Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Veel dubbelklappers staan niet strak op de camping  (gelezen 2097 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zeeuwse klapper

  • Gast
Veel dubbelklappers staan niet strak op de camping
« Gepost op: augustus 21, 2017, 12:21:08 am »

Wat mij afgelopen vakantie weer opviel is dat veel vouwwagen/Jamet eigenaren niet erg veel aandacht besteden aan het opzetten.
Doordat wagentent en voortent apart en niet waterpas worden opgezet (Texas, Louisiana e.d.) zie je vaak een verspringende noklijn.
Als de nokbuizen niet in lijn en waterpas staan, krijg je de rest ook nooit strak, misschien ben ik wel pietje precies maar ik heb de boel toch graag strak en recht staan.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Veel dubbelklappers staan niet strak op de camping
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2017, 07:22:52 am »

Tot je op een plek staat die in twee richtingen niet recht is en je bijvoorbeeld toch je bed recht wilt hebben. Dan ga je concessies doen.
Wij hebben een enkelklapper (malawi) met voortent en luifel. Afgelopen vakantie stond de wagen (ons bed) ongeveer recht. Gevolg: andere kant van de wagen moest op de laagste stand en dat was eigenlijk niet laag genoeg. Omdat het ook richting voortent en luifel nog op liep was het daar alleen maar erger. Tja, ging niet anders. Alles zo strak mogelijk afgespannen en bij de voorspelde onweerdag een extra stok geplaatst om een waterzak te voorkomen. Meer kan je niet doen en het gaat mij om functionaliteit, niet om showroomstrak staan.
Gelogd

Wilson

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Nog niet bekend
Re: Veel dubbelklappers staan niet strak op de camping
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2017, 07:27:03 am »

Dat ben ik wel met je eens. Wij hadden ook een Arizona en dat is iets waar ik altijd veel aandacht aan heb een besteed.
Toch valt het niet altijd mee om de voortent in lijn te krijgen met de wagentent. Hangt veel af van de plek waar je staat en hoe recht die is.
Ik heb regelmatig de wagen nog weer anders afgesteld nadat de voortent al stond om de lijn toch nog wat strakker te krijgen
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Veel dubbelklappers staan niet strak op de camping
« Reactie #3 Gepost op: augustus 21, 2017, 07:52:30 am »

Ik zie vaker dat mensen veel tijd besteden aan hun vouwwagen, tent of voortent om het strak te krijgen en na een paar dagen/weken weer afbreken.
Ik zou zeggen lekker boeien strak of niet zolang ie maar waterdicht is en de bak waterpas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

m.vandam11

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana met verlengstuk 1996
  • vake buj te bange
Re: Veel dubbelklappers staan niet strak op de camping
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2017, 07:55:22 am »

Ik zie vaker dat mensen veel tijd besteden aan hun vouwwagen, tent of voortent om het strak te krijgen en na een paar dagen/weken weer afbreken.
Ik zou zeggen lekker boeien strak of niet zolang ie maar waterdicht is en de bak waterpas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 :K mee eens
 daarbij zetten wij echt niet alle haringen vast, wij gebruiken alleen de scheerlijnen en om de meter zetten wij de silkrand vast.
en met storm is het altijd nog goed gegaan.
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2017, 07:59:11 am door m.vandam11 »
Gelogd

RenH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk Vouwwagen: nog zoekende
Re: Veel dubbelklappers staan niet strak op de camping
« Reactie #5 Gepost op: augustus 21, 2017, 08:55:11 am »

Wij hebben in het verleden een Arizona gehad, en ik heb hem altijd strak op kunnen zetten. Met name om de ruime stelmogelijkheden van het frame. Ik moet zeggen dat we toen nog wel in Nederland kampeerden op redelijk vlak terrein.
Een zee van ruimte, maar als ik nog terugdenk aan het werk dat opzetten was....
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Veel dubbelklappers staan niet strak op de camping
« Reactie #6 Gepost op: augustus 21, 2017, 09:09:58 am »

Ik probeer hem ook altijd zo strak mogelijk op te slaan. Slaag meestal ook alle haringen en daar dan nog door het gaatje van de haring een ringetje zodat de rekker er zeker niet af kan. Dat neemt helaas wel veel tijd in beslag.


Als de wagen waterpas staat en de ene kant staat hoger dan de andere kant, zal ik daar de stokken wat minder uitrekken en aan de andere kant wat langer uitrekken wat het strak opzetten van de wagentent sterk verbeterd. De voortent tracht ik apart dan weel zo strak mogelijk op te zetten. Als het terein dus wat omhoog of omlaag loopt tenopzichte van de wagen, kan daar een kleine knik inzetten, als maar alle zeilen verder strak staan.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal