Vouwwagenclub.info
(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Quechua => Topic gestart door: xray op juli 15, 2023, 04:04:06 pm
-
Ik zet hem maar even in algemeen omdat ik niet zeker weet waar deze post zou passen.....
We waren afgelopen week nog wat spullen halen voor de vakantie bij de Decathlon. En toen we naar buiten gingen vroegen onze kinderen verbaasd is dat een tent of vouwwagen van de Decathlon? Even de tent ingestapt en het was idd een vouwwagen (dubbelklapper). Hadden niet veel tijd dus even een foto geschoten en verder gegaan. Prijs was dacht ik €9.999
Zag er zo snel prima uit genoeg ramen etc. Maar doek was geen katoen dus weet niet hoe warm/broeierig deze stof zal zijn. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230715/f425c4f6153fd222cb4d1c7e6e779f85.jpg)
Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk
-
De daktent kan ik wel vinden.
Maar over vouwwagens nog niet.
Is dit een echte Decathlon of een merk die ze in hun winkel verkopen?
Want dan weet ik hoe ik de nieuw te maken afdeling moet heten.
;)
https://www.kampeerzaken.nl/decathlon-heeft-nu-ook-een-volwaardige-daktent-in-het-programma/
-
Hier is die https://www.decathlon.nl/p/tenttrailer-met-opblaasbare-tent-airsecond-4-2-f-b-4-personen-2-slaapruimtes/_/R-p-340357?mc=8755657
Ziet er niet eens onaardig uit.
-
Je was me net voor.
Dank je.
-
Ik vind hem best prijzig voor een vouwwagen van polyester. Voor dat geld wil ik katoen of polycotton. Wel leuk dat hij helemaal op te pompen is. Dus ook de wagentent. Stormvast tot windkracht 8 vind ik niet overtuigend maar ze geven iig een waarde op. Heb zelf voor weekendjes weg zo'n fresh en Black oppomptent en daar zou ik geen 3 weken mee naar de wadden gaan. Afgaande op de video en specificaties geldt dat ook voor deze vouwwagen. 70 kilo laadgewicht is veel te weinig.
Leuke poging maar voor dat geld zijn er betere opties die ook snel op te zetten zijn.
-
Ik vind het moeilijk oordelen.
Maar ik denk dat er nu veel mensen onverwacht in aanraking komen met de vouwwagen als kampeermiddel. Dat is goed voor de markt.
-
Hier is die https://www.decathlon.nl/p/tenttrailer-met-opblaasbare-tent-airsecond-4-2-f-b-4-personen-2-slaapruimtes/_/R-p-340357?mc=8755657
Ziet er niet eens onaardig uit.
Goed gevonden ziet er idd niet verkeerd uit en denk dat mensen zo misschien eerder kijken naar een vouwwagen. Laadgewicht is wel weinig maar 500 kilo ook en zeker met de nieuwere auto's kan dat een voordeel zijn. Wel aardig aan de prijs voor dat geld heb je ook een Cabanon, Trigano etc. met meer laadvermogen. Ben zelf geen fan van dit soort wagens want dat op en afhalen van de hele tent lijkt me gedoe en waar laat je alles.....ik huur wel een wagentje als dat ooit nodig is.
Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk
-
Ik zie nog niet hoe je je spulletjes mee moet nemen. Kan amper wat mee volgens mij.
-
Ik zie nog niet hoe je je spulletjes mee moet nemen. Kan amper wat mee volgens mij.
In de wagen geen ruimte voor spulletjes zo te zien.
Aan de andere kant, vroeger ging ik met de zware katoenen tunnel tent met stalen frame in de auto op vakantie. Achterbank plat en alles paste erin. Dit zou dus al een heel pakket aan tent schelen in de kofferbak.
-
Het Fresh and black gebeuren werkt op zich prima, onze kids slapen al minimaal 5 jaar in een pop-up van de Decathlon. Hoewel kunststof, toch best wel kwalitief erg OK. Leuk veel opbergmogelijkheden, ruime voortent, flink wat ventilatiemogelijkheden en veel muggengaas.
Al met al een tamelijk complete kar, wat ik mis is een oplooprem (dan springt ook het laadvermogen omhoog denk ik zo) en iets van een keuken.
Maar een prima geslaagde eerste poging. Ik ben benieuwd of we hem dit jaar gaan zien op de camping.
-
Wat een vermoeiend, bewerkelijk, lelijk en gammel ding.
Ons motto blijft: " in een kwartier aan het bier".
-
Leuk concept. Heel anders dan veel anderen. Maar het is meer een tent die je uit een aanhager rijdt.
Wel veel opbergruimte, leuke vondsten in die zin wel een verrijking.
-
Er is een filmpje over hoe je de tent kunt verwijderen. Het ziet er niet al te moeilijk uit, hoewel ik wel denk dat je met de hefbomen te tent zou kunnen beschadigen. Plus is de donkere slaapcabines en de lichte voortent.
Ik vind het nog veel werk om hem op te zetten en het is me allemaal een beetje te goedkoop, maar er zitten en paar leuke nieuwe ideeën in.
-
Ik vind het juist een doordacht mechanisme om de tent van de wagenbak te scheiden. Normaal gesproken is dat zeer zwaar werk wat eigenlijk niemand doet omdat het zo zwaar en onhandig is.
-
Ik vind ‘m niet mooi!
Voor dit budget zou ik kiezen voor een goede tweede hands mét oplooprem, dit is zeker voor kleine lichte auto’s wel zo veilig. Ik zou ook geen 120 durven rijden met die kleine wieltjes.
Het opzetten is zeer bewerkelijk (zie video) en de mogelijkheid om de aanhanger los te gebruiken zal niet gebruikt worden als de vouwwagen in een stalling staat, waar moet je de tent dan laten?
Het grootste nadeel is dat je blijkbaar geen kampeerspullen in de wagen kwijt kunt, want alle matrassen liggen in de aanhanger dus moet je alles (kookspullen, stoelen, tafel etc.) thuis ergens opslaan en voor elke vakantie of weekend in de auto zien kwijt te raken en bij thuiskomst weer alles opruimen! Bij ons blijft alles behalve etenswaren en brandstoffen in de wagen onder het bed en gaat bij thuiskomst zo weer naar de stalling.
Ook lijkt het niet mogelijk om een fietsendrager te monteren op de rechte dissel.
Het enige pluspuntje kan zijn dat kunststof doek eerder droog is dan katoen.
-
Leuk concept. Heel anders dan veel anderen. Maar het is meer een tent die je uit een aanhager rijdt.
Wel veel opbergruimte, leuke vondsten in die zin wel een verrijking.
Dat eruit rijden doe je alleen als je de aanhanger nodig hebt. De tent laat je dan thuis.
-
En als je kijkt naar de inklapvideo zie je dat de kussens op het bed kunnen blijven liggen. Ze laten het opbouwen bij eerste gebruik zien, ze halen ook karton onder het bed vandaan. Volgens mij kun je die lichtbruine stoffen bakken vullen en kun je spullen tussen de bedden leggen (waar in eerste instantie de kussens lagen. Maar goed, stoelen etc kunnen alsnog niet mee in de wagen. Dat filmpje van het verwijderen van de hele tent van de wagen is ook wat verwarrend, want dat doe je dus niet allemaal niet met het opzetten. Het leek me allemaal heel omslachtig, maar uiteindelijk valt het mee. Tsja, ik word nog niet echt enthousiast van deze wagen, maar het is ook een systeem waar ik niet dol op ben (slapen op planken met 2 stokken eronder). Ook vraag ik me af hoe goed die buizen leeglopen, zou dat niet een tijd duren als je de boel inklapt?
-
Zitten best een paar leuke concepten in. Alleen vind ik het opbouwen nog tamelijk bewerkelijk en is de keuze voor een ongeremde trailer wel jammer. Beperkt erg de bruikbaarheid als aanhanger en ook bv Tempo 100 is met de meeste auto's niet mogelijk.
-
Het lijkt wel of iedereen alleen maar nadelen ziet. Is iets nieuws, heeft tijd nodig zich te ontwikkelen.
-
Zitten best een paar leuke concepten in. Alleen vind ik het opbouwen nog tamelijk bewerkelijk en is de keuze voor een ongeremde trailer wel jammer. Beperkt erg de bruikbaarheid als aanhanger en ook bv Tempo 100 is met de meeste auto's niet mogelijk.
Hoezo beperkt bruikbaarheid als aanhanger? Ook als vouwwagen, onze beide auto’s mogen respectievelijk 500 en 400 kg ongeremd trekken, kun je niet veel bagage meer meenenen….
-
Het lijkt wel of iedereen alleen maar nadelen ziet. Is iets nieuws, heeft tijd nodig zich te ontwikkelen.
Dat denk ik dus ook. Decathlon is een gigantisch bedrijf. Ze zullen het, nu ze eenmaal deze weg hebben ingeslagen, doorontwikkelen. Er zitten hier wat interessante innovaties in. Meer mensen komen in aanraking met een vouwwagen. De kans is groot dat die mensen elders ook eens gaan kijken wat er te verkrijgen is.
-
En eerst hier terecht komen. ;)
Zal vanavond even een plekkie maken voor de Decathlon.
-
En eerst hier terecht komen. ;)
Zal vanavond even een plekkie maken voor de Decathlon.
Gewoon alle decathlons waar ze er een hebben staan bezoeken en de vouwwagen voorzien van club vlaggetjes. :)
-
Gewoon alle decathlons waar ze er een hebben staan bezoeken en de vouwwagen voorzien van club vlaggetjes. :)
Heb je even, dat wordt een beste 'grand tour Europa' :H
-
Heb je even, dat wordt een beste 'grand tour Europa' :H
Wij hebben er hier één in aime la plagne. Helaas geen extra vlaggetje. :>
-
Dat eruit rijden doe je alleen als je de aanhanger nodig hebt. De tent laat je dan thuis.
Je hebt gelijk. Ook slim bedacht. De tent van de wagen doe je vaak niet omdat het te zwaar is, waar laat je de tent etc... nu kan je de tent gewoon thuis laten staan (blijft ruimte nog steeds dingetje maar ietsje minder groot probleem)
Andere filmpjes ook bekeken en zo onwijs spannend is het allemaal niet, ziet er logisch uit en dat is het belangrijkste. Iedereen focust altijd op snel, maar logisch is wat mij betreft net zo belangrijk.
Ik weet niet of ik zelf voor deze wagen zou kiezen maar kan heel goed begrijpen waarom anderen dat mogelijk wel zouden doen. En gewoon leuk weer eens een wagen met echte innovatie.
-
En als je kijkt naar de inklapvideo zie je dat de kussens op het bed kunnen blijven liggen. Ze laten het opbouwen bij eerste gebruik zien, ze halen ook karton onder het bed vandaan. Volgens mij kun je die lichtbruine stoffen bakken vullen en kun je spullen tussen de bedden leggen (waar in eerste instantie de kussens lagen. Maar goed, stoelen etc kunnen alsnog niet mee in de wagen. Dat filmpje van het verwijderen van de hele tent van de wagen is ook wat verwarrend, want dat doe je dus niet allemaal niet met het opzetten. Het leek me allemaal heel omslachtig, maar uiteindelijk valt het mee. Tsja, ik word nog niet echt enthousiast van deze wagen, maar het is ook een systeem waar ik niet dol op ben (slapen op planken met 2 stokken eronder). Ook vraag ik me af hoe goed die buizen leeglopen, zou dat niet een tijd duren als je de boel inklapt?
Je kunt de buizen leegtrekken van lucht met dezelfde pomp als waar je ze mee opblaast.
-
Hoezo beperkt bruikbaarheid als aanhanger? Ook als vouwwagen, onze beide auto’s mogen respectievelijk 500 en 400 kg ongeremd trekken, kun je niet veel bagage meer meenenen….
Nee, maar dit is een trailer tent, dus je kunt aanhanger ook los gebruiken. En dan is dit niet veel. Veel auto's mogen zo'n 500kg ongeremd trekken. Dan heb je het over een goede 300 kg laadvermogen. Da's niet veel. Met een geremde basis zonder kenteken kan hij wel tot 750 kg. Scheelt 250 kg en is daarmee een stuk bruikbaarder.
-
Best veel aanhangers zijn ongeremd. Mensen die dat willen gebruiken kopen vaak ook bewust een auto die wel wat ongeremd mag trekken. Dus geen 3 cilinder 1 liter turbo blokjes.
Hoe dan ook geremd of ongeremd. Iedereen weet wel of dat voor hem/haar van belang is.
-
Het lijkt wel of iedereen alleen maar nadelen ziet. Is iets nieuws, heeft tijd nodig zich te ontwikkelen.
Eens, maar je hebt het wel over 10.000 euro.. Da's best een stevig bedrag voor in de basis een ongeremd trailertje met een Decathlon opblaastent. Daar mag je best een zekere meerwaarde voor verwachten.
-
Best veel aanhangers zijn ongeremd. Mensen die dat willen gebruiken kopen vaak ook bewust een auto die wel wat ongeremd mag trekken. Dus geen 3 cilinder 1 liter turbo blokjes.
Hoe dan ook geremd of ongeremd. Iedereen weet wel of dat voor hem/haar van belang is.
Wat een auto gerend of ongeremd mag trekken hangt nauwelijks van de motor af. Een geremde as en oploopmechaniek scheelt zo'n 300 tot 400 euro en maakt de aanhanger veel praktischer. Bv vanwege Tempo 100.
-
En dan, na nodige gedoe is de tent los van de kar.
En ga je die kar dan volgooien met tuinafval, grond, graszoden, puin ot ander afval om te dumpen bij de.gemeente?
Zie het niet zo snel gebeuren, die kar lijdt daar best onder en wordt vies, en is ook weer je basis van je vakantie verblijf.
-
En dan, na nodige gedoe is de tent los van de kar.
En ga je die kar dan volgooien met tuinafval, grond, graszoden, puin ot ander afval om te dumpen bij de.gemeente?
Zie het niet zo snel gebeuren, die kar lijdt daar best onder en wordt vies, en is ook weer je basis van je vakantie verblijf.
Ik zie het ook niet snel gebeuren. Maar met deze kar een stuk sneller als bij bijvoorbeeld een Campooz. En die adverteren er volop mee en daar hoor ik weinig mensen over klagen.
-
Normaal altijd fan van decathlon. De kids hadden een fresh n black tent en dat valt mee qua temperatuur.
€10000 valt mee voor een vouwwagen. 't is maar de helft van een combi camp.
't is echter nog veel geld voor een ongeremd aanhangertje met polyester tent en niet eens een keuken, gas water. Ik zou voor dat geld liever een tweedehandse kopen.
Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
-
De helft van een Combicamp ??? .......... het is waarmee je hem vergelijkt. (in dit geval is het dus echt appels met peren vergelijken)
Voor 10K heb je een prima CombiCamp, alleen zijn er maar weinig mensen die dat weten.
Als je een CombiCamp Valley Pure neemt met daarbij de optie 'voortent' en 'oplooprem' dan heb je m.i. een hele fijne wagen voor € 10.195,- is toch nog lang geen 20K
https://combi-camp.com/nl/vouwwagens/valley/#products
-
De helft van een Combicamp ??? .......... het is waarmee je hem vergelijkt. (in dit geval is het dus echt appels met peren vergelijken)
Voor 10K heb je een prima CombiCamp, alleen zijn er maar weinig mensen die dat weten.
Als je een CombiCamp Valley Pure neemt met daarbij de optie 'voortent' en 'oplooprem' dan heb je m.i. een hele fijne wagen voor € 10.195,- is toch nog lang geen 20K
https://combi-camp.com/nl/vouwwagens/valley/#products
Snap eigenlijk nog steeds niet waarom die Valley niet de normale bak meekrijgt die de Country wel heeft. Maar goed, dat is voer voor een ander topic.
Voor rond de 10k kan je best wel wat vouwwagens kopen.
-
Nee, maar dit is een trailer tent, dus je kunt aanhanger ook los gebruiken. En dan is dit niet veel. Veel auto's mogen zo'n 500kg ongeremd trekken. Dan heb je het over een goede 300 kg laadvermogen. Da's niet veel. Met een geremde basis zonder kenteken kan hij wel tot 750 kg. Scheelt 250 kg en is daarmee een stuk bruikbaarder.
wat breng je allemaal voor zware spullen weg dan? Wat snoeihout, bankstel bij de Ikea halen en dat soort dingen. Dan is een dergelijke aanhanger goed zat.
-
Best veel aanhangers zijn ongeremd. Mensen die dat willen gebruiken kopen vaak ook bewust een auto die wel wat ongeremd mag trekken. Dus geen 3 cilinder 1 liter turbo blokjes.
Hoe dan ook geremd of ongeremd. Iedereen weet wel of dat voor hem/haar van belang is.
Het lijkt of je niet teveel idee hebt wat een 3 cilinder kan en mag trekken. Onze C4 1.2, 3 cilinder van 131 pk mag gewoon 1550 kg geremd trekken en 650 kg geremd. En doet dat ook. Ik kan me de Clio van de buurman nog herinneren met 75 pk welke ook 1500 kg mocht trekken. wat een auto mag trekken heeft met veel meer aspecten te maken. Koeling, constructie van de auto o.a.
-
Die 1.0 turbo blokjes… tja mijn Octavia combi trekt met zn 1.0 turbo blokje onze vouwwagen met gemak elk bergje op.. mag ook wel is max 750 en hij mag 1300 trekken.
-
Idd. Ik heb ook een driecilinder. En een 1.3tce met 140pk, en die mag....1800kg trekken. De tijd dat je een drie liter nodig hebt om iets te trekken is al lang voorbij.
En C5CCV, idd, ik wist niet dat er zo een goedkope combi camp bestond. Ik vergeleek hem met onze cccx die we onlangs nieuw kochten. Idd appelen met peren.
Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
-
Laadvermogen kun je simpel oplossen door de geremde variant te kopen. Afmetingen van de bak zijn gelijk en dan past de tent er gewoon in.
https://en.erde.fr/product/daxara-218-f
(https://dicnaremolque.com/wp-content/uploads/2022/06/Sans-titre-7-19.png)
Volgens google kost de ongeremde: € 1 278,00 en de geremde variant: € 1,790.00, dus dan komt er nog €500 bij voor een extra 250kg laadvermogen.
-
Wij moesten gisteren toch bij de Decathlon zijn :O, dus hebben deze wagen even staan bewonderen. Wij hebben een Malawi dus deze dubbelklapper is voor ons te groot, maar we zien toch wel een aantal pluspunten zoals de sta-hoogte in de voortent en ook hoe licht die is en hoeveel ventilatiemogelijkheden er zijn. De ruimte onder de bedden wordt niet echt benut (er hangen twee kleine kastjes), maar misschien komt daar nog een keer iets voor. De ruimte in de bak is praktisch met goed passende stoffen bakken. De bedden zijn lekker donker, maar de matrassen zijn in delen, ik zou daar persoonlijk een topper opleggen. Het grote voordeel van de tent is dat je amper stokken heb, terwijl die bij andere wagens veel ruimte en gewicht innemen.
Al met al vond ik het geen slechte wagen, zeker als je de ruimte hebt om de tent apart op te slaan en de aanhanger gewoon te gebruiken door het jaar heen. Dan moet je die wagen voor vakantie even uitspuiten als ie vies is, maar ach, dat is het werk ook niet.
-
Offtopic: ik heb toevallig dat daxara aanhangertje gisteren bekeken, aardig ding als je er geen punt van maakt je handen open te halen aan de slecht afgewerkte profielen
-
Ik vind het een grappig concept en denk dat er ook wel wat verbetering in zit en dat zal ook wel komen.
Er zitten voor en nadelen aan maar welke heeft dat niet.
Iedereen moet zelf kijken welke wage de meeste plus punten heeft voor zijn doel.
-
Ik vind het een grappig concept en denk dat er ook wel wat verbetering in zit en dat zal ook wel komen.
Er zitten voor en nadelen aan maar welke heeft dat niet.
Iedereen moet zelf kijken welke wage de meeste plus punten heeft voor zijn doel.
Dat denk ik ook.
Niet persé fan van deze, maar wel van decathlons huisproducten en merken in het algemeen.
Prijs kwaliteit in heel veel artikelen compleet onverslaanbaar. Dus wie weet wat ze binnen een paar jaar hebben, moest deze goed verkopen.
Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
-
Hier een uitgebreid bericht over deze vouwwagen. Inclusief heel veel foto's en een video.
https://www.decathlon.nl/c/htu/alles-over-de-vouwwagen_ee987dd5-bb68-4e27-bc90-1c403ac9e1db
-
film bekeken is echt wat anders
vind niet alles geweldig maar wel leuk dingen hebben ze verzonnen
ben benieuwd hoe veel je er volgend jaar op camping tegen komt
-
En dan, na nodige gedoe is de tent los van de kar.
En ga je die kar dan volgooien met tuinafval, grond, graszoden, puin ot ander afval om te dumpen bij de.gemeente?
Zie het niet zo snel gebeuren, die kar lijdt daar best onder en wordt vies, en is ook weer je basis van je vakantie verblijf.
Waarom niet? Wij hebben een ook aanhanger die voor van alles en nog wat gebruikt wordt, en zomers gaat gewoon de HK Utopia en overige vakantie spullen er in.
Lijkt mij juist wel handig een wagen die je voor meer gebruiken kunt.
-
Waarom niet? Wij hebben een ook aanhanger die voor van alles en nog wat gebruikt wordt, en zomers gaat gewoon de HK Utopia en overige vakantie spullen er in.
Lijkt mij juist wel handig een wagen die je voor meer gebruiken kunt.
Inderdaad. wij gebruikten onze Cocoon ook wel eens om spullen bij de bouwmarkt te halen. Gewoon er boven op. Omdat we geen gewone aanhanger hadden/hebben. :#
-
De opblaasbare versie komt er ook al aan.
https://www.campingtrend.nl/nieuws/vouwwagens-deze-decathlon-vouwwagen-heeft-een-opblaasbare-tent/
-
Als ze hem ook nog in geremde uitvoering gaan verkopen is het wel een grappig ding.
-
Als ze hem ook nog in geremde uitvoering gaan verkopen is het wel een grappig ding.
Zonder rem gewoon hetzelfde hoor. :# Zijn meer vouwwagens geweest zonder oplooprem.
-
Ik vind het maar een hoop gedoe. En met 70kg laadvermogen kun je net zo goed een opblaasbare tent nemen.
-
Zonder rem gewoon hetzelfde hoor. :# Zijn meer vouwwagens geweest zonder oplooprem.
Klopt, maar dan kun naar de 750 kg totaal gewicht. (Menig auto mag ongeremd lang geen 750kg trekken)
-
Klopt, maar dan kun naar de 750 kg totaal gewicht. (Menig auto mag ongeremd lang geen 750kg trekken)
Dat is waar. onze 660 kg ongeremd. terwijl geremd 1550 kg is toegestaan.
-
Dat is waar. onze 660 kg ongeremd. terwijl geremd 1550 kg is toegestaan.
Gaat vooral om aanhanger zonder kenteken, tot max 750kg, zijn een hoop die denken dat dat achter elke auto mag hangen, maar voor de ongeremde versies moet je een knappe auto hebben om 750kg ongeremd !! Te mogen trekken. Vuistregel is ca 1/2 massa voertuig. Dus auto van van 1200
Kg mag maar ca 600 kg ongeremd trekken. Vandaar ook zoveel vouwwagens geremd zijn, dat mag bijna overal achter hangen.
Vandaar dat beperkte laadvermogen van deze Decatlon vouwwagen waarschijnlijk .
-
Oei! Daar hebben ze niet zo goed over nagedacht precies...
Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk
-
In Frankrijk moet je voor aanhangers boven de 500kg een kenteken hebben heb ik gehoord. Vandaar misschien het lage maximale gewicht?
-
In Frankrijk moet je voor aanhangers boven de 500kg een kenteken hebben heb ik gehoord. Vandaar misschien het lage maximale gewicht?
De Franse Jamet mag tot max 650 of 675 kg. die zijn ook geremd.
-
In Frankrijk moet je voor aanhangers boven de 500kg een kenteken hebben heb ik gehoord. Vandaar misschien het lage maximale gewicht?
Volgens mij is dat in de hele EU op 750kg vastgelegd.
-
De Franse Jamet mag tot max 650 of 675 kg. die zijn ook geremd.
Dat heeft te maken met het onderstel waarvoor gekozen is.
-
Iemand dit ding al in het wild gespot?
Ik vind het een vreemde poging van decathlon; ze blinken uit in redelijke tot goede sport- en kampeerspullen. Maar deze prijs/kwaliteit verhouding vind ik verre van overtuigend (als je geen aanhanger nodig hebt). Zoals al eerder vermeld, een polyester vouwwagen is niet comfortabel. Dat zou prima in katoen moeten kunnen. Of maak 'm dan heel erg licht, zodat deze beter door een EV is te trekken.
Al met al snap ik deze keuze niet en ben ik benieuwd of ik er 1 ooit tegen ga komen (moet er wel bij vermelden dat ik slechts eens in de 10 jaar in Frankrijk op vakantie ga).
De opblaasvariant is er zo op het eerste gezicht niet beter geworden, op de door mij aangehaalde punten. Je zou verwachten dat ze gaan inzetten op vouwwagen die in combinatie met een EV een enorme vooruitgang is, maar daar blinken deze 2 modellen helaas niet in uit. (ik zou ook never nooit een polyester vouwwagen kopen).
-
Ze maken heel veel polyester tenten en zien dat vouwwagens een succes zijn tegenwoordig en hebben daarom getracht om hun gekende tentaanpak op een aanhangwagen te zetten. Meer moet je er niet achter zoeken denk ik. Daar aanhangwagens niet direct dingen zijn waar ze veel ervaring mee hebben, een zo eenvoudig mogelijk exemplaar gekozen dat dus niet geremd is en zo meer. Minder onderhoud en service door hen aan te bieden.
Maar kan je zeker wel volgen in je commentaar en ook mij overtuigt het niet direct. De tenten die ze aanbieden spreken een totaal ander publiek aan dan vouwwagenpubliek en het laadvermogen is inderdaad veel te laag. Gaat of verdwijnen of ze gaan het concept nog wel aanpassen en leren uit de feedback die ze nu krijgen. Ik vermoed een beetje het laatste. Iets basis op de markt gooien als eerste versie en vooral leren uit de feedback, om daarna een aangepaste versie uit te brengen dat al wat rekening houd met de feedback en zo langzaam maar zeker laten groeien tot iets dat veel gevraagd wordt. Een techniek die voor heel wat producten tegenwoordig wordt toegepast. Eerste mag gerust mislukken, als ze er veel uit leren van wat de markt wil en daar dan op verder bouwen.
-
Ben benieuwd wat ze uiteindelijk doen met de feedback (en tot welk publiek ze zich richten). Ze zijn natuurlijk een partij die met gemak wat geld kan storten in de ontwikkeling van zo'n ding en rustig bekijken wat de klanten er mee doen.
Ik had eigenlijk gehoopt dat ze iets lichters zouden gaan maken, dat zou ook beter passen bij de keuze voor polyester m.i.. Of een hele innovatieve katoenen tent, maar kennelijk laten ze dat aan de wat meer noordelijke landen over.
Ik heb overigens ook zo'n polyester tentje van ze (voor de kids). Geweldig ding: https://www.decathlon.nl/p/kampeertent-voor-2-personen-2-seconds-easy-fresh-black/_/R-p-308355?mc=8553541&c=WIT_BLAUW 2 Jaar terug hebben ze er een 'voortent' voor ontwikkeld, net zo geweldig! https://www.decathlon.nl/p/voortent-voor-2-seconds-easy-fresh/_/R-p-335656?mc=8667850
Dat gevoel mist volledig bij de vouwwagen die ze nu hebben gemaakt.