Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Rits vervangen Cocoon  (gelezen 935 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Rits vervangen Cocoon
« Gepost op: mei 07, 2019, 09:00:22 am »

Hoi allemaal,

Afgelopen jaar is bij ons de rits van de tentingang van onze Cocoon stuk gegaan.
In eerste instantie geprobeerd om de runner bij elkaar te knijpen, maar hielp helaas niet.
Daarna een poging gedaan met een speciale runner, eentje die uit twee stukken bestaat en je aan beide zijden van de rits kunt plaatsen en vervolgens in elkaar kunt schroeven. Zo eentje: https://www.versusshop.nl/wetsuits/accessoires/wetsuit-reparatie-producten/fixnzip-rits-reparatie-11237.
Dit werkt op zich prima, maar is een tijdelijke oplossing en niet heel solide voor de lange termijn.

Daarom afgelopen week besloten om de rits te gaan vervangen.
Omdat de wagen nu in de stalling staat was ik even benieuwd of iemand de lengte van de rits weet.
Daarmee kan ik dan links en rechts wat offertes opvragen.

Tweede vraag: ik lees op het forum bij 1 topic dat iemand de tent zelf van de wagen heeft gehaald, dit lijkt goed te doen.
Is er iemand die weet of de tent uit 1 geheel bestaat, los van het grondzeil, of kan bijvoorbeeld het dak ook afgeritst worden?
Gelogd

MarkvdV

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
Re: Rits vervangen Cocoon
« Reactie #1 Gepost op: mei 07, 2019, 02:26:29 pm »

Is De rits of de runner kapot? In mijn geval kon ik bij een gespleten rots en een vastgelopen runner alleen de runner vervangen en daarmee was het relatief makkelijk (en goedkoop) opgelost. Zie: https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https%3A%2F%2Fwww%2Evouwwagenclub%2Einfo%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D22446%2E0&share_tid=22446&share_fid=83140&share_type=t


Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk

Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Rits vervangen Cocoon
« Reactie #2 Gepost op: mei 08, 2019, 11:19:25 pm »

Is niet veel week tent er af halen idd, dak kan gewoon blijven zitten, tent opvouwen en bij lokale tenten reperateur brengen, prijsverschillen zullen niet groot zijn.
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Rits vervangen Cocoon
« Reactie #3 Gepost op: mei 18, 2020, 09:24:23 am »

Al even geleden, maar toch een recente update.

Nadat we hadden besloten om in 2020 weer volop gebruik te maken van onze Cocoon hebben we de reparatie van de rits begin dit jaar in gang gezet...

Uiteindelijk zelf besloten om de tent van de wagen te halen met prima instructie van Holtkamper zelf:
"De tent is zeker afneembaar van de vouwwagen. Een Cocoon van 2012 heeft het membrane systeem, dit houd in dat het dak volledig afneembaar is van de rest van de tent. De zijwand met deur is niet apart uitneembaar, hiervoor moet de tent volledig gedemonteerd worden. U zet de wagen op de gebruikelijke manier op, ontspant de framedelen, maakt de tunnels los waarmee de framebogen aan de tent vast zit en laat deze bogen zakken op de grond of op het bed. Vervolgens kunt u de rits verbindingen tussen tent en wagenkuip en grondzeil los ritsen. De tent is nu los van de wagen."

Deze naar De Wit gebracht (bij ons om de hoek) en gevraagd om de rits te vervangen.
De Wit heeft de rits bekeken en uiteindelijk bleek de rits prima in orde. De runner was versleten (zoals al voorspeld door MarkvdV hieronder) en was het met een paar tientjes gemaakt...!

Daarna hebben we de tent weer op de wagen geritst. Wel iets lastiger omdat alles weer strak moet zijn, maar ook prima te doen.

Nu maar hopen dat we er nog van kunnen genieten deze zomer  :**
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal