Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Na lang zoeken toch een Malawi 2.0?!!!!!!  (gelezen 26118 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #30 Gepost op: november 26, 2016, 11:22:33 pm »

Voor mijn twee mannen van 5 en 7 mag dat achtertentje nog stukken kleiner dan ie nu is. Want recht liggen is niet hip en dus eindigen ze altijd overdwars. Dan kunnen er wel 4 kinderen in  :P
Zonder gekheid, voor ons komt de malawi dicht in de buurt van het ideale model. Geen deksel (slechte ervaringen mee bij de oude flyer), pack and go, wegligging en het heerlijke bed. De onze heeft wel een keuken, handig om zooi in te pakken. Hadden we de keuze gehad, dan hadden we de basic keuken van Cabanon erop gewild. De spoelbak gebruiken we nooit en inmiddels hebben we dan ook de afvoer eruit gehaald zodat we die ruimte kunnen benutten. Ook hebben we een deksel op de spoelbak gemaakt, meer afzetruimte en de spoelbak zelf wordt er een soort kastje van.
« Laatst bewerkt op: november 27, 2016, 10:34:42 am door Koenta_kinte »
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #31 Gepost op: november 27, 2016, 08:08:54 pm »

Citaat
Heb je de Raclet Panama Up ook gezien? Die lijkt wel wat op de Malawi. Wel zit de kinderslaaptent bij de Malawi op een handiger plek, nl bij de dissel.
Ik ben de Raclet Panama Up tegengekomen tijdens mijn zoektocht op het internet. Heb hem niet in het echt gezien. Ik vind deze vouwwagen met kindertent wel erg breed. De Malawi spreekt mij dan meer aan mede vanwege de ideale plek van de achtertent.  De grote laadruimte van de Panama is wel een voordeel. Als ik na de opzetfilmpjes kijk van de Malawi of Panama denk ik dat het qua tijd niet veel uitmaakt.

Citaat
Een klein kindje leg je de eerste jaren waarschijnlijk in een campingbedje naast het grote bed. Gaat prima. Daarna op een matrasje in de achtertent. Daar passen twee kleine kinderen in, vanaf een jaar of zes wordt het te klein voor twee, schat ik.

Oooh, nou onze kleine man is nu inmiddels 6 weken en die leggen we in eerste instantie inderdaad in een campingbedje in de wagentent. Stel dat er ooit nog een tweede komt dan zijn we 8-10 jaar verder als ze dan beide misschien te groot zijn voor de achtertent. Dan wil de oudste ook wel in een eigen tentje misschien. En wie dan leeft....

Citaat
Hadden we de keuze gehad, dan hadden we de basic keuken van Cabanon erop gewild. De spoelbak gebruiken we nooit en inmiddels hebben we dan ook de afvoer eruit gehaald zodat we die ruimte kunnen benutten. Ook hebben we een deksel op de spoelbak gemaakt, meer afzetruimte en de spoelbak zelf wordt er een soort kastje van.
Wij gaan voor de versie zonder keuken, wij komen uit een tent en hebben alle kookspullen in de schuur liggen. Dat je in de keuken kan inpakken is wel een voordeel. Maar dat weegt voor ons niet op tegen de meerprijs

Ook dit weekend weer veel gelezen en ik denk nog steeds dat de Malawi het beste bij onze wensen past. Compact, snel op te zetten. Ik ben dankzij jullie reacties wel overtuigd van de voordelen van een dekzeil ipv een vouwwagen met harde klep.
Het meest ideaal lijkt me de Holtkamper Cocoon maar die valt ver buiten het budget. Ik hoop dat de Malawi 2.0 snel bij de dealers staat. Ik ben wel nieuwsgierig naar de nieuwe boogluifel voordat we gaan bestellen.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #32 Gepost op: november 27, 2016, 11:01:01 pm »

Wij hebben destijds uitgerekend dat de ruimte in de bak van de Malawi en de Panama Up vrijwel hetzelfde is. Wij hebben ook gekozen voor de Malawi omdat de Panama heel erg breed wordt met kindertent. Wij hebben nu veel vrijheid om ook op kleinere plekken te staan en dat betekent simpelweg dat je makkelijker kunt kiezen voor reizen op de bonnefooi of op het laatste moment pas reserveren. Trouwens, de Cocoon heeft volgens mij veel minder opbergruimte, naar dat zou ik niet zeker weten, want uit zelfbescherming hebben we daar niet naar gekeken :# Met kleine kinderen is opbergruimte een driedubbele pré.

Wij kwamen ook van een tent en hadden alle keukenspullen al. Ik wilde ook geen keuken erbij. Manlief heeft me overgehaald en wat een goede keuze was dat! Er zit zoveel opbergruimte in! En, groot voordeel, je kunt alles voor vertrek in de keuken doen en hebt er de hele vakantie geen omkijken meer naar. Ongeacht het aantal plekken dat je aandoet. Zeker met kleine kinderen (druk!) is dat gemak heel erg fijn.
Gelogd

bart_vermeulen

  • Gast
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #33 Gepost op: november 28, 2016, 08:11:10 pm »

Beste Klapmoose,

Wij hebben een Malawi met alles erop en der aan. achtertent, voortent, luifel, vliegen gaas en inristbaar kuipzeil. Voor de doorreis gebruiken we alleen de bak. Staat inderdaad in 15-20 min en in 20-30 min weer dicht.
Ik zou naast vliegengaas ook voorwand voor luifel nemen. Is toch beter bij regenachtig weer. Voor mij niet nodig ivm voortent (50cm dieper),
Pluspunten van de Malawi blijven gemak, opbergruimte en tijdloze kleurstelling.

Succes



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #34 Gepost op: november 28, 2016, 09:15:30 pm »

Wij hebben destijds uitgerekend dat de ruimte in de bak van de Malawi en de Panama Up vrijwel hetzelfde is. Wij hebben ook gekozen voor de Malawi omdat de Panama heel erg breed wordt met kindertent. Wij hebben nu veel vrijheid om ook op kleinere plekken te staan en dat betekent simpelweg dat je makkelijker kunt kiezen voor reizen op de bonnefooi of op het laatste moment pas reserveren. Trouwens, de Cocoon heeft volgens mij veel minder opbergruimte, naar dat zou ik niet zeker weten, want uit zelfbescherming hebben we daar niet naar gekeken :# Met kleine kinderen is opbergruimte een driedubbele pré.

Wij kwamen ook van een tent en hadden alle keukenspullen al. Ik wilde ook geen keuken erbij. Manlief heeft me overgehaald en wat een goede keuze was dat! Er zit zoveel opbergruimte in! En, groot voordeel, je kunt alles voor vertrek in de keuken doen en hebt er de hele vakantie geen omkijken meer naar. Ongeacht het aantal plekken dat je aandoet. Zeker met kleine kinderen (druk!) is dat gemak heel erg fijn.

Haha wij durven ook het ritje naar Holtkamper niet te maken  :H. Die Cocoon vinden we prachtig, hebben hem vorig jaar op de Caravana gezien, maar kost met een paar opties toch snel 15000 euro. Daarvoor kan ik de komende 15 jaar elk jaar een mooie nieuwe tent kopen  ::).  Volgens de site van Holtkamper is de bagageruimte 1000 liter, qua inhoud gelijk met de Malawi dus. Al zegt dat niet alles natuurlijk.

Je zet me aan het denken wat betreft de keuken. Kan die keuken aan de wagen blijven zitten tijdens het klappen en kan je de gasfles aangesloten houden? Ik begreep dat de keuken niet waterdicht is, dus bij regen tijdens een korte overnachting zal deze afgeschermd moeten worden. Dat vind ik wel een nadeel.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #35 Gepost op: november 28, 2016, 09:48:58 pm »

Ik heb van waterafstotende stof een simpele hoes gemaakt voor de keuken, maar je kan ook het dekzeil erover heen gooien. Je kan hem laten zitten. Wij schuiven de voorste pootjes uit en laten hem daarop steunen.
Ik vond het grote nadeel van de cocoon dat de luifel niet af te sluiten is en dat de dissel onder de luifel zit (ja, kan gedraaid) en dan vallen de extra kosten ook extra zwaar.
De keuken is echt een meerwaarde gebleken. Wij kochten hem tweedehands dus hij zat er gewoon bij.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #36 Gepost op: november 28, 2016, 10:46:16 pm »

Ik gebruik de luifel bij een overnachting, maar dan alleen met drie stokken. Hiervoor heb je een extra gaatje nodig in het midden van de luifel. Staat in en paar minuten en wel niet superstrak, maar werkt prima.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #37 Gepost op: november 29, 2016, 01:06:21 am »

Misschien is de Trigano Alpha toch ook een alternatief. Onderweg kind(jes) op het deksel. Luifel er vast aan. Keuken gebruiksklaar met gas en water. Staat erg snel, is snel weer ingeklapt
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #38 Gepost op: november 29, 2016, 09:05:59 am »

Haha wij durven ook het ritje naar Holtkamper niet te maken  :H. Die Cocoon vinden we prachtig, hebben hem vorig jaar op de Caravana gezien, maar kost met een paar opties toch snel 15000 euro. Daarvoor kan ik de komende 15 jaar elk jaar een mooie nieuwe tent kopen  ::).  Volgens de site van Holtkamper is de bagageruimte 1000 liter, qua inhoud gelijk met de Malawi dus. Al zegt dat niet alles natuurlijk.

Je zet me aan het denken wat betreft de keuken. Kan die keuken aan de wagen blijven zitten tijdens het klappen en kan je de gasfles aangesloten houden? Ik begreep dat de keuken niet waterdicht is, dus bij regen tijdens een korte overnachting zal deze afgeschermd moeten worden. Dat vind ik wel een nadeel.

De wagenbak van de Cocoon heeft idd veel inhoud, maar volgens mij kun je daar niet zoveel onder het dekzeil kwijt. En onderschat die ruimte niet. Wij gooien bij doortrekken de luchtbedden, slaapzakken en kussens van de kinderen op ons bed. Dan de tent afbreken en daar bovenop komen dan nog al onze stoelen, tafels, ligbed, opblaasspeelgoed, waveboard, etc. Daarover past het dekzeil dan nog vrij makkelijk.

De keuken moet je voor het opzetten iets naar voren schuiven, maar wij halen hem er vrijwel altijd af. We hebben er wieltjes onder, dus het gaat heel makkelijk. Maar je kunt hem er dus wel op laten zitten. Inderdaad vind ik het (het enige) nadeel aan de Malawi dat de keuken niet waterdicht is, of dat er niet standaard een simpel luifeltje boven zit. Wij hebben een goedkope, grote barbecuehoes gekocht. Die gooien we 's nachts over de keuken en daaronder zetten we dan ook de stoelen. Die worden anders ook vochtig als je ze 's nachts buiten laat staan. Gaat prima.

De gasfles kun je niet aangekoppeld houden tijdens het rijden. Dat is niet veilig. Maar ik begreep dat dat met alle vouwwagens wordt afgeraden. Altijd even afkoppelen voor het rijden. Toen wij een paar jaar geleden gingen kijken, zagen we ook een aantal vouwwagens met de leidingen onder het bed door. Dat lijkt me dus echt niet fijn...

Tja, die keuken. Ik zou zeggen: bij twijfel doen! Je kunt hem namelijk niet meer later erbij bestellen, dan moet de as van de vouwwagen verzet worden. Zelf was ik echt anti-keuken. Ik wilde gewoon op een gasstelletje blijven koken. Maar als je me nu vraagt wat de grootste voordelen van de Malawi zijn vergeleken met de tent, dan zijn dat het bed en de keuken. Nog boven het opzetgemak en de laadruimte...
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #39 Gepost op: november 29, 2016, 09:22:57 am »

Een gasfles moet tijdens het rijden dicht zijn. Dit is om te voorkomen dat bij een aanrijding er gas gaat lekken. Beste is zelfs om de gasfles niet in de keuken maar in de disselbak te vervoeren.
En die keuken: ideaal, al is het alleen al om je kookspullen een vaste plek te kunnen geven en voor het dagelijkse portie pruttelkoffie.
« Laatst bewerkt op: november 29, 2016, 09:25:26 am door Drikusniet »
Gelogd

Alpha-mannetje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #40 Gepost op: november 29, 2016, 10:38:28 am »

Hallo. Wij hebben de Malawi zonder keuken. Dat bevalt ons prima! We hebben een vouwkeuken van Bardani (van ca €80) hier past alles in en door het vaste blad (ca €25) kan ons kookstel er gewoon op staan. De keuken van de Malawi kost volgens mij €900 dus tel uit je winst!
Gelogd
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #41 Gepost op: november 29, 2016, 11:23:41 am »

Het leek mij altijd zo makkelijk om onderweg een kopje koffie te kunnen zetten op de bermkeuken, dat deed ik namelijk met de caravan ook. In de praktijk heb ik het nooit gedaan, omdat ik mijn gas voor in de disselbak heb staan en niet met de fles ga lopen sjouwen, de boel aansluiten etc. 

Een klein campinggasbusje met twisterbrander heb ik wel gebruikt, die heb ik altijd bij me op vakantie.

Mijn nieuwe vouwwagen heeft het dus ook geen keuken meer, en ik heb nu een vouwkeuken met gasstel en watervoorziening. maar dan zoals ik het zelf graag wil. Dat is het voordeel van geen keuken bij de wagen .En zeker met de Easy pack systemen in combinatie met een ruime bagagebak van tegenwoordig heb je het ook zo gepakt of opgeborgen.


Als je de keuken gaat gebruiken als een soort van extra disselbak is het een ander verhaal want dan mis je de extra ruimte.
Gelogd
Adventure Awaits

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #42 Gepost op: november 29, 2016, 03:55:19 pm »

Beste Klapmoose,

Wij hebben een Malawi met alles erop en der aan. achtertent, voortent, luifel, vliegen gaas en inristbaar kuipzeil. Voor de doorreis gebruiken we alleen de bak. Staat inderdaad in 15-20 min en in 20-30 min weer dicht.
Ik zou naast vliegengaas ook voorwand voor luifel nemen. Is toch beter bij regenachtig weer. Voor mij niet nodig ivm voortent (50cm dieper),
Pluspunten van de Malawi blijven gemak, opbergruimte en tijdloze kleurstelling.

Succes



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dat hebben de meeste vouwwagens een tijdloze uitstraling vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #43 Gepost op: november 29, 2016, 04:02:07 pm »

Als bermkeuken hebben wij hem ook nog nooit gebruikt, maar na aankomst is je keuken wel direct klaar voor gebruik en 's morgens dichtklappen inclusief afwas, aanschuiven en klaar is Kees.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #44 Gepost op: november 29, 2016, 09:26:42 pm »

Wij hebben zelf een kist gekocht via mp en op de dissel gemonteerd. Daar staat inderdaad de gasfles in en de skottel en alles wat je nodig hebt voor het opzetten. En in de keuken zit alle keukenzooi. Vouwkeuken kan natuurlijk ook, maar die neemt weer plek in in auto of bak, terwijl de keuken ruimte oplevert. Maar goed, die van ons was tweedehands dus dan liggen de prijzen anders.

Overigens begrijp ik net uit het andere topic dat de 2.0 tijdelijk niet leverbaar is.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal