Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: I: Toscane: Lamporecchio (Pistoia): Camping Barco Reale  (gelezen 8435 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
I: Toscane: Lamporecchio (Pistoia): Camping Barco Reale
« Gepost op: maart 06, 2010, 10:20:15 pm »

Het was een hele zoektocht naar een mooie camping in Toscane. We zochten een camping in het binnenland, in de buurt van Florence / Siena / Pisa, met goede faciliteiten en sanitair en met voldoende te doen voor de kinderen. Maar geen megagrote camping met 700+ plaatsen. Barco Reale is ons heel goed bevallen. De camping ligt mooi centraal (Florence en Pisa allebei in een uurtje te bereiken, Siena ruim anderhalf uur) De camping ligt in de Montalbano, een beboste heuvelrug van ca 30 km lang en 350 meter hoog, ten zuiden van Pistoia. De camping ligt bovenop een heuveltop, vanaf het zwembad heb je een prachtig uitzicht naar het zuidwesten terwijl wij vanuit onze tent naar het noordoosten keken. Prachtig, vooral 's avonds. Nog een voordeel: altijd een briesje en al snel 3-4 graden koeler dan beneden. Want warm was het wel, een citytripje naar Florence met 38 gr werd zelfs mij te bar. De Montalbano is mooi, maar vanwege de hitte heb ik er maar weinig gewandeld.
De camping zelf is mooi aangelegd. Op een heuveltop, dus geaccidenteerd terrein. Gedeeltelijk bebost met schaduw, op een aantal plekken is erg veel zon. Wij hebben rechtstreeks  plekken bij de camping gereserveerd (in januari) en ik heb om een ruime, schaduwrijke plek gevraagd en deze ook gekregen. De camping is best groot (350 plaatsen), maar ook heel professioneel opgezet.  Prima receptie en winkel met aardige mensen. Prima restaurant en bar ook, lekker eten voor redelijk bedrag. Eigen ijsbar met erg lekker ijs. Zwembad was mooi, maar wat, aan de kleine kant. Veel nederlanders, veel jonge kinderen, ook veel pubers en voor beiden veel animatie. Die van ons (toen 3,9 en 10) vonden het leuk, voor de groteren was er 's avonds ook disco onder het zwembad.
Als je van kleinschalig kamperen houdt is dit niets, als je echt een zwemparadijs met glijbanen wilt is dit het ook niet. Maar verder is het een prima camping.
weblink: http://www.barcoreale.it/
« Laatst bewerkt op: december 04, 2015, 09:34:36 pm door weep »
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:Camping Barco Reale, San Baronto, Toscane
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2010, 11:08:26 am »

Ik ben het helemaal eens met de vorige beschrijving. Echter één opmerking wil ik nog meegeven. Wij waren er in september en omdat de camping op aanzienlijke hoogte ligt is het er veel kouder als in het dal. Wat in de zomer een voordeel is, wordt dan een nadeel. Iemand van het personeel zei dat in de vallei waar zij woonde, het minstens 5 graden warmer was en volle zon. Wij  zijn in de bar enkele grappa's gaan drinken van grote kou. We waren met een klein tentje en dit was de enige nacht van de 4 weken Italie dat we noodgewongen vroeg in ons bed zijn moeten kruipen met enkele truien aan.
Aan het weer verander je niks, maar de hoogteligging is toch een factor waar je rekening moet mee houden.
Gelogd

tstn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Anniversary 2020
  • 2015 Raclet Panama Up; 2008 Aart Kok Kampala
Re: I: Toscane: Lamporecchio (Pistoia): Camping Barco Reale
« Reactie #2 Gepost op: januari 15, 2012, 05:04:10 pm »

Ik sluit me graag aan bij de eerste schrijver.
Wij hebben in 2010 ook op Barco Reale gestaan. Mooie grote plaatsen, goed sanitair, vriendelijk personeel, ga zo maar door.
Vanaf dag 1 op deze camping echt het gevoel gehad op vakantie te zijn.
Ondanks de hoge tarieven, toch zeer de moeite waard.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: I: Toscane: Lamporecchio (Pistoia): Camping Barco Reale
« Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2012, 05:15:30 pm »

? 54,40 per nacht?  :N :N :N dt gat hem zeker niet worden....zijn de plaatsen met goud bedekt? :?
Niet normaal....die prijzen.....(althans voor mij dan)
Gelogd

tstn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Anniversary 2020
  • 2015 Raclet Panama Up; 2008 Aart Kok Kampala
Re: I: Toscane: Lamporecchio (Pistoia): Camping Barco Reale
« Reactie #4 Gepost op: januari 16, 2012, 08:05:53 pm »

Hoezo 54 euro? Als ik er dit jaar naar toe zou gaan, dan ben ik rond de 70 euro per nacht kwijt, 2 volwassenen en 2 kids van boven de 12.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: I: Toscane: Lamporecchio (Pistoia): Camping Barco Reale
« Reactie #5 Gepost op: januari 16, 2012, 08:27:27 pm »

Wij gaan er dit jaar ook naar toe. Komt volgens mij op 62 euro per dag.
Is inderdaad stevig aan de prijs, maar meestal sta ik in frankrijk bij mijn ouders dus mag nu wat meer zijn.

Dit ga ik zeker niet elk jaar doen
Gelogd

abyss

  • Gast
Re: I: Toscane: Lamporecchio (Pistoia): Camping Barco Reale
« Reactie #6 Gepost op: september 26, 2013, 01:29:40 pm »

Afgelopen seisoen zijn wij op camping San Giusto geweest, dat ligt iets onder Barco reale
06/08/2013
20/08/2013
total nights 14
1 big place for tent 10x10 2 adults + 3 chlidren
price ? 46,00 per night . total price ? 644,00 + ? 12,00 for the tax . discount 5% ? 32,00 total price without tax ? 612,00

leuke simpele camping met wat verouderd sanitair, maar wel schoon.
het is een terassen camping die wel lastig te berijden is, maar er is hulp aanwezig.
Gelogd

der hanzelmann

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort 2015
Re: I: Toscane: Lamporecchio (Pistoia): Camping Barco Reale
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2015, 08:01:00 am »

Reality check:
Wij zijn juli 2015 naar deze camping geweest en de recensie van Weep uit 2010 klopt nog steeds.
Professioneel geleide camping, waarbij het personeel klantgericht en vriendelijk is.
Sanitair is soms wat op afstand maar erg mooi en schoon (dacht eerst een soort zwembad/wellnesscenter binnen te lopen).
Mooie plek ook op een heuvel. Dat het daardoor wat koeler was, was voor ons een voordeel (38 gr en hoger in het dal).
Bij het zwembad stond eigenlijk altijd wel een briesje. De kampeerplekken? Wij hadden een mediummaat genomen. Dat ging goed. De vouwwagen kon prima staan en we hadden nog genoeg ruimte over. De plekken liggen tussen de bomen met veel schaduw.
Vanaf de camping is er mooi uitzicht op het dal.

Animatieprogramma was wat plichtmatig en weinig creatief. De camping is behoorlijk aan de prijs.
Ik vond het restaurant wat rommelig. De bediening was erg druk en wilde sympathiek en charmant overkomen ("My friend"), maar leek uiteindelijk meer met zichzelf bezig dan met de gasten. Ik moest wat aan Fawlty Towers denken. In die zin was het dus ook wel weer amusant. Het eten was wel prima.

Voor de racefietsers: er zijn leuke fietstochten te maken op autoluwe wegen met ook de nodige hoogtemeters. In elk dorpje is wel een openbare kraan om je bidons te vullen. Dat heb je ook wel nodig als het zo warm is. Je begint met een kleine 300 m dalen, dus aan het einde van de rit is het ook weer 300 m klimmen. Vanaf de Lamprecchio kant zijn er 2 varianten om naar boven te komen (Direct via Lamporecchio, stijl en kort; Via Vinci, wat langer en gedoceerder). Vanaf de kant van Pistoia is er één route naar boven.

Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: I: Toscane: Lamporecchio (Pistoia): Camping Barco Reale
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2015, 10:13:21 am »

Klopt het dat je een badmuts moet dragen in het zwembad? Voor mij zou dat meteen al een afknapper zijn.
Gelogd

der hanzelmann

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort 2015
Re: I: Toscane: Lamporecchio (Pistoia): Camping Barco Reale
« Reactie #9 Gepost op: augustus 08, 2015, 07:39:52 pm »

@cadillacfreak: yep. Badmuts verplicht. Tenzij je kaal bent.
Volgens mij geldt dit voor heel wat Italiaanse campings.
Obelix zei het al: 'rare jongens die romeinen'.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal