Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte kopen  (gelezen 14380 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barbje79

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Kyte kopen
« Reactie #15 Gepost op: augustus 25, 2016, 11:20:46 am »

Het jaartal van de Kyte vind ik idd ook minder belangrijk dan de staat waarin hij zich begeeft. Wel vind ik het belangrijk dat hij goed is onderhouden en dat alles up to date is.
Zijn er dingen waar ik extra op moet letten bij het kopen van de Kyte om te zien in welke staat hij is?

De Flyer zal verkocht worden zodra wij een Kyte hebben gekocht. Het betreft een Flyer uit 1994 met een keuken. Tevens hebben wij zo'n froli bedsysteem in de bedlade geplaatst.
Gelogd

Barbje79

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Kyte kopen
« Reactie #16 Gepost op: augustus 25, 2016, 12:35:38 pm »

Hoe is jullie ervaring trouwens met 2e hand Kyte's??? Er staan er nu aardig wat op MP, maar vraag me af of dit altijd zo is. Is het wijsheid om nu een Kyte te kopen of kunnen we rustig aan doen en rustig oriƫnteren? Ben bang dat er over enkele maanden geen Kyte's meer te koop staan op MP.............
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Kyte kopen
« Reactie #17 Gepost op: augustus 25, 2016, 12:54:39 pm »

Het aanbod is nu ws hoger omdat mensen een jaar stalling moeten betalen. Vh voorjaar zal je ze minder zien. Ik denkt dat als je wilt je beter nu kan kopen nu je wat meer aanbod en dus keuze hebt
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kyte kopen
« Reactie #18 Gepost op: augustus 25, 2016, 07:13:31 pm »



Het aanbod is nu ws hoger omdat mensen een jaar stalling moeten betalen. Vh voorjaar zal je ze minder zien.
Ik denk dat dat wel meeevalt. Wetend dat een stalling 150 tot 200 Euro kost, kan een verkoper namelijk net zo goed zeggen: als ik hem in stalling zet en in het voorjaar verkoop, krijg ik dat stallingsgeld er makkelijk uit omdat het aanbod dan kleiner is.
Gelogd

jlanphen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Kyte kopen
« Reactie #19 Gepost op: augustus 25, 2016, 08:14:01 pm »

Ik denk dat dat wel meeevalt. Wetend dat een stalling 150 tot 200 Euro kost, kan een verkoper namelijk net zo goed zeggen: als ik hem in stalling zet en in het voorjaar verkoop, krijg ik dat stallingsgeld er makkelijk uit omdat het aanbod dan kleiner is.
Maar als er van de opbrengst van de verkoop een nieuw kampeermiddel gekocht moet worden denk ik toch dat ik zou kiezen voor verkoop nu.
Dan beschik je in ieder geval op tijd over de middelen om iets nieuws te kopen. Je hebt dus ook alle tijd om iets nieuws te kopen, anders moet je in het voorjaar verkopen en ook nog kopen.


Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Gelogd

Barbje79

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Kyte kopen
« Reactie #20 Gepost op: augustus 25, 2016, 10:50:17 pm »

ach, we houden mp gewoon goed in de gaten. Het doel is volgend jaar met de Kyte kamperen, dus hebben nog wel even de tijd:) We zoeken naar een mooie Kyte en hopen deze zsm tegen te komen. As zondag gaan we een Kyte bekijken, waar moet ik vooral op letten??
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Kyte kopen
« Reactie #21 Gepost op: augustus 26, 2016, 06:47:53 am »

de fout die wij hebben gemaakt is de wagen niet helemaal uitgeklapt te hebben. we vertrouwden de eigenaren die ons vriendelijk te woord stonden en alle vragen beantwoorden. schijn bedroog want we hebben later nog ruim 500 euro aan reparaties gehad. MIjn advies is klap de wagen helemaal uit..zet hem helemaal op incl voor en zijwanden wagenschorten etcetc. loop alle ritsen goed na en kijk goed naar het doek...wees vooral kritisch.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Kyte kopen
« Reactie #22 Gepost op: augustus 26, 2016, 07:01:48 am »

Waar op te letten; de Kyte vanaf 2012 heeft geen zwakke punten meer en heel veel kun je niet fout doen bij het uit- en inklappen. Het enige dat snel vergeten wordt is de positie van de maststomp bij het inklappen. Daardoor kan er druk komen te staan op de buizen direct achter de keuken die dan iets krom gebogen worden. Die buizen zijn echter zeer robuust en de eventuele vervorming is voor een leek niet waar te nemen.

Echter, ik denk dat de manier waarop mensen een Kyte opbouwen en afbreken veel zegt over het gebruik. Daarom is het misschien nog wel het beste te letten op hoe zorgvuldig men is met de opbouw. Bij een Kyte hoeft nergens met geweld aan getrokken te worden. Als de huidige eigenaars bij de opbouw voor je gevoel lomp bezig zijn, dan zegt dat veel over het gebruik.

Verder natuurlijk op scheuren etc letten. Vlekje meer of minder maakt niets uit, scheuren en kapotte ritsen wel.

Succes!
Gelogd

Barbje79

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Kyte kopen
« Reactie #23 Gepost op: augustus 26, 2016, 08:04:11 am »

Ik lees regelmatig dat de Kyte's vanaf 2012 over het algemeen goed zijn. Nu gaan wij naar een Kyte van 2010 kijken. Kunnen we beter wachten op een Kyte uit 2012 en deze kopen, of zijn de Kyte's uit 2010 ook prima?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte kopen
« Reactie #24 Gepost op: augustus 26, 2016, 08:54:16 am »

Eerdere kytes zijn ook goed hoor.
Hoeft echt niet vanaf 2012 te zijn.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Barbje79

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Kyte kopen
« Reactie #25 Gepost op: augustus 28, 2016, 06:04:22 pm »

Onze zoekactie is afgerond. Sinds gisteren zijn wij de trotse eigenaars van een Kyte!!! As weekend gaan we proef kamperen, kijken of het ons zelf ook lukt om hem mooi en strak op te zetten.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Kyte kopen
« Reactie #26 Gepost op: augustus 28, 2016, 06:14:17 pm »

Veel plezier ermee  :J
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte kopen
« Reactie #27 Gepost op: augustus 28, 2016, 08:05:18 pm »

Gefeliciteerd.
En veel plezier ermee.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Kyte kopen
« Reactie #28 Gepost op: augustus 28, 2016, 08:25:48 pm »

Gefeliciteerd, krijg je geen spijt van. Laat het strakke effe los, is niet nodig. Een jamet staat strakker. Verl plezier
Gelogd
Groeten,

Erik

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Kyte kopen
« Reactie #29 Gepost op: augustus 30, 2016, 07:45:11 am »

Gefeliciteerd! is het een S of een XL geworden?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Gelogd
Space
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal