Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: schade afhandeling vouwwagen  (gelezen 6295 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: schade afhandeling vouwwagen
« Reactie #30 Gepost op: augustus 22, 2017, 11:16:22 am »

Denk dat de TS de juiste keuze heeft gemaakt en ik begrijp de positie van de verzekeraar. Het schadebedrag wordt vergoed en geen Euro meer. In dit soort gevallen misschien wel de manier zoals het altijd geregeld zou moeten zijn. Er zijn genoeg cases te bedenken waar schadeafhandelijk op basis van facturen niet werkt. In dit geval werkt het prima. Eind goed, al goed - succes met de afhandeling!
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: schade afhandeling vouwwagen
« Reactie #31 Gepost op: augustus 22, 2017, 11:35:50 am »

Mogelijk ook omdat er verzekeringen van meerdere landen bij betrokken zijn. Vermoedelijk zal de verzekering van jou het bedrag willen recupereren bij de verzekering van de tegenpartij. En er zijn wel meer landen waar de verzekeringen alleen willen werken op factuur en dat factuur wensen te betalen, ook om oplichting te voorkomen. De Nederlandse verzekeraar moet daar dus rekening mee houden wenst hij het bedrag kunnen recupereren van de tegenpartij.


Carglass had hier een keer mijn tuin omgeploegd, ik kon een offerte vragen van een tuinaannemer en aan hen doorsturen, zei gaven tuinaannemer groenlicht voor de herstelling en betaalde rechtstreeks aan hem. Vond dat meer dan correct en gaf mij ook minder administratieve rompslomp.

Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: schade afhandeling vouwwagen
« Reactie #32 Gepost op: augustus 22, 2017, 01:19:46 pm »

Mogelijk ook omdat er verzekeringen van meerdere landen bij betrokken zijn. Vermoedelijk zal de verzekering van jou het bedrag willen recupereren bij de verzekering van de tegenpartij. En er zijn wel meer landen waar de verzekeringen alleen willen werken op factuur en dat factuur wensen te betalen, ook om oplichting te voorkomen. De Nederlandse verzekeraar moet daar dus rekening mee houden wenst hij het bedrag kunnen recupereren van de tegenpartij.


Carglass had hier een keer mijn tuin omgeploegd, ik kon een offerte vragen van een tuinaannemer en aan hen doorsturen, zei gaven tuinaannemer groenlicht voor de herstelling en betaalde rechtstreeks aan hem. Vond dat meer dan correct en gaf mij ook minder administratieve rompslomp.
Klopt helemaal en ook bij schade in eigen land willen ze dit, maar dan nog is dat het risico en probleem van de verzekeraar en niet van mij. Ik betaal premie zodat bij schade en dus waardevermindering ik die mindering uitbetaald of gerepareerd krijg. Met de auto ook ooit gehad wat lakschade achterbumper en na wat bellen gewoon geld gekregen ipv waardepenningen of een factuur. Tegenwoordig doen ze dit slim door eigen risico's etc. te bedingen als je niet bij aangesloten bedrijven laat maken en dat maakt het ook wel makkelijk omdat je niks hoeft te betalen.
Bij mijn schade in Duitsland door een Duitser was hetzelfde probleem. Verzekeraar wilde een factuur van de nieuwe vouwwagen maar ik wilde pas een vouwwagen kopen nadat ik het geld ontvangen had en op een moment dat het voor mij gunstig was (naseizoen). Dit is gelukt na een belletje want ze snapte ook wel dat ik niet even 8 mille op tafel ging leggen. Reden voor hun was dat bij een schade in Duitsland de factuur nodig is ivm BTW terugkrijgen van de tegenpartij. Dus als ik een 2e handse had gekocht of particulier dan hadden ze die BTW niet kunnen claimen bij de tegenpartij. Maar nogmaals dat is hun probleem en niet de mijne  :P
Gelogd

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Re: schade afhandeling vouwwagen
« Reactie #33 Gepost op: augustus 22, 2017, 01:45:17 pm »

fijn dat het zo opgelost wordt maar blijft raar dat een verzekering alleen op factuur wil betalen. Of en wanneer en waar je de schade laat maken/vervangen doet er niet toe je hebt schade van een x bedrag en of je dat geld in je zak houdt of niet is niet aan hun. Ik snap het wel dat ze dit niet willen maar ergens voelt het altijd oneerlijk als je dit zo overkomt. Het innen van de premie is nooit een probleem maar uitbetalen is vaak een ander verhaal......
Dat klopt. En wij kunnen dit ook proberen door te drukken uit principe. Echter kiezen wij in dit geval akkoord te gaan omdat we toch willen laten herstellen en dit alleen maar (veel) extra tijd kost.

Verzekeraar is in dit geval de aansprakelijkheids verzekering van de wederpartij

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Gelogd

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Re: schade afhandeling vouwwagen
« Reactie #34 Gepost op: augustus 22, 2017, 01:48:38 pm »

Denk dat de TS de juiste keuze heeft gemaakt en ik begrijp de positie van de verzekeraar. Het schadebedrag wordt vergoed en geen Euro meer. In dit soort gevallen misschien wel de manier zoals het altijd geregeld zou moeten zijn. Er zijn genoeg cases te bedenken waar schadeafhandelijk op basis van facturen niet werkt. In dit geval werkt het prima. Eind goed, al goed - succes met de afhandeling!
Kan ik het mee eens zijn. Al is het de wederpartij die aangeeft dat het om vergoeding van waardevermindering van de wagen gaat. Dit staat los van het herstel.

Vergoeding van schade is niet het zelfde als herstel (het is dat wij voor herstel kiezen)

Maar zoals je zegt. Met het uitgangspunt van ons is deze oplossing voldoende.


Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: schade afhandeling vouwwagen
« Reactie #35 Gepost op: augustus 22, 2017, 02:02:54 pm »

Hadden wij ook hoor en ook een nieuwe gekocht en factuur opgestuurd voor de claim. Maar fijn dat je het kan laten herstellen en weer van een schone tent kan genieten  :>
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal