Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Verstevigen/ vervangen uitklap bed inclusief te poten  (gelezen 2963 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annelies

  • Gast
Verstevigen/ vervangen uitklap bed inclusief te poten
« Gepost op: december 13, 2012, 11:27:08 am »

Hallo,

Sinds twee jaar zijn we de eigenaar van een walker sunny. Nu zouden we eigenlijk het uitklapbed willen vernieuwen/verstevigen omdat het nogal instabiel is. Daarnaast willen we dan op de plank froli bed systeem plaatsen zodat het beter ligt. Iemand ideeën over hoe we dit kunnen vernieuwen.
 
vrg
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Verstevigen/ vervangen uitklap bed inclusief te poten
« Reactie #1 Gepost op: december 13, 2012, 12:51:54 pm »

Hallo Annelies,

Ik ken dit type vouwwagens niet, maar wat bedoel je precies met instabiel? Buigt de plaat door, rammelt hij de in scharnieren?
Als je het wil vervangen zou ik iig iets kiezen in de vorm van watervast multiplex (of betonplex). Als de huidige bijvoorbeeld doorbuigt zou je kunnen kiezen voor een dikkere plaat (als de ruimte het toelaat).
Gelogd

Annelies

  • Gast
Re: Verstevigen/ vervangen uitklap bed inclusief te poten
« Reactie #2 Gepost op: december 13, 2012, 02:10:06 pm »

Klap gedeelte zit vast aan de bak middels scharnieren. Het klap gedeelte is van een dun plaatje triplex of iet dergelijks. Het wiebelt erg als je er met zijn tweeën op ligt.
Kan ook een gevoel zijn natuurlijk.
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Verstevigen/ vervangen uitklap bed inclusief te poten
« Reactie #3 Gepost op: december 13, 2012, 02:35:17 pm »

Klap gedeelte zit vast aan de bak middels scharnieren. Het klap gedeelte is van een dun plaatje triplex of iet dergelijks. Het wiebelt erg als je er met zijn tweeën op ligt.
Kan ook een gevoel zijn natuurlijk.

Ik zou haast zeggen.......... dan moet je stil liggen  :H :H

Even zonder dollen, er kunnen natuurlijk verschillende oorzaken voor zijn. Niet persoonlijk bedoeld, maar het gewicht van de personen die er op liggen maakt natuurlijk wel uit. Denk dat de wagen bij zwaardere mensen eerder wiebelt dan bij lichtere mensen. Staat de wagen goed waterpas en zijn de stelpoten stabiel genoeg uitgedraaid? Het is mij eens overkomen dat op een of andere manier de wagen verschoven/gekanteld was en dat een van de stelpoten geen steun meer bood. Dan sta je ook ineens raar te kijken.
Als je het idee hebt dat de plaat erg door buigt zou je inderdaad kunnen overwegen om een dikkere plaat te gebruiken als je ruimte genoeg hebt om hem daarmee nog steeds in en uit te kunnen klappen. Als de plaat nog goed is zou je inderdaad verstevigingsstrippen kunnen aanbrengen waardoor hij minder buigt.

Denk dat je hier een beetje creatief mee om moet gaan en moet kijken wat er haalbaar is.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal