Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Continue water voorziening  (gelezen 1111 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hansworst

  • Gast
Continue water voorziening
« Gepost op: februari 10, 2019, 05:18:54 pm »

Aangezien mijn rug echt naar de knoppen is komt al het sjouwwerk op mijn vrouw neer. Ook het steeds moeten bukken bij de beschikbare waterpunten is voor mij pijnlijk.
Ik ben bij ons altijd de kok en heb daar mijn hobby van gemaakt.
Als vrouwlief lekker op het strand of bij het zwembad een boekje ligt te lezen ben ik vaak al met het eten aan het prutsen.
Wij hebben onlangs een Aart Kok Zambezi original aanfeschaft en daar ontbreekt zoals jullie misschien weten een spoelbak met kraan. Daar hebben we dus bewust voor gekozen.
Aangezien ik graag water bij de hand heb (om meerdere redenen) en de tank ook wel eens leeg is wanneer m'n vrouw niet in de buurt is zoek ik naar een handige oplossing.
Ik kan met een slang vanaf een waterpunt natuurlijk steeds een tankje vullen maar. Nog. Mooier zou het voor mij zijn als ik een tuinslang met gardena koppeling aan een watertankje, of directe kraan kan koppelen. Ik ben van plan een extra keukenplank te maken met een klein spoelbakje. Hoeft niet fancy maar vooral gebruiksvriendelijk.
Nu kwam ik via google de aqua-kip tegen, een jerrycan met gardena aansluiting en 12v pompje maar die lijkt niet meer verkrijgbaar.
Ik kan in het uiterste geval natuurlijk een vaste watertank inbouwen maar wil het niet gelijk zwaar in de papieren laten lopen en heb qua klussen ook wel genoeg te doen.
Ik heb al aardig geprobeerd te zoeken op het forum maar heb niets kunnen vinden. Dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Misschien kunnen jullie mij op weg helpen.
Gelogd

Hansworst

  • Gast
Re: Continue water voorziening
« Reactie #1 Gepost op: februari 10, 2019, 05:39:49 pm »

Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Continue water voorziening
« Reactie #2 Gepost op: februari 10, 2019, 07:10:16 pm »

Zomaar een idee: spoelbak van een wc. Daar zit een vlotter in. Van onder afdichten, langs boven los pompje er in.
Gelogd

Voorschoten

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re: Continue water voorziening
« Reactie #3 Gepost op: februari 10, 2019, 07:40:06 pm »

https://www.obelink.nl/reich-city-wateraansluiting.html

Is dit iets??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Hansworst

  • Gast
Re: Continue water voorziening
« Reactie #4 Gepost op: februari 10, 2019, 07:59:15 pm »

https://www.obelink.nl/reich-city-wateraansluiting.html

Is dit iets??

Yep, dat is zeker een optie, die kan ik in een jerrycan met brede opening icm 12v pompje inbouwen.
Gelogd

FLIPJE

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Continue water voorziening
« Reactie #5 Gepost op: februari 10, 2019, 09:32:16 pm »

Ik heb ooit een nieuwe WC vlotter ingebouwd in een grote 15 liter jerrycan ( zo eentje met blauwe dop en een kraantje ) en dit heeft jarenlang prima gewerkt in onze caravan.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2019, 10:16:18 pm door FLIPJE »
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 850
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Continue water voorziening
« Reactie #6 Gepost op: februari 10, 2019, 09:32:51 pm »

Ik kan me voorstellen dat het niet op iedere camping lukt om een ‘eigen kraantje’ te hebben voor een wateraansluiting.
Dan zou een Aquaroll misschien nog een optie zijn:

Deze jerrycan hoef je niet te tillen maar rolt mee. Door de grote wielen (de tank) kost dit minder kracht dan een steekkarretje of jerrycan op wieltjes.
Hier te koop: https://www.obelink.nl/aquaroll-schoonwatertank-40-liter.html

En voor inspiratie voor het maken van een spoelbak zou je dit mooie project van @frankie eens kunnen bekijken:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=10600.0
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal