Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?  (gelezen 23346 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #120 Gepost op: juli 08, 2019, 07:37:35 pm »

Er stond vrij recent een leuk artikel hierover online: Met de elektrische auto naar Spanje.
https://www.nu.nl/auto/5952375/met-de-elektrische-auto-naar-spanje-is-dat-een-goed-plan.html

Of je dit zelf zou willen.. das aan een ieder zelf. Ik bedank in ieder geval..
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #121 Gepost op: juli 08, 2019, 07:41:24 pm »

Ik heb een kennis met een Tesla die al een aantal malen op vakantie is geweest ermee. Gaat allemaal prima.
Dan verdwijnen alle argumenten als sneeuw voor de zon en zal alles wel koek en ei zijn.  :X
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #122 Gepost op: juli 08, 2019, 08:12:32 pm »

Welke argumenten heb je aangedragen dan?
Gelogd

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #123 Gepost op: juli 08, 2019, 10:23:38 pm »

Ik heb er zelf nu nog maar net 17000km op zitten in mijn vol elektrische kona in 4 maand tijd. Ik rij tussen de 50 en 60k per jaar.
Tot nu toe nog geen 1 keer echt in de problemen gekomen.

Nu moet ik wel zeggen dat er volop laadmogelijkheden zijn op mijn werk en ik heb een laadpaal op de oprit.

De accessoires gebruiken inderdaad stroom net als een benzine of diesel die ook die stroom gebruikt maar dan opwekt met de dynamo. En dus brandstof kost, ook als je stilstaat. Op een rit is slechts een paar procent door de airco gebruikt.

Ik ben wel eens dat de laadsnelheid van een kona met 80kw snelheden te laag is. De gemiddelde tesla is veel.sneller weer op pad. Terwijl je met een kona toch 45min van 20 tot 80 procent kwijt bent. Ik ben in mijn 17000km slechts 2 maal een snellader nodig gehad en 1 keer was om het te testen .

Ermee op vakantie gaan? Ik zou het zelf niet gauw doen. Of de laadsnelheid zou flink omhoog moeten.

Verder dan dat heb ik geen enkel.spijt van mijn elektrische auto. Het rijd super soepel en snel. Met deze temperaturen staat de range sochtens op 500km. In maart zat ik rond de 400 a 420. Dus de airco is zuiniger dan de verwarming.

Zou ik hierna nog een elektrische auto overwegen? Als.de bijtelling over dik 2 jaar nog zo is dan zeg ik zeker ja. Maar voor 22% ga ik natuurlijk geen auto van een kleine 50k leasen terwijl ik ook een benzine van rond de 30 kan leasen voor 22%. Dus ja, bij mij tellen de kosten ook zeker mee.

En die ene keer per jaar dat ik naar Italië rij voor 400 euro aan benzine dat doe ik wel met mijn eigen auto. Dat heb ik er met 2 maand bijtelling uit tegenover de kosten van mijn vorige 308sw diesel. En grote auto hebben we er thuis toch al bij met 3 kinderen.
« Laatst bewerkt op: juli 08, 2019, 10:29:38 pm door Spenkie »
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #124 Gepost op: juli 09, 2019, 04:54:47 pm »

waar wil je eigenlijk naar toe met vakantie? Binnen NL lijkt het me geen enkel probleem.
Persoonlijk zou ik er niet mee naar Spanje rijden, de laadstations die ik in Frankrijk langs de tol gezien heb staan continu bezet (en dan met name vrachtwagens die het laadstation blokkeren).
Had Tesla niet ooit een regeling dat je hem tijdelijk ik kon ruilen voor een bezine auto met trekhaak?

Vroeger wel eens met een lpg tank naar oost Europa geweest, dat was ook rijden van pomp naar pomp (lpg was niet gebruikelijk destijds in dat gebied), vond het geen rustige manier van vakantie houden.
Gelogd
live life outdoors

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #126 Gepost op: juli 22, 2019, 03:34:10 pm »

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1456750301/veel-haken-en-ogen-aan-trip-met-stekkerauto
Haha wat een verhaal. En daarom wil ik zo'n rot ding niet alleen maar ellende. Zie je het al voor je op je 6 ampere je auto opladen? Zul je zien moet iedereen dadelijk elektrisch rijden en kun je in de file staan om op te laden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #127 Gepost op: juli 22, 2019, 06:07:06 pm »

Ach, en dankzij al die fosiele brandstofverbuikers hóéven we niet eens meer op reis voor tropische temperaturen en mediterraan aandoende gazonnetjes... 
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #128 Gepost op: juli 22, 2019, 06:19:54 pm »

Wij gaan er ook voor, het verschil in de lease is enorm :) rij bijna gratis. De vakanties worden gratis op die manier. Laden valt reuze mee en verwacht zo’n 200-250km met de vw te kunnen rijden met de long range versie. Wij jakkeren nooit, vertrekken ook nooit op de drukke dagen, reserveren nooit van te voren en ‘moeten’ nog rustiger aan doen. Wij zien het probleem niet, we hebben vakantie  bier

Is denk ik ook een kwestie van een andere instelling.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #129 Gepost op: juli 22, 2019, 06:24:34 pm »

Ach, en dankzij al die fosiele brandstofverbuikers hóéven we niet eens meer op reis voor tropische temperaturen en mediterraan aandoende gazonnetjes...
Alle auto's in Europa stoten jaarlijks minder uit dan de cruiseschepen van slechts 1 maatschappij doet in Europa.
https://www.ad.nl/auto/cruiseschepen-stoten-tien-keer-meer-schadelijke-stoffen-uit-dan-alle-auto-s-in-europa~ac9ac03b/
En dan hebben we het nog niet over de industrie. Het aandeel in de klimaat vervuiling van personenauto's is dus vrij klein.

Mijn hybride benzine auto rijdt (zonder VW) 1 op 23. En zolang we elektriciteit nog met kolencentrale's en bruinkoolcentrale's opwekken zet een EV ook niet echt zoden aan de dijk. Om nog maar te zwijgen over hoe milieubelastend de productie van al die accu's is.
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2019, 06:26:55 pm door Jer81 »
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #130 Gepost op: juli 22, 2019, 06:38:14 pm »

De jongen laat het wel goed zien: https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM&feature=share
Ook de lithium winning haalt ie goed onderuit. Er kan op die vlaktes niks leven dus ecologisch is er geen schade. Daar gaat het om de arbeidsvoorziening van de mensen die daar hun brood mee verdienen.

Trailer test :  https://youtu.be/up5lGfEKZGo

Ik was ook sceptisch maar na wat verdiepen positief geworden.

Iets met industrie scheepvaart etc geld nog steeds een beter milieu begint bij je zelf. Maar we willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang en dan werken we dat met zijn alle in de hand.

Waarom hebben we allemaal zonnepannelen? Iets met terug verdien tijd en winst. Daarom heb ik ze niet. Die komen er pas als ik zelf een powerwall of iets dergelijks kan betalen en de auto ermee kan opladen. Dan ben je in mijn ogen goed bezig.
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2019, 06:46:28 pm door EriLin »
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #131 Gepost op: juli 22, 2019, 06:59:23 pm »

Kunnen we de milieudiscussie er hier alsjeblieft buitenlaten? Het gaat hier om op vakantie gaan met een EV/Tesla met vouwwagen, en dan daar de haalbaarheid van. Lijkt me fijn om daar dan ook over te kunnen lezen, niet over cuiseschepen en bijtelling enzo.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #132 Gepost op: juli 22, 2019, 07:35:04 pm »

Kunnen we de milieudiscussie er hier alsjeblieft buitenlaten? Het gaat hier om op vakantie gaan met een EV/Tesla met vouwwagen, en dan daar de haalbaarheid van. Lijkt me fijn om daar dan ook over te kunnen lezen, niet over cuiseschepen en bijtelling enzo.

Zekers, ik zal als we tripje hebben gedaan met de combi laten weten hoe het bevallen is. Volgend jaar gaan we naar Italië dan zal ik kijken of ik een live roadtrip verhaaltje kan maken met de bevindingen in verbruik gemak en ongemak.

Trailer test was informatief bedoelt ;)
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2019, 07:36:44 pm door EriLin »
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #133 Gepost op: juli 22, 2019, 07:46:32 pm »

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! We hebben nu een Leaf (mag niet trekken en de range is te klein) maar met onze volgende EV zou ik graag ook de vakanties gaan doen!
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #134 Gepost op: juli 22, 2019, 07:49:55 pm »

Weer on topic

Voor de geïnteresseerde hier nog een draadje met mensen die onderweg zijn met vouwwagens en karren:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/rijden-met-aanhanger-met-de-tesla-model-3.157907/page-3
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2019, 07:53:12 pm door EriLin »
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal