Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: FELUKA  (gelezen 40326 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hayalet

  • Gast
Re: FELUKA
« Reactie #90 Gepost op: februari 26, 2016, 09:18:49 pm »

Hoi! Ik zie dat deze berichtjes al weer van een aantal jaren terug zijn. Ik vroeg me af of er nog Feluka-fans actief zijn? Ik overweeg er één te gaan bezichtigen maar heb nog wat twijfels... Zo heb ik gezien dat de afmetingen behoorlijk zijn. Zo ongeveer zo groot als mijn  woonkamer. Kun je hem wel fatsoenlijk kwijt op campings?

P.s. voorstellen moet ik nog doen, maar dat leek me het handigste na aanschaf vouwwagen. ;-)
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: FELUKA
« Reactie #91 Gepost op: februari 27, 2016, 02:07:26 pm »

Ik denk dat de gemiddelde vouwwagen niet in mijn woonkamer past.

Onze Roadmaster is ongeveer is al snel 5 m x 7 m en ja je hebt wel een redelijke plaatst nodig.

Wij hebben gemiddeld plaatsen gehad van 10 x 10 en gaat prima.
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2016, 02:12:10 pm door olaf73 »
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Hayalet

  • Gast
Re: FELUKA
« Reactie #92 Gepost op: februari 28, 2016, 08:51:36 am »

Ik was een odyssee gewend. Dan lijkt dit ineens heel groot. Waarschijnlijk wordt het toch de Odyssee. Die is 9 jaar jonger, en voor ons misschien praktischer.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: FELUKA
« Reactie #93 Gepost op: februari 28, 2016, 10:44:55 am »

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=6743.0
Hier vindt je de folder van de Feluka, de maten staan er ook in.  :J
Gelogd

Hayalet

  • Gast
Re: FELUKA
« Reactie #94 Gepost op: februari 28, 2016, 10:53:45 am »

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=6743.0
Hier vindt je de folder van de Feluka, de maten staan er ook in.  :J
Dank je. Die had ik gevonden inderdaad. Ik vond het behoorlijk! Ik kampeer alleen, met 3 kinderen. Moet hem zelf op kunnen zetten. Heb meestal wel een vriendin bij die me kan helpen, maar het moet geen wagen zijn waarbij we 2 uur bezig zijn. Moeten ook haar tunneltent nog samen opzetten.
Gelogd

Hayalet

  • Gast
Re: FELUKA
« Reactie #95 Gepost op: februari 28, 2016, 10:55:12 am »

Eigenlijk ben ik er van overtuigd dat de odyssee goed voor ons is, maar op de één of andere manier blijf ik toch naar die Holtkampers getrokken worden.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: FELUKA
« Reactie #96 Gepost op: februari 28, 2016, 11:25:17 am »

De Flyer en de Spacer  hebben hetzelfde model en zijn goed op te zetten alleen. De flyer heeft meer slaapruimte. Een Odyssee  (en camp-let, Jametic, Flexi, Aart Kok) heeft zeker een eenvoudig opzet systeem.  Kijk dan wel goed hoe de keuken zit. Die kan behoorlijk zwaar zijn om in je eentje eraf te halen.
Gelogd

Hayalet

  • Gast
Re: FELUKA
« Reactie #97 Gepost op: februari 28, 2016, 05:45:36 pm »

De Flyer en de Spacer  hebben hetzelfde model en zijn goed op te zetten alleen. De flyer heeft meer slaapruimte. Een Odyssee  (en camp-let, Jametic, Flexi, Aart Kok) heeft zeker een eenvoudig opzet systeem.  Kijk dan wel goed hoe de keuken zit. Die kan behoorlijk zwaar zijn om in je eentje eraf te halen.
Ja, dat was bij de vorige ook. Maar dat lukt me wel met die vriendin, als ik er maar geen spullen in doe.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: FELUKA
« Reactie #98 Gepost op: februari 28, 2016, 08:18:59 pm »

Optie voor de keuken (in ieder geval de flexi/aart kok versies) is om de pootjes er aan vast te maken terwijl de keuken nog aan de bak vastzit. Dan is het een kleine til-actie en staat de keuken los.
Gelogd

esentim

  • Gast
Re: FELUKA
« Reactie #99 Gepost op: februari 29, 2016, 01:56:54 pm »

Wij gebruiken de feluka ieder jaar met heel veel plezier. Met drie kinderen is hij ideaal, ze hebben ieder een aparte slaapkamer.... O0. We hebben een "frankrijk stand" (altijd lekker weer) en een "nederland stand"  (soms regen). De frankrijk stand is alleen met luifel. Dan is hij 5x4. Nooit een probleem gehad qua grootte van de plek. In de nederlandstand (met voortent) is hij 5x5, ook dan nooit problemen gehad qua grootte van de plek. Mijn zoon van 10 helpt met opzetten, das wel handig.  8)
Gelogd

Purk

  • Gast
Re: FELUKA
« Reactie #100 Gepost op: mei 13, 2016, 10:45:24 pm »

Terug van heel lang weggeweest... Wij hebben de Feluka ook nog altijd, maar zijn ernstig aan het overwegen een stapje kleiner te gaan klappen. Oudste zoon wil graag in apart tentje, en dat past echt niet meer op een kampeerplek naast een Feluka. Wij hebben overigens weleens wat te krappe plekken gehad voor onze uitgeklapte Feluka, dus wij checken wel altijd heel goed of het gaat passen...
Gelogd

esentim

  • Gast
Re: FELUKA
« Reactie #101 Gepost op: mei 15, 2016, 10:34:15 am »

Haaai! :zw. Misschien ligt het aan de plekken waar wij naartoe gaan: altijd natuurcampings of in ieder geval charmecampings. Dit zijn kleine campings met doorgaans grote plekken. En daar dus nooit last gehad van te kleine plekken. Onze oudste is 11 als we op vakantie gaan. Heb hem nogn iet gehoord over een apart tentje....maar we wachten het af :#
Gelogd

buurman

  • Gast
Re: FELUKA
« Reactie #102 Gepost op: augustus 12, 2016, 03:17:02 pm »

Goedendag.

Leuk om op dit forum mee te lezen.

Sinds dit voorjaar ook trotse eigenaar van een Feluka, en wij vertrekken donderdag op vakantie (voor het eerst echt kamperen, met 3 kids van 2, 4 en 6). Zij zijn er nu de vouwwagen in de tuin staat opgeklapt, al helemaal door het dolle. Dat moet goed komen.

Ik moet zeggen dat ik een beetje sceptisch was maar toen ik de Feluka uitgeklapt zag worden (gemak) en de ruimte die deze biedt ben ik nu al verkocht.

Ik heb wat her en der wat to do en checklists vandaan getrokken maar ben steeds huiverig dat ik dat ene belangrijke ding (geen idee wat dat dan zou moeten zijn) vergeet. Komt dat bekend voor bij andere beginnende kampeerders?

Ik zal op vakantie wat leuke kiekjes schieten en hier posten.

Groet,
Buurman
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: FELUKA
« Reactie #103 Gepost op: augustus 12, 2016, 08:51:39 pm »

Bij elke reis check ik 2 dingen:
1) geld/betaalpasje
2) paspoort
Voor de rest vergeet je altijd wat, maar daar redt je je dan wel weer zonder. En dat vergeten is ondanks dat ik zeer regelmatig reis.
Gelogd

buurman

  • Gast
Re: FELUKA
« Reactie #104 Gepost op: augustus 13, 2016, 06:30:21 pm »

Dat zijn inderdad wel de belangrijkste zaken (naast mijn vrouw en kinderen). Bedankt voor de tip, zal wel loslopen denk ik
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal