Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte kopen  (gelezen 14387 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barbje79

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Kyte kopen
« Gepost op: augustus 22, 2016, 03:18:15 pm »

Hallo,
Wij hebben momenteel een Flyer uit 1994 en willen graag overstappen naar een Kyte. We zijn een gezin met 2 kk van 8 en 10 jaar oud. Adviseren jullie de Kyte S of XL en welke kindertent?
De kids zitten nog niet te wachten op een bijzet tentje en vinden het prima om bij ons in de tent te slapen.

Tevens vraag ik me af wat redelijke prijzen zijn voor een 2e hands Kyte uit de verschillende jaren. We hebben er nu 1 gezien uit 2010 voor 13000 euro, is dat een redelijke prijs?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte kopen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2016, 03:52:43 pm »

Ik zou altijd een XL nemen. Meer ruimte om binnen te zitten en in vind de verhoudingen van de wagen mooier. Wij hebben de kindertent L (met buizenframe, 1,4 meter diep) volstaat bij ons voor 2 SI matten. Daarnaast heb je dan nog een ruimte voor omkleden. Je kan er ook 1 grote ruimte van maken zodat de kids nog meer ruimte hebben. Mochten de kids later in een eigen tent gaan dan kan je de kindertent eenvoudig thuis laten/verkopen.

Enige voordeel van de S is dat je bij de keuken kan als de wagen is ingeklapt.

Ik vind 13k voor een exemplaar uit 2010 fors maar dit zijn wel de prijzen die betaald worden aangezien het een gewilde wagen is. Vraag bij wagens van voor 2012 wel goed naar de modificaties die zijn uitgevoerd. Er zijn t.a.v. de eerste modellen steeds (kleine) verbeteringen toegepast. Met name de bevestigingen van de ringen aan het grondzeil zijn verstevigd. Ook voor de masthouder is een update geweest. Vraag na of deze is uitgevoerd.
Gelogd

-maaike-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Kyte kopen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2016, 05:30:53 pm »

Wij hebben twee kinderen van 7 en 10 en hebben een Kyte S, die wij mooier vinden dan de Kyte XL. We vinden dat de keuken bij de Kyte S veel beter tot zijn recht komt. Zo zie je maar iedereen zijn eigen ding.
Wij vinden de binnenruimte groot genoeg. We hebben wel een voorwand erbij zodat met slecht weer ook de luifel dicht kan gemaakt worden en je dan daar kan eten. We hebben deze op de vakantie 1 keer gebruikt, vooral om te kijken hoe het werkte en dat gaat uitstekend. Je ritst hem er zo in en zit dan lekker beschut. De kinderen slapen in een kindertent L, dan heb je inderdaad en mooie hoge ruimte met een extra gedeelte om je om te kleden. En bij de keuken kan je inderdaad heel makkelijk als de wagen is ingeklapt, net alleen onderweg soms handig maar vooral tijdens in en uitpakken.
Gelogd

Barbje79

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Kyte kopen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2016, 05:55:45 pm »

Er wordt idd veel geld gevraagd, maar helaas ontkom je daar niet aan. We zaten eerst aan de cocoon te denken, maar vinden de luifel en binnenruimte erg klein. De Flyer is een top wagen, maar het elke keer in en uitklappen bij in en uitpakken ben ik zat.
Gezien alle wensen komen we uit op de Kyte. En uiteraard ook door zijn uiterlijk.
Die modificaties waar over gesproken wordt, zijn die standaard als de wagen in onderhoud is bij Holtkamper of moet men daar telkens extra voor betalen?
Past die voorkant ook op de Kyte's die ouder zijn dan 2012??
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Kyte kopen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2016, 06:27:17 pm »

Wij hebben ook de XL en L kindertent. Heerlijk veel ruimte. Zou daarvoor gaan.
Onze kids van 9 en 7 hebben het af en toe over een eigen tent. Dat laten we nog maar even zo, scheelt ons een bijzet tentje.

We stonden dit jaar naast een 2010 model. Weinig tot geen verschillen.

Tja de prijs. Je merkt pas dat het allemaal waard is geweest zodra je een nacht erin hebt geslapen.

Succes. Wordt momenteel veel aangeboden op MP


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte kopen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2016, 06:32:31 pm »

Modificaties worden meestal bij onderhoud uitgevoerd maar hoe consequent hk daar mee was weet ik niet. De nieuwe voorwand zou wel op een Kyte kunnen maar dan moet er een rits aan je luifel gemaakt worden. Dit zal een kostbare aangelegenheid zijn bij hk. Er is ook een (oud type) voorwand die je er los voor hangt maar deze is een stuk minder mooi.

Fijne van een XL vinden wij dat je de voorwand niet perse nodig hebt omdat je met gemak zo naar binnen verhuisd. Dit is sneller dan het monteren van de voorwand.
De voorwand lijkt me wel prettig bij (langdurig) koud weer omdat je dan binnen kunt koken. Meestal gaan we met dat weer echter niet kamperen..  :# Hoewel we wel eens in de Pyreneeën hebben gestaan waar de voorwand welkom was. Verder nooit echt nodig gehad.

Verder is het idd ook smaak. De keuken in de S gaat ten koste van de ruimte onder de luifel. Maar de luifel is ruim zat dus of je echt last van hebt weet ik niet. Met inpakken schuiven we de bakken via pack and go zo onder de keuken.
Gelogd

-maaike-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Kyte kopen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 22, 2016, 06:35:42 pm »

Past die voorkant ook op de Kyte's die ouder zijn dan 2012??

Das een goeie vraag, ik zou het niet weten. Er moet idd wel een rits aan de luifel zitten en deze luifel is nieuw dus waarschijnlijk niet.
Gelogd

Barbje79

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Kyte kopen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 22, 2016, 07:29:49 pm »

Er staan idd een aantal Kytes op MP op dit moment, maar de prijsverschillen zijn best groot. Ik vind het lastig om te zeggen wat een juiste en nette prijs is voor een 2hands Kyte.
Die uit 2009 heeft geen hulpframe en een kleinere dissel; wat zijn hier de nadelen van?

Als ik het goed begrijp, kan ik beter een Kyte vanaf bj 2012 kopen, klopt dat?
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Kyte kopen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 22, 2016, 07:40:01 pm »

Volgens mij kan je het beste kopen wat het best bij jou en je portemonnee past. :)6]
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Kyte kopen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 22, 2016, 07:56:13 pm »

Hulpframe is wel handig, deze helpt het frame in goede banen te leiden. Een kleinere dissel? Geen idee.

Kijk wat max wilt uitgeven. Je kunt op meerdere bieden. Het zijn vraagprijzen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

Barbje79

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Kyte kopen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 24, 2016, 09:30:02 am »

Is het ook enigszins te berekenen hoeveel verlies een Kyte jaarlijks heeft en dat op deze manier een beetje in te schatten is wat je voor een 2e hands moet betalen.
Ik zie verschillende Kyte's er was er 1 van 2009 die zou ongeveer 11.000 kosten (incl. kindertent) en 1 uit eind 2010 voor 12.000 excl kindertent.
Ik weet niet zo goed, wat " normale"  prijzen zijn.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Kyte kopen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 24, 2016, 10:47:53 am »

Is het ook enigszins te berekenen hoeveel verlies een Kyte jaarlijks heeft en dat op deze manier een beetje in te schatten is wat je voor een 2e hands moet betalen.
Ik zie verschillende Kyte's er was er 1 van 2009 die zou ongeveer 11.000 kosten (incl. kindertent) en 1 uit eind 2010 voor 12.000 excl kindertent.
Ik weet niet zo goed, wat " normale"  prijzen zijn.

Het zijn graag gewilde klappers, de prijs dus ook. Volgens mij kun je dus niet berekenen wat de jaarlijkse afschrijving is. Gewoon voor jezelf bepalen wat je voor de klapper maximaal wil uitgeven en daarop gaan zoeken. Wil je een koopje scoren, blijf je volgens mij zoeken tot je een ons weegt. Het aanbod is gewoon minder als de vraag en dan krijg je de situatie dat er relatief hogere prijzen worden gevraagd.

succes met de zoektocht!
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Kyte kopen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 24, 2016, 11:30:52 am »

De uitgave is ook eenmalig. Als je hem eenmaal hebt mis je die 1000 Euro meer of minder ook niet meer. Kijk bij 2 e hand vooral.goed naar de staat. Ik kies liever voor een jaar ouder waar netjes mee is omgegaan dan een jaar jonger en al.duidelijke gebruikersporen. Het is jammer dat hk zo duur is want het zijn prachtige wagens.
Gelogd

aartnely

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: HoltKamper Cocoon Aero limited edition
  • uit de kar geklapt
Re: Kyte kopen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 24, 2016, 12:35:16 pm »

hallo Barbje79

wat doe je met de flyer?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte kopen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 24, 2016, 12:52:58 pm »

De sterk gestegen prijzen de afgelopen jaren hebben ook bijgedragen in hoge restwaarde. Als ik nu de Kyte nieuw zou kopen met opties, dan mag ik ongeveer 5k meer achterlaten in Emmen dan in 2012. In 2012 vond ik het al een bespottelijke hoeveelheid geld voor een vouwwagen. Tot op de dag van vandaag echter blij dat we het toen gedaan hebben en toen niet te veel gerekend hebben..
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal