Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: FELUKA  (gelezen 40194 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #45 Gepost op: mei 14, 2011, 10:50:47 pm »

Welkom, je kunt je in het volgende topic voorstellen. http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/board,3.0.html

Veel plezier met jullie vouwwagen en als je vragen hebt, gewoon stellen :J :J
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #46 Gepost op: mei 15, 2011, 11:49:25 pm »

JAAAA ook wij hebben de Feluka opgehaald, nu issie echt van ons! :>
Twas even jammer dat het ging regenen toen wij hem opzetten, we hebben daarna dus noodgedwongen een paar uurtjes gekampeerd bij familie in de tuin, om de tent te laten drogen.  :# Was wel erg gezellig, en we hebben meteen met 7 man in de bak frietjes zitten eten, dus hij is nu officieel ruim genoeg bevonden. :P Daarna konden we de wagen meteen bij die familie in de schuur stallen, dus 2 vliegen in een klap!
De vorige eigenaren (1e eigenaar door wie de feluka zichtbaar is gekoesterd) hebben er een frolli-bedsysteem op laten monteren....ligt heerlijk! En ze hebben ook gasveren op de deksel laten zetten, scheelt wat met klappen. Verder hebben ze 3 jaar geleden een luifel laten maken voor aan de wagentent, om te gebruiken als je gaat trekken. Helemaal super dus, wij zijn er erg mee in ons nopjes. :# Met hemelvaart gaan we proefkamperen....maar als het eerder lekker weer wordt ga ik me niet inhouden hoor! 8)



Mieke
, wat leuk dat jij ook een Feluka uit 1995 hebt! Waar woon je? Misschien kunnen we een keertje samen een weekendje proefkamperen, kunnen we elkaar helpen met tips en truuks.
Ik heb de binnencabine (slaaptent) mee naar huis genomen om nog wat aan de klussen: wij willen er dichte slaapcabines van maken (ivm de muggen). Aan de achterwand heb ik nu klamboe-gaas gespeld, hopelijk morgen even tijd om het te naaien. En meteen even geprobeerd om wat "weer"plekken eruit te krijgen met hg schimmelreiniger: nou dat gaat echt perfect! :> Heb pas een klein stukje gedaan, want het sloeg enorm op mijn ogen. Je moet het dus wel buiten doen (had ik de instructies maar moeten lezen.... ::))
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #47 Gepost op: mei 16, 2011, 11:52:02 am »

Ik wilde idd ook met klamboes gaan knutselen de komende tijd. Wij hebben eind juli vakantie, dus ik heb de tijd nog even   :)
Wat voor type hebben jullie nou uiteindelijk? (sorry, even niet opgelet...). Wij met ramen bij het slaapgedeelte:heerlijk! Snap niet dat ze dat juist bij een latere versie weg hebben gelaten. En verdedr dus met een hard top, rechte wanden aan de voortent, en de luifel gewoon recht, niet schuin zoals op de meeste afbeeldingen op internet ( die foto's uit die folder waar jij als eerste mee kwam.) Ben er echt erg superblij mee, idd goed idee om elkaar als beginnende felukabezitters maar wat op de hoogte te houden en tips te geven . We hebben hier op het forum toch een reputatie neer te zetten met de Feluka!  ;)
 Bij die van ons zit er niet echt het weer in de slaapcabines. Zit wel te twijfelen of ik puur voor de frisheid de boel zal wassen. Maar op een ander topic daarover zag ik al dat iemand daár de slaapcabines mee had verpulverd... Dilemaatje dus  :)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:FELUKA
« Reactie #48 Gepost op: mei 16, 2011, 12:14:20 pm »

Ideetje : Felukaclub.nl ?

 ;)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Purk

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #49 Gepost op: mei 16, 2011, 02:08:21 pm »

Ach, we willen ons niet direkt afscheiden... ;)  Dan kunnen jullie niet meer meegenieten!
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #50 Gepost op: mei 16, 2011, 02:50:11 pm »

nou, ik hoop niet dat de binnentent verpulvert in de was, want hij zit "as we speak"...NU dus in de wasmachine :**. Vanmiddag het gaas erop genaaid, daarna de tent behandeld met hg schimmelreiniger en nu dus in de wasmachine om te spoelen. Paste trouwens maar net, als je geen 8kg wasmachine hebt kun je het vergeten....
Ik heb dezelfde feluka als jij Mieke, ook met ramen in de wagentent. En nu heb ik dus aan beide raamzijdes aan de buitenkant van de binnentent (volgen we het nog? :P) een hor genaaid. De gordijntjes zijn dus gewoon nog vanuit de binnentent te bedienen, maar daarachter zit gaas, dus de muggen kunnen er niet meer in. je hebt 2 stukken nodig van 1,5 bij 2 meter, ik heb een oude klamboe gesloopt, maar je kunt ook tule of horgaas gebruiken.
Ben benieuwd hoe de tent uit de was komt...duimen jullie mee voor een goede afloop? :W
Gelogd

screech

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #51 Gepost op: mei 16, 2011, 02:58:30 pm »

ik duim voor je,.... maar zie ook net deze vraag binnen komen. http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6941.0/topicseen.html  ;( ;( ;(
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #52 Gepost op: mei 16, 2011, 03:55:46 pm »

Ik hoor het graag van je, met oog op een eigen wasbeurt... Bij die van ons zit er volgens mij al gaas op de plek die jij aangeeft, ik wil iets met klamboes knutselen omdat de slaaptent aan de binnenkant (bij de bak) gewoon open is. En ik wil niet de hele tijd de rits vanuit de voortent naar de hoofdtent dicht moeten houden vanwege insecten, dus gaan we iets bij die slaaptentjes zelf fabriken.

Dat berichtje van jou, sceech, geeft in elk geval aan dat er nog wel eens problemen zijn met reinigen... Misschien ga ik wel gewoon de boel alleen maar flink luchten!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.174
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:FELUKA
« Reactie #53 Gepost op: mei 16, 2011, 04:54:41 pm »

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

esentim

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #54 Gepost op: mei 16, 2011, 09:40:19 pm »

nou, het duimen heeft geholpen, de tent heeft het prima gehouden hoor! 8). Maar wat een werk...ik zou zeggen....als het weer er niet in zit...niks aan doen! Ik heb hem eerst ingesprayd, toen in de wasmachine gewassen (koud) toen rook hij nog naar cloor, in de badkuip 2 x gespoeld, toen nog 2 x in de wasmachine gespoeld en nu ruikt hij nog naar chloor. Ik moet op zoek naar zo'n waserette met mega-trommels...in mijn wasmachine zit het te veel op elkaar gepropt om echt goed te kunnen spoelen vrees ik. Maar.....de binnentent ziet er weer uit als nieuw!

Mieke: bij ons zit aan de voorkant van de slaapcabines (bij de bak) een rits in het midden, dus daar issie al mug-proof.. Zijkanten zitten ook dicht, en aan de achterkant van de binnentent zit nu dus gaas (op de plek waar ook het gaas van de buitentent zit). Wel grappig dat jij dus weer een andere binnentent hebt, terwijl het bouwjaar en model hetzelfde is. Hoeveel verschillende versies zou holtkamper gemaakt hebben? ::)
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #55 Gepost op: mei 16, 2011, 09:46:09 pm »

Nou, succes ermee. Ik hoor het al: die van mij gaan niet in de was, maar laat ik even lekker uitwaaien op de droogmolen op mijn balkon. Staat altijd een lekker fris windje, dst moet hem dan maar zijn!
Idd grappig dat de binnententjes dus niet hetzelfde zijn. Maar ach, als je op de site van hotlkamper kijkt, zie je natuurlijk dat pok bij de huidige modellen er 101 opties zijn...

Wat voor keuken hebben jullie erbij?
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #56 Gepost op: mei 16, 2011, 09:59:28 pm »

wij hebben de witte hk disselkeuken met koelkastje, gasfornuisje en laatjes van berkentriplex.

heb jij trouwens 2 losse slaapcabines of zitten ze net zoals bij mij vast aan de hemel van de bak? Als je twee losse slaaptentjes hebt is het wassen natuurlijk veel makkelijker. Ik moet het hele gevaarte in een keer in de wasmachine proppen..... ::)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #57 Gepost op: mei 16, 2011, 10:16:32 pm »

@ esentim, Super dat jullie hem nu hebben, heeeel veeeel plezier ermee :> :> :>
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #58 Gepost op: mei 16, 2011, 10:34:41 pm »

dank je wel! gaat helemaal goedkomen denk ik... :# met hemelvaart gaan we proefkamperen op een boerencamping. Kunnen helaas niet naar het klapweekend komen vim een bruiloft, maar nu gaan we dus in de buurt van de bruiloft kamperen, en komen opa en oma in de vouwwagen oppassen :>
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #59 Gepost op: mei 16, 2011, 10:52:36 pm »

Daar vraag je me wat... Ik dacht twee losse, maar misschien is het ook wel aan elkaar? Dat moet dus op ded checklijst, voor als we hem binnenkort weer openklappen...
Wij hebben dezelfde keuken, ik vind hem wel mooi hoor! (maar ja, ik was geen keuken gewend, maar twee pitjes en een gasfles. Wij kunnen vanaf nu niet meer volhouden dat we van primitief kamperen houden, ben ik bang  :P)
Hemelvaartweekend gaat het voor ons niet worden als proefweekend, denk ik. Al onze weekende zitten de komende tijd vrij vol, dus ik moet nog even langer geduld hebben. Maar ik hoor natuurlijk ongetwijfeld hoe jullie het dan hebben gehad  :)
 
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal