Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tips Kyte-S uit 2012...?!  (gelezen 4423 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MINIkyte

  • Gast
Tips Kyte-S uit 2012...?!
« Gepost op: februari 22, 2015, 12:05:01 pm »

Na jaren erg basic kamperen (zelfs zónder electra) hebben we nu een Kyte-S gekocht! Het is weliswaar een gebruikte uit 2012. Aantal vragen:

1. Welke modificaties zijn sinds 2012 doorgevoerd? (los van Wind Force)
2. Ervaringen met het fietsenrek van Thule type Caravan Superb?
3. We lezen iets over kromgetrokken keukens - iemand ervaring mee? Ook van toepassing op 2012?
4. Past kindertent-L wel icm achterluifel?
5. Heeft iemand een kindertent te koop voor een Kyte?
6. Zijn er verder zaken waarop we moeten letten qua techniek?
7. Hebben jullie tips tbv opzetten/afbreken?

We horen het graag! Alvast dank!

Mvgr Fokko
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Tips Kyte-S uit 2012...?!
« Reactie #1 Gepost op: februari 22, 2015, 12:54:23 pm »

Als eerste gefeliciteerd met je aanschaf. Goede keuze  :K

Over de modificaties is al een over geschreven. Zie
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14650.0

Wat betreft het opzette zul je waarschijnlijk het filmpje van 10 min. al gezien hebben op Yuotube.
Deze is wat hobbelig opgenomen maar geeft een goede indruk.
Als je even zoekt op internet kun je ook de opzetinstrucie douwloaden.

Wat ik zou doen als ik jou was is naar het klapweekend gaan, al dan niet met de Kyte.
Daar komen meerdere Kyte eigenaren met hun wagen.
Volgens mij kun je hier veel ideeën opdoen.

Veel plezier met je wagen  :J
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Tips Kyte-S uit 2012...?!
« Reactie #2 Gepost op: februari 22, 2015, 01:24:26 pm »

Een paar antwoorden:

1. In 2012 was de Kyte redelijk uitontwikkeld. Geen spannende dingen meer. De hoekpunten op het grondzeil waren al verstevigd.
3. Geen problemen mee met onze 2012
4. Zou moeten kunnen volgens mij. Helaas.. zie antwoord campingloge.
5. Kijk eens in de outlet bij HK. Deze worden los/particulier weinig aangeboden.
6. Er zijn wel wat aandachtpunten bij het opzetten. De Kyte S heeft geen hulpframe, dus daarmee heb ik geen ervaring. Wel is het belangrijk de twee afspanpunten aan het grondzeil aan de wagenzijde zodanig te plaatsen dat het zeil goed recht naar beneden of iets schuin onder de wagen staat. Houd er hierbij rekening mee dat het elastiek nog wat oprekt als je aan de andere kant de boel op spanning zet.. Staat het zeil schuin van de wagen af, dan zul je moeite ondervinden om de afspanpunten aan de andere zijde netjes aan de grond te houden. Ze rekken te ver uit..
Let ook op de stomp waarop je de mast zet. Bij inklappen, na het verwijderen van de mast, deze weer naar de je toe gericht en in de bovenste stand zetten. Dwing jezelf dit te onthouden door dit direct na verwijderen mast te doen.
7. Ik zou net als Diep aangeeft naar het klapweekend komen, evt voor een dagdeel. Hier staan voldoende Kyte eigenaren om je te helpen en tips te geven. De Kyte is wel een wagen die een gedegen uitleg nodig heeft. Anders zou ik je adviseren een uitleg bij HK (betaald) af te nemen.
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2015, 05:27:08 pm door GJT »
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 385
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Tips Kyte-S uit 2012...?!
« Reactie #3 Gepost op: februari 22, 2015, 02:53:20 pm »

De kindertent L past niet op de Kyte in combinatie met de achterluifel, dan past alleen de kindertent S. Dit heeft de maken met de mastdoorvoer. Hij zal vast passen maar dan kun je de achterluifel niet gelijktijdig gebruiken. Sinds dit jaar is er ook de kindertent XXL en die moet juist in combinatie met de achterluifel gebruikt worden omdat deze de tent op spanning zet. Of een bestaande achterluifel ook geschikt is hiervoor weet ik niet, misschien missen er wat bevestigingspunten. Je kunt dit navragen bij Holtkamper. Hier kun je ook een workshop aanvragen, niet gratis bij een elders gekochte wagen maar volgens mij z'n geld wel waard. Een Kyte is nu eenmaal niet een standaard tent met een standaard framepje.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tips Kyte-S uit 2012...?!
« Reactie #4 Gepost op: februari 22, 2015, 04:24:08 pm »

Hier kun je ook een workshop aanvragen, niet gratis bij een elders gekochte wagen maar volgens mij z'n geld wel waard. Een Kyte is nu eenmaal niet een standaard tent met een standaard framepje.
Of gewoon eens meekijken bij een Kyte workshop als er een paar afgeleverd worden. vragen kost niets.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Arjen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Kyte S
Re: Tips Kyte-S uit 2012...?!
« Reactie #5 Gepost op: februari 22, 2015, 07:47:00 pm »

Omdat onze Kyte nog niet klaar is weet ik niet wat de exacte ruimte is op de dissel, maar zoals ik het nu kan bepalen is de Thule Supurb short version (voor maximaal twee fietsen) de enige fietsendrager die een beetje op een fatsoenlijke manier op de dissel van de Kyte te plaatsen is; wil je tenminste voldoende ruimte houden tussen de fietsen en de vouwwagenbak. Het is in ieder geval de drager waar op dit moment mijn voorkeur naar uitgaat. Ben benieuwd naar de ervaringen van Fokko.
Gelogd

MINIkyte

  • Gast
Re: Tips Kyte-S uit 2012...?!
« Reactie #6 Gepost op: februari 22, 2015, 08:05:52 pm »

Omdat onze Kyte nog niet klaar is weet ik niet wat de exacte ruimte is op de dissel, maar zoals ik het nu kan bepalen is de Thule Supurb short version (voor maximaal twee fietsen) de enige fietsendrager die een beetje op een fatsoenlijke manier op de dissel van de Kyte te plaatsen is; wil je tenminste voldoende ruimte houden tussen de fietsen en de vouwwagenbak. Het is in ieder geval de drager waar op dit moment mijn voorkeur naar uitgaat. Ben benieuwd naar de ervaringen van Fokko.

Dank je. De short version is volgens mij niet meer verkrijgbaar... Ik overweeg tevens een disseladapter, want dan kan ik mijn fietsendrager van de auto gebruiken. Bij Holtkamper zegt men dat dit niet kan, maar ik vraag mij het af. Vermoedelijk niet voor alle fietsendragers toepasbaar en dus terughoudend met de verkoop ervan tbv Kyte?
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2015, 08:08:02 pm door MINIkyte »
Gelogd

MINIkyte

  • Gast
Re: Tips Kyte-S uit 2012...?!
« Reactie #7 Gepost op: februari 22, 2015, 08:07:26 pm »

Bedankt voor alle antwoorden! Mochten er verder nog ingevingen zijn, dan hoor ik het graag... :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal