Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: FELUKA  (gelezen 40335 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #75 Gepost op: mei 19, 2011, 11:03:32 pm »

Dat zou toch eigenlijk op het klapweekend moeten gebeuren :O

 :# veel plezier met Fee
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #76 Gepost op: mei 20, 2011, 03:17:56 pm »

Lees net op een ander kampeerforum de volgende tip:

'Probeer het opzetten van de tent altijd voor het eerste gebruik uit op een rustige plek. Zorg ervoor dat familie en vrienden niet weten van deze actie om het commentaar en de gevraagde maar vooral de vele ongevraagde adviezen te voorkomen.'

Met andere woorden: ookal zijn jullie geen familie, en om nu al van vrienden te spreken is wellicht ook overdreven, maar ik geloof toch dat het slimmer is om NIET naar het klapweekend te komen voor onze eerste keer opzetten, en het dopen  :P

Wellicht een volgende keer, maar dit eerste keertje doen wij inderdaad in volstrekte anonimiteit en rust. De champagne ( of rose) gaat natuurlijk wel mee   ;)

'Fee, daar gaan we!'
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #77 Gepost op: mei 20, 2011, 08:39:16 pm »

 :Hbriljant :#
Gelogd

muis

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #78 Gepost op: mei 20, 2011, 08:55:04 pm »

Lees net op een ander kampeerforum ........
  ::) Dat moet je ook niet doen. :P :#
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:FELUKA
« Reactie #79 Gepost op: mei 20, 2011, 09:25:45 pm »

  ::) Dat moet je ook niet doen. :P :#

wat wat ......wat.....wat ..................is er nog een wereld buiten dit forum dan................. hoe ziet die eruit dan.







 :#
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Richard

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #80 Gepost op: mei 20, 2011, 10:04:14 pm »

wat wat ......wat.....wat ..................is er nog een wereld buiten dit forum dan................. hoe ziet die eruit dan:#
tja de wereld vergaat morgen om 18.00 uur...we zullen het nooit weten >:(
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:FELUKA
« Reactie #81 Gepost op: mei 20, 2011, 10:12:43 pm »

tja de wereld vergaat morgen om 18.00 uur...we zullen het nooit weten >:(

Sh*t, en ik zit nauwlettend het weer voor de komende twee weken in de gaten te houden voor onze eerste klapervaring in Lochem....
Nou dan gaan we maar naar bed voor een afscheidskus.

Welterusten voor straks allemaal.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Purk

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #82 Gepost op: mei 20, 2011, 11:04:28 pm »

Behalve andere kampeerfora, speur ik ook nauwgezet op marktplaats. En wat zag ik daar. Een Feluka te koop! Dus als er iemand enthousiast is geworden na de verhalen van Esentim en mij... Dit is de kans  :) ( ff tot na morgen wachten, dan weet je of de wereld er nog is...)
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #83 Gepost op: mei 20, 2011, 11:25:42 pm »

ik had hem ook gezien, een mooi exemplaar hoor! Zo ziet die van mij er namelijk ook uit :O
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #84 Gepost op: mei 20, 2011, 11:58:08 pm »

En die van ons ook zo ongeveer, al hebben wij maar 1 ondertentje. Wat is ie mooi he?  :K
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:FELUKA
« Reactie #85 Gepost op: mei 21, 2011, 06:30:15 pm »

( ff tot na morgen wachten, dan weet je of de wereld er nog is...)

Het is 18:00 uur geweest en  :> we zijn er nog.
Tenminste hier in Uden en aangezien het forum ook nog in de lucht is denk ik dat de rest van de wereld er ook nog is.

Weer even on topic.

De Feluka's zijn inderdaad mooie wagens maar wat een verschil in prijzen op marktplaats, zijn ze trouwens snel op te zetten?


Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

esentim

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #86 Gepost op: mei 21, 2011, 07:38:53 pm »

ja ze zijn snel op te zetten, maar niet zo snel als de flyer. De bak klapt in 2 handelingen open en de voortent heeft 4 stokken die aan de bak vastzitten, 2 meer dus dan de flyer. Maar hij is wle sneller dan de meeste...... geen bouw-wagen maar een vouw-wagen ;).
Het verschil in prijzen zit 'm vooral in de staat van de wagen, het bouwjaar, model en de keuken: je betaalt m.i het meest voor het model met de ramen in de wagentent, en de disselkeuken is een duur ding dat los bijna niet te verkrijgen is, dus daar betalen mensen ook meer voor. Wij in ieder geval wel.... Het ligt er ook nogal aan hoe mensen hem gebruikt hebben, wij hebben 2 Felukas uit 1995 gezien, waarvan de ene helemaal verschoten en verweerd was, en de andere er nog uit zag als nieuw.....(en die laatste hebben wij dus gekocht :P)
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #87 Gepost op: mei 21, 2011, 10:05:05 pm »

Idd, die voor 900 euro is met een ander soort tent, m.i. minder handig. En een keuken gaat los al snel voor een paar honderd euro. Hoe ziet ie er uit, maar ook: wat zit erbij. Is het inclusief fietsdragers, grondzeilen, tochtstrippen, keukeninventaris, etc?
Ook nog een verschilletje: die van ons heeft een harde deksel, er zijn er ook met een dekzeil.

Overigens, in vergelijk met de Flyer: je hoeft bij de Feluka de keuken niet perse van de dissel af te halen bij bijvoorbeeld 1 overnachting, dat vind ik wel een erg groot voordeel. Verder is het zitje anders, ik vind dat juist maar handiger, maar ook dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik denk zelf dat wij weinig gebruik zullen maken van het zitje, de voortent is uiteindelijk je echte leefruimte. En leefruimte heb je dus in de Feluka, dit is geen voortent, eerder een balzaal  ;)
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2011, 11:39:16 pm door Purk »
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #88 Gepost op: mei 22, 2011, 09:19:04 am »

je had een dure en een goedkope versie: goedkope versie met dekzeil en dure versie met hard deksel en imperialvoorbereiding.
En de handigheid van de keuken zie je hier....toen we hem even opzetten om te drogen nadat we hem hadden bezichtigd en gekocht in de regen...
Hier staat ie alleen opengeklapt en nog niet opgespannen, maar tis voor het idee...
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:FELUKA
« Reactie #89 Gepost op: mei 22, 2011, 10:58:39 pm »

en we hebben een nieuwe Fee in ons midden! kom op dick, showen! :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal