Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tentstokken Membrane Airco  (gelezen 928 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Geert-Jan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 44
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon S 2007
Tentstokken Membrane Airco
« Gepost op: augustus 23, 2021, 01:15:39 pm »


Ik heb dit voorjaar via MP een Cocoon uit 2005 gekocht mét Membrane airco dak. Was wat afwachtend of dat systeem zou werken, en tijdens die handvol echt warme dagen deze zomer voor het eerst het Membrane Airco systeem gebruikt. Ongelofelijk hoe koel het in de tent werd. Citaat van dochterlief: "Waarom is het hier zo koud"  WW

Ik heb maar 5 van die korte tentstokken om het dak te liften. Dat zijn er te weinig om het hele dak van de Cocoon XL omhoog zetten.
Voor nu had ik het linkergedeelte van het dak omhoog gezet, de ramen aan de voorzijde open en de horizontale rits bij de keuken ook open.
Ik vermoed dat er origineel meer stokken bijgeleverd zijn. Klopt dat, of heb ik het juiste aantal en is het de bedoeling om óf alleen het linkergedeelte óf alleen het rechtergedeelte omhoog te zetten?
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2021, 01:34:02 pm door Geert-Jan »
Gelogd

Markvv

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper cocoon modulair
Re: Tentstokken Membrane Airco
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2021, 01:20:18 pm »



Wij hebben er 3 bij de kindertent gekregen en bij de hoofdtent gaf Holtkamper aan dat ze daarvoor geen stokjes meer gebruikten, omdat alleen het openritsen van het dak hetzelfde effect had als met de stokjes ertussen (wij hebben cocoon met de cocoon met een  modulair tent)
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Tentstokken Membrane Airco
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2021, 03:03:17 pm »

Wij hadden 6 van die korte alu stokjes.
We gebruikten er altijd maar twee aan elke kant, dus 4 in totaal. Als je ze goed naar buiten afspant staat hey ver genoeg omhooggevallen en heb je ertussen in geen stokje nodig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelogd

Geert-Jan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 44
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon S 2007
Re: Tentstokken Membrane Airco
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2021, 03:11:06 pm »

Dank voor bovenstaande reacties.
Ik had Kees Kampeert ook gevraagd. Hij is ook duidelijk:

De 5 stokjes zijn op zich genoeg, want ik zou het dak niet op alle mogelijke plekken tegelijkertijd liften. Dan is er geen verband meer tussen bovendak en onderdak en moet je de boel wel heel erg goed stabiliseren met scheerlijnen in alle richtingen. Het systeem is ook erg effectief als je het lokaal gebruikt, bijvoorbeeld op één hoek. Succes! Jelle.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal