Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: verlenging dekzeil Cocoon  (gelezen 4455 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

whizzle

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
verlenging dekzeil Cocoon
« Gepost op: juni 05, 2016, 08:52:25 pm »

We willen graag een verlenging van het dekzeil van onze cocoon. Het is het oudere model dus alleen met elastiek. Dit elastiek loopt door een tunnel waarin uitsparingen zitten waardoor je het elastiek in een lus kunt trekken en vast kunt maken aan de haakjes op de wagenbak. Nu geeft de tentenmaker aan dat hij dit niet kan maken in de verlenging maar ipv de uitsparingen er wel ringen in kan zetten. Bij de nieuwere modellen zie ik dat er ook ringen worden gebruikt. Mijn vraag hierover is: loopt het elastiek door een tunneltje in het zeil waarbij de ringen alleen aan de buitenkant van de zoom zitten of zitten de ringen door de hele zoom heen gestanst waarbij het elastiek dus voor en achter het zeil langsloopt?
Mijn angst is dat bij de laatste methode het zeil boven het elastiek uit komt en zo niet goed tegen de waterbak aangedrukt blijft zitten waardoor er water onder kan komen tijdens het rijden in de regen.

Hoop dat ik het plaatje een beetje duidelijk heb geschetst en iemand wil kijken hoe zijn elastiek precies loopt ;-)
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: verlenging dekzeil Cocoon
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2016, 10:32:33 am »

De elastieken (het zijn er twee) lopen van binnen naar buiten naar binnen enzovoorts.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: verlenging dekzeil Cocoon
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2016, 10:44:28 am »

je zou kunnen overwegen om in het bestaande dekzeil een rits te laten maken en op een nieuw stuk bisonyl  de andere kant van de rits. en dan op het nieuwe stuk gaten en ringen maken met elastiek... of je laat op de bestaande zeil een stuk aan naaien?
Gelogd

-maaike-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: verlenging dekzeil Cocoon
« Reactie #3 Gepost op: juni 06, 2016, 11:04:50 am »

Wij hebben bij onze Kyte ook een dubbel elastiek door ringen heen. De ringen zitten door de hele zoom en het elastiek loopt dus voor en achter het zeil langs. Voordeel is dat je dus ook op de stukken waar het elastiek achter het zeil langs loopt het naar beneden kan trekken en strak kan trekken.
Gelogd

cocoonfan

  • Gast
Re: verlenging dekzeil Cocoon
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2016, 09:52:48 pm »

Heb een paar jaar geleden zelf nieuw dekzeil gemaakt voor de Cocoon. De maten overgenomen van het oude zeil,  met 15 tot 20 cm verhoogd ,de uitsparing voor wielkassen nageknipt en vastgezet met pvc lijm. En de onderkant dubbelgevouwen en vastgestrikt, met uitsparingen voor het dikke elastiek. We hebben hè zware witte bisonyl gebruikt, houd de inhoud van de Cocoon ook lekker koel.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: verlenging dekzeil Cocoon
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2016, 07:30:44 pm »

Bij onze voormalige Jametic hadden we ook een verlengd dekzeil. Maar gewoon lusjes aan het zeil laten naaien. Eenvoudig en sterk en werkte prima.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

whizzle

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
Re: verlenging dekzeil Cocoon
« Reactie #6 Gepost op: september 08, 2016, 09:12:15 pm »

Ik zal nog even terugkomen op hoe we uiteindelijk het dekzeil hebben verlengd.
We hebben een stuk dekzeil aangeschaft bij Holtkamper. Verder een stuk zwart elastiek. De zeilmaker heeft dit zeil in banen gesneden en vastgenaaid aan de onderkant van het originele dekzeil. Daarnaast heeft hij aan de onderkant een brede zoom genaaid waarin ringen zijn geplaatst, ter hoogte van elke uitsparing in het originele zeil 2 ringen waardoor het elastiek goed uit komt bij de haken op de wagen.
We hebben het dekzeil tijdens de zomervakantie uitgebreid getest (enkele keren erop en eraf gehaald, enorme onweersbui onderweg, nat inpakken) en het is zeer goed bevallen. We kunnen nu de opgeblazen SI matjes van de kinderen   + slaapzakken+ fleecedekens + gordijn + oplegmatras kwijt op ons eigen matras + beddengoed. Daarnaast is er onder het dekzeil nog ruimte voor 2 grote en 2 klapstoelen, bench, worteldoek/tentzeil, stepjes en picknicktafel. En het inpakken met een drijfnatte tent ging ook soepel, het koste nu geen moeite om het dekzeil er over heen te krijgen.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: verlenging dekzeil Cocoon
« Reactie #7 Gepost op: september 09, 2016, 09:19:54 am »

Perfecte oplossing.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: verlenging dekzeil Cocoon
« Reactie #8 Gepost op: september 09, 2016, 09:34:28 am »

Hebben wij ook op onze Malawi. Inderdaad ideaal. Kost alleen wat extra tijd voordat je kunt opzetten ;-)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: verlenging dekzeil Cocoon
« Reactie #9 Gepost op: september 09, 2016, 10:03:37 am »

waarom extra tijd?
Onze Jametic had ik ook een verlenging op gemaakt. Had er 2 elastieken op. Het originele en het nieuwe aan de verlenging. weinig onder het dekzeil, dan orginele elastiek vast. Veel onder dekzeil, dan vast met het elastiek van de verlenging.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: verlenging dekzeil Cocoon
« Reactie #10 Gepost op: september 09, 2016, 10:14:20 am »

Ik den meer tijd omdat er meer van de tent af gehaald moet worden alvorens te kunnen klappen...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: verlenging dekzeil Cocoon
« Reactie #11 Gepost op: september 09, 2016, 10:27:09 am »

Ik den meer tijd omdat er meer van de tent af gehaald moet worden alvorens te kunnen klappen...
Dat klopt inderdaad. Had ik nog niet bedacht. Daar had ik bij onze Cocoon wat op gevonden, de Alutec 300 liter box achterop. veel minder op het bed.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal