Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.  (gelezen 7081 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dirkvanwoerkom

  • Gast
Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.
« Gepost op: augustus 25, 2016, 02:03:39 pm »

Beste Allemaal,
Afgelopen zomer zijn we voor het eerst langer weg geweest met onze nieuwe flyer. Echt een geweldige vouwwagen. Veel ruimte,  snel op te zetten en ook nog eens mooi om te zien.

We liepen tijdens de vakantie tegen twee dingen aan.

We hebben een whitebox keuken ik vond het lastig om die er goed op en af te krijgen heeft iemand hier nog tips voor? 

Verder is het ons niet gelukt de tent fatsoenlijk af te spannen.  Beide ritsen aan de voorkant van de wagen konden niet samen tegelijk dicht. Dit lijkt te komen omdat de tent niet goed in de pees zit die op het wagentje zit (is dit te volgen).

Ik heb al diverse topics over afspannen gelezen maar hier nog niks over gevonden.  Hebben jullie nog tips?  Hoe zou ik de tent weer op zijn goede plek in het frame kunnen krijgen?  En hoe zorg ik er dan daarna voor dat hij daar ook blijft zitten.

Alvast bedankt. 
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2016, 02:06:39 pm »

Voordat ik de whitebox er af

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

« Laatst bewerkt op: maart 29, 2024, 04:22:24 pm door johan123 »
Gelogd
Space

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2016, 02:09:11 pm »

Haal doe ik eerst de wielen van de bedlade naar beneden. Dan heb je meer ruimte. Ik ga volgende week naar de dealer voor een onderhoudsbeurt, dan kan ik wel eens vragen voor je naar de tent.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

« Laatst bewerkt op: maart 29, 2024, 04:23:50 pm door johan123 »
Gelogd
Space

dirkvanwoerkom

  • Gast
Re: Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2016, 02:26:38 pm »

Dat is een mooie en logische tip voor de keuken. Morgen gaan we nog een weekendje dus dan ga ik dat meteen uitproberen :)

Ik ben benieuwd waar jouw dealer mee komt. Ik had er nog niet aan gedacht de verkoper te bellen. 

Bedankt iig.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.
« Reactie #4 Gepost op: augustus 25, 2016, 05:55:23 pm »

Goed waterpas zetten, zowel de kar, als het deksel als de bedlade. Als de deksel te ver achterover is geklapt, trekt hij aan de tent. Bedlade te ver naar beneden, zelfde verhaal. Dus als je ruimte nodig hebt op de ritsen, deksel en bedlade zeker niet door laten hangen. Als het echt niet anders kan dan kun je de stok lengte veranderen, maar daar gaat hij zeker niet strakker van staan. Ik heb een tas vol blokjes en plankjes om hoogte verschillen op te vangen, deksel is vaak het lastigste op oneffen terrein.    De meeste pezen zitten met parkers vast in de rail bij mij, dus die schuiven niet tov elkaar. Van de vaste luifel eerst de hoekpunten recht voor de vouwwagen vastzetten (eerst voor wand inritsen als je die gebruikt), dan pas de stokken helemaal uitschuiven.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Gelogd

Fr@nk1982

  • Gast
Re: Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.
« Reactie #5 Gepost op: augustus 25, 2016, 07:50:17 pm »

Ik stelde wel geen vraag maar bedankt voor de tips. Wij hebben sinds kort een flyer en had ook wat moeite met de keuken maar vooral met t strak krijgen van t doek, moet zeggen dat we wel op een hobbelveld stonden. Thnx.

Ga de volgende keer bij t flyeren eens kijken of de tips helpen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2016, 07:54:17 pm door Fr@nk1982 »
Gelogd

dirkvanwoerkom

  • Gast
Re: Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2016, 08:22:46 pm »

@blackraven dat zijn mooie tips. Ik ga hier zeker iets mee doen. Wel heb ik het idee dat de veel pezen bij mij niet met parkers vastzitten. Er zit bijvoorbeeld bij de verste hoek van de bedlade behoorlijke speling in die pees. De tent lijkt daar ook niet goed te zitten.

Kan ik de tent vast (laten)  zetten op de juiste plek van het frame? Maat hoe weet ik dan wat de juiste plek is? Of kan dat helemaal niet dat die tent los zit? 
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2016, 09:16:17 pm »

Veel succes
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2024, 04:18:42 pm door johan123 »
Gelogd
Space

muis

  • Gast
Re: Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.
« Reactie #8 Gepost op: augustus 25, 2016, 09:22:30 pm »

Ik rits eerst de linker rits een stukje vast en dan de rechter. Het is wel echt afhankelijk van hoe waterpas alles staat of het makkelijk of minder makkelijk sluit.
De keuken is ook een kwestie van wat handigheid in krijgen.

Tijdens het najaarsweekend in Renswoude staan in elk geval 2 Flyers, je bent welkom om te komen kijken en vragen te stellen  :J
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.
« Reactie #9 Gepost op: augustus 25, 2016, 09:56:15 pm »



Kan ik de tent vast (laten)  zetten op de juiste plek van het frame? Maat hoe weet ik dan wat de juiste plek is? Of kan dat helemaal niet dat die tent los zit?
ik heb net even gekeken voor je, bij mij zitten de vier langste pezen vast, alleen die bij het hoofdeind en 'voeteneind' van de klep kunnen schuiven. Als je op een vlakke ondergrond staat, en alles waterpas opgezet, zou je met de stokken kunnen spelen om eea zo strak mogelijk uit te lijnen. Maar goed, de eerstvolgende keer dat je scheef staat, heb je daar ook niks meer aan. Per camping kijk ik dus of het nodig is om de stokken aan te passen. Als dat wel het geval is, zal het tentdoek minder strak hangen, maar krijg ik wel de ritsen dicht ;)



Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.
« Reactie #10 Gepost op: augustus 25, 2016, 10:00:41 pm »

Wij kijken idd ook per camping of de buizen aangepast moeten worden  :J
Gelogd

dirkvanwoerkom

  • Gast
Re: Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.
« Reactie #11 Gepost op: augustus 26, 2016, 07:56:48 am »

Ik ga hem vandaag opzetten. Zal ook direct kijken of die lange pezen bij mij ook vast zitten. Ik heb nu het idee van niet.

De stokken zijn nu allemaal los omdat we hem niet strak kregen. Dat word dus nog een mooie puzzel vandaag.
Gelogd

DouweFlyer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamer Flyer
Re: Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.
« Reactie #12 Gepost op: augustus 26, 2016, 12:43:32 pm »

Wij kamperen al 12 jaar met de Flyer en iedere keer is het weer een verrassing hoe de tent staat.
Meestal aanpassen met de stokken op het deksel.
Ook bij nat opzetten kan de tent zo zijn gekrompen dat het deksel omhoog komt te staan (soms wel 15 cm). Wanneer de tent dan droog is, ligt het deksel weer op de grond.

Veel plezier het weekend.
Gelogd

dirkvanwoerkom

  • Gast
Re: Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.
« Reactie #13 Gepost op: augustus 26, 2016, 06:17:48 pm »

Hij staat en alle ritsen kunnen dicht. We hebben extra aandacht aan het waterpas zetten en aan de stokken besteed. Hoewel hij nog niet ideaal staat ben ik al erg tevreden.

De tent zit idd vast in de lengterichting.  De breedte is los.

Morgen gaan we nog eens kijken of hij nog beter kan. Ik heb goeie hoop dat dit gaat lukken

Gelogd

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015
Re: Tent flyer lijkt niet goed op de wagen te zitten.
« Reactie #14 Gepost op: augustus 27, 2016, 08:40:19 am »

Herken het een beetje, maar spelen met de wagenstokken lost idd een hoop op. Op de laatste camping liep het terrein een beetje af en moest ik de bedlade aan 1 kant net iets voor de klemspanning zetten (het was echt 1.5 cm) zodat alles dicht kon en recht stond. De andere kant van de bedlade stond wel goed,  dus een blokje achter 1 wiel gelegd en de wagen afgespannen.
Maar idd, het maakt heel veel uit of het doek al een bui heeft gezien. Als ik nat moet inklappen zet. Ik m thuis weer open in de bedrijfsruimte, helemaal. Misschien dat dat ook scheelt.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal