 12, 2015, 08:03:21 pm »

Als Hk het zo gemaakt heeft zou ik eens bij hen polsen hoe je het best te werk gaat.

Ik heb HK gemaild en ze raden het af vanwege de (grotere) warmteontwikkeling op gas.

wat een enorm rooster en op een vreemde plaats.

tja, groter is beter? :P ik weet het niet precies maar volgens mij zijn ze ergens in 2009 of 2010 met die basekitchen begonnen denk ik en hebben ze lekker in de onderdelenbak van een greenbox gesnuffeld. Onze keuken is nog in de Zarges kist, zijn ze later niet overgestapt op de Alutec? Ze zullen wel andere inkoopafspraken hebben kunnen maken. Het is zeker fraaier als de fabrikant het er in kan stansen en het scheelt HK weer een hoop zaag- en popnagelwerk (lees: grotere marge  :))
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Koelkast op gas in dichte basekitchen?
« Reactie #20 Gepost op: februari 12, 2015, 09:52:01 pm »

Ik heb HK gemaild en ze raden het af vanwege de (grotere) warmteontwikkeling op gas.
Dan ben je nu zeker.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Koelkast op gas in dichte basekitchen?
« Reactie #21 Gepost op: februari 13, 2015, 04:59:53 am »

tja, groter is beter? :P ik weet het niet precies maar volgens mij zijn ze ergens in 2009 of 2010 met die basekitchen begonnen denk ik en hebben ze lekker in de onderdelenbak van een greenbox gesnuffeld. Onze keuken is nog in de Zarges kist, zijn ze later niet overgestapt op de Alutec? Ze zullen wel andere inkoopafspraken hebben kunnen maken. Het is zeker fraaier als de fabrikant het er in kan stansen en het scheelt HK weer een hoop zaag- en popnagelwerk (lees: grotere marge  :))
Geen idee welke kist het nu is. Ik heb er een Alutec D400 bij voor achterop als extra bagageruimte. Maar die lijkt niet op die van de keuken. Maar kan een ander model zijn. Het HK logo staat ook ingestanst in de keukenbox. Het rooster zal wel voldoende van afmetingen zijn ga ik van uit. En als HK zo kosten bespaart, groot gelijk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal