Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Inklappen flyer  (gelezen 1312 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronaldp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Inklappen flyer
« Gepost op: mei 21, 2020, 08:52:37 pm »

Hallo allemaal,
Na onze overstap van een caravan naar een vouwwagen afgelopen zomer hebben we een leuke flyer Expedition uit ca 2000 op de kop getikt.
Dat was in het najaar en dus is de wagen maar 2x door ons ui4geklapt om spullen over te hevelen (we hadden nogal wat).
Omdat het vandaag mooi weer was hebben we de vouwwagen weer opgehaald om eens rustig alles na te lopen en uit te vinden hoe alles werkt.
Dat was wel evem slikken voor mij, ik had het gevoel dat hij er mooier  bij stond toen we hem kochten.
Moet er wss nog even aan wennen  het is natuurlijk ook een vouwwagen van 20jaar oud.
Ondanks dat we goed opgelet hebben, begonnen we toch te twijfelen bij het inklappen.
We hadden de stokken van de wagen wat verder uitgespannen, om het doek netjes strak te krijgen.
Alleen kon ik bij het inklappen met geen mogelijkheid de luifel meer op het dak van de wagen krijgen, dat lukte uiteindelijk door de ritsen van de zijkant van de luifel open te doen  maar ik kan me niet herinneren dat dat nodig was.
Ook het naar binnen deaaien van de luifelstokken ging niet zoals ik verwacht had.
Hoe doen jullie dat?

 
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Inklappen flyer
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2020, 08:58:58 pm »

Ik schijf de lade een stuk in en mik dan de luifel erop
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Inklappen flyer
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2020, 10:04:36 pm »

Ik schijf de lade een stuk in en mik dan de luifel erop

Ah bedankt voor deze tip!

Hier zondag ook weer inklappen. Vond het opbouwen woensdag ook echt een klus, het is allemaal zo wennen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Inklappen flyer
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2020, 10:11:23 pm »

T is echt handigheid krijgen erin, veel oefenen  :J das ook lekker vaak weg  :#
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.216
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Inklappen flyer
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2020, 10:15:49 pm »

Gebruik een bezem en duw dan de luifel op de wagentent. Wat me opvalt is dat de luifel stokken vrij hoog staan. Afwatering over de luifel zou wel eens lastig kunnen worden, met de kans op een water zal. Liet meestal de lijn van de nokstok doorlopen in het luifel gedeelte, dan ziet de tent er ook zeer fraai uit
Bij de workshop tijdens de aflevering going het doek niet op de wagentent maar werd naar binnen geduwd nadat de bedank was ingeschoven. De stokken is even een slag. Schuif ze in en draai ze dan naar binnen en laat ze dan tegen de vertinsel delen rusten van het wagentent frame. Stokken moeten liggen als het frame in klapt, er liggen dan 2 buizen naast elkaar en niet op elkaar. Liggen de buizen op elkaar dan heb je kans dat de klep niet lekker sluit. Succes. Meen mij te herinneren dat er voor de flyer een hele praktische handleiding in de map Holtkamper staat. Nog een ding, als je denkt dat je moet forceren om iets voircelkasr te krijgen, voor zowel open of dichtvouwen, stop en ga een stap terug en loop doek en framedelen na.Succes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Ronaldp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Inklappen flyer
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2020, 11:42:33 pm »

Dank allemaal voor de reacties. Ik ga ermee aan de slag.
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is of die ritsen nu los moeten of niet.
Ik ben inderdaad voorzichtig met inklappen, en forceer niet.
Morgen gaan we weer proberen.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2020, 11:44:19 pm door Ronaldp »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Inklappen flyer
« Reactie #6 Gepost op: mei 22, 2020, 12:38:19 am »

De rits van de deur volledig los, rits naast het raam helemaal los (beide aan de luifelkant. De rits van de deur bij de deksel doe ik iets los aan de bovenkant
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal