Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Zeil Holtkamper Cocoon  (gelezen 15737 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

  • Gast
Re: Zeil Holtkamper Cocoon
« Reactie #15 Gepost op: mei 11, 2012, 03:51:38 pm »

Zeer fraai Jan, ben onder de indruk.
Heb je voor het rijden met de keuken nog een soort hulpstuk gemaakt, als zijnde handvat? Ik zie n.l.  2 ogen aan de zijkant zitten.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Zeil Holtkamper Cocoon
« Reactie #16 Gepost op: mei 11, 2012, 04:56:32 pm »

Erg mooi geworden. Doet niet onder voor de kyte keuken!
Gelogd

Cocoon66

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M
Re: Zeil Holtkamper Cocoon
« Reactie #17 Gepost op: mei 11, 2012, 10:50:01 pm »

Zeer fraai Jan, ben onder de indruk.
Heb je voor het rijden met de keuken nog een soort hulpstuk gemaakt, als zijnde handvat? Ik zie n.l.  2 ogen aan de zijkant zitten.

Inderdaad dat zijn 2 handgrepen om de keuken op zijn plaats te rijden,had eerst zonder geprobeerd maar dit werkt toch ietsje makkelijker.
Erg leuk trouwens om de positieve reacties en complimenten te lezen.
Moet alleen de stroomvoorziening nog maken en iets van een koppeling om de slang van de gasfles makkelijk aan te koppelen.(Tips zijn welkom)
En misschien toch nog iets van een spoelbakje met kraantje we misten in de meivakantie toch wel een waterpunt. maar daar heb ik nog tijd voor tot aan de grote vakantie.
Want de cocoon staat weer in de stalling en de keuken nog hier in de garage.
Gelogd

Mick

  • Gast
Re: Zeil Holtkamper Cocoon
« Reactie #18 Gepost op: mei 16, 2012, 09:18:01 pm »

Ja dit is helemaal af zo,
Zit ook een beetje te broeden op het zelf maken van de keuken, (zo mooi zal het wel niet worden) het wordt waarschijnlijk een defender kist (http://www.koffersenkisten.nl/aluminium-kisten.html?lengtefilter=26)  maar ik heb nog geen oplossing voor de uitdraai steunen want die komen toch tegen de dissel aan ?  Heeft iemand foto´s van de onderkant ?

Groet,

Mick
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Zeil Holtkamper Cocoon
« Reactie #19 Gepost op: mei 16, 2012, 09:40:17 pm »

Hier een close up van de uitdraaisteun en de dissel. er zit nog een paar cm tussen de achterste steun en dissel.
Gelogd

Mick

  • Gast
Re: Zeil Holtkamper Cocoon
« Reactie #20 Gepost op: mei 17, 2012, 11:10:46 am »

Dank voor je snelle reactie ja dat gaat inderdaad mooi. Hoelang zijn die steunpoten.  Het gaat om de lengte van de schroefdraad toch ?
Waar heb je die gekocht (ik heb er een paar op het oog maar zie zijn 61 cm en m.i te lang).

groet,

Mick
Gelogd

Cocoon66

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M
Re: Zeil Holtkamper Cocoon
« Reactie #21 Gepost op: mei 17, 2012, 02:11:49 pm »

Dank voor je snelle reactie ja dat gaat inderdaad mooi. Hoelang zijn die steunpoten.  Het gaat om de lengte van de schroefdraad toch ?
Waar heb je die gekocht (ik heb er een paar op het oog maar zie zijn 61 cm en m.i te lang).

groet,

Mick

Ik heb uitdraaipoten  bij een handelsonderneming op marktplaats gekocht 25 euro per stuk.
Ze waren alleen wel aan de zware kant.
Alleen kwam ik erachter dat bij alle uitdraaipoten die ik vond op internet de aandraaibout om ze uit te draaien aan de verkeerde kant zit.
De bout zit bij allemaal in het midden van het brede stuk en deze moet aan het uiteinde zitten.
Ik heb bouten aan de andere zijde aangelast,misschien bestaan ze ook maar ik heb ze helaas niet kunnen vinden.
Gelogd

Cocoon66

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M
Re: Zeil Holtkamper Cocoon
« Reactie #22 Gepost op: mei 17, 2012, 02:19:53 pm »

Was vergeten te vermelden dat de lengte van het schroefdraad bij mij 46 cm is.
 
Gelogd

Mick

  • Gast
Re: Zeil Holtkamper Cocoon
« Reactie #23 Gepost op: mei 21, 2012, 07:20:29 pm »

Vrijdag ga ik een kist kopen en dan gaat alle wijsheid me denk wat meer zeggen, de maten van het frame onder de kist heb je die aangepast aan de kist of heb je ¨gewoon ¨de holtkamper maten aangehouden ?

groet,

Mick
Gelogd

Cocoon66

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M
Re: Zeil Holtkamper Cocoon
« Reactie #24 Gepost op: mei 21, 2012, 11:25:46 pm »

Vrijdag ga ik een kist kopen en dan gaat alle wijsheid me denk wat meer zeggen, de maten van het frame onder de kist heb je die aangepast aan de kist of heb je ¨gewoon ¨de holtkamper maten aangehouden ?

groet,

Mick

Ik heb de maten aangepast op de door mij gemaakte kist.
Gelogd

Mick

  • Gast
Re: Zeil Holtkamper Cocoon
« Reactie #25 Gepost op: mei 23, 2012, 10:29:54 pm »

Oke ik ga vrijdag  zoals gezegd de kist 3391 http://www.koffersenkisten.nl/aluminium-kisten.html?lengtefilter=26 kopen (of die van zagres maar die is wel een stuk duur der) en dan gaan we puzzelen, heb je nog wijsheid van dingen die je bent tegengekomen ?
Gelogd

stefan70

  • Gast
Re: Zeil Holtkamper Cocoon
« Reactie #26 Gepost op: mei 24, 2012, 08:17:48 pm »

Ik heb ook een keuken gemaakt in een alu kist k470 van zagres en deze gekocht rechtstreeks van de fabriek was volgens mij goedkoper dan die van defender? ik zou eerst even informeren. het ontwerp copie van holtkamer keuken met electra aansluiting met aardlek en watervoorziening.
Gelogd

Mick

  • Gast
Re: Zeil Holtkamper Cocoon
« Reactie #27 Gepost op: mei 26, 2012, 08:20:59 am »

Ik ben bij de importeur van zagres geweest (Tilburg) en bij koffersenkisten, de kist van defender was iets minder maar wordt wel gebruik door holtkamper zelf en zo´n 160 euro goedkoper dus daar is de keus opgevallen.
Maar als ik je foto bekijkt, is het net als of het frame (en kist) niet helemaal in het midden op de dissel zit ? Tijdens het rijden zit de kist toch in het midden ?
Heb je wellicht de maten van het frame ?.
Gelogd

Cocoon66

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M
Re: Zeil Holtkamper Cocoon
« Reactie #28 Gepost op: mei 29, 2012, 10:59:09 pm »

Maar als ik je foto bekijkt, is het net als of het frame (en kist) niet helemaal in het midden op de dissel zit ? Tijdens het rijden zit de kist toch in het midden ?
Heb je wellicht de maten van het frame ?.

Mick zijn deze vragen voor mij bedoeld??
Gelogd

cato

  • Gast
Re: Zeil Holtkamper Cocoon
« Reactie #29 Gepost op: juni 05, 2015, 05:57:46 pm »

Hier nog even een paar foto's van het (bijna) eind resultaat ,had in een ander onderwerp ook al een paar geplaatst.
Maar uiteindelijk is ons keukenproject hier begonnen.
Ben zelf tevreden over het resultaat maar al met al wel een hele klus ,dat viel wel  tegen moet ik bekennen.

Dit is al een oud topic maar ben erg benieuwd naar de foto's. Zijn die ondertussen verwijderd om een bepaalde reden?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal