Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »   Omlaag

Auteur Topic: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?  (gelezen 24183 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #225 Gepost op: september 16, 2019, 03:27:17 pm »

Inderdaad prachtige combi!
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #226 Gepost op: september 16, 2019, 04:35:28 pm »

Combi ziet er mooi uit.


Op onze erg kleine camping laatste zomer waar zelf het aantal plaatsen met elektriciteit eerder beperkt was, was ook een elektrische wagen bij de kampeerders. Een BMW i3. Deze hadden wel een plaats met elektriciteit en leek voor hen perfect te werken om 's nachts op te laden. En zeker als je een camping reserveert op voorhand wat er hier blijkbaar veel doen, zal je daar denk ik ook wel rekening mee houden. Dat zie ik zeker niet als afdoende argumenten tegen dit gegeven.


Of je er nu van houd of niet, de EV komt er aan en het moment dat je geen keuze hebt komt steeds dichter bij. Vermoedelijk zal het eerst wel vooral standaard de plug-in oplossingen zijn om daarna naar standaard EV zal gaan. Mogelijk vergis ik me daar maar dat verwacht ik. Dat er nu nog heel wat kinderziekten zijn, is zeker waar, maar die zullen wel opgelost raken. En deze zullen alleen maar opgelost raken doordat er early adapters zijn die het gaan proberen. Kortom, juist doordat er mensen zijn zoals ErLin zijn dat die problemen zullen opgelost worden en dat die dingen steeds beter zullen worden. Het is juist dankzij hen dat het binnen dit en een paar jaar de dood normaalste zaak zal zijn dat je EV rijdt. Als je dan nog benzine rijd zal jij het zijn die moeite zal hebben om nog een tank station te vinden waar je dat kan tanken tegen veel te hoge prijzen. Er zal een punt komen dat de argumenten tegen juist voor zullen worden.

Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #227 Gepost op: september 16, 2019, 05:05:44 pm »

Heeft het netwerk van een camping voldoende power om een auto op te laden?
Ik maak mee dat een waterkoker al problemen geeft.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #228 Gepost op: september 16, 2019, 05:20:49 pm »

@Erilin: zou je eens kunnen proberen wat het met het verbruik doet als je de snelheid wat opvoert, naar laten we zeggen 120 km/u?

Ik ben groot voorstander van EV's, maar hebben er momenteel nog geen. Zeker onze 2de auto zou zonder enig probleem een EV kunnen zijn. Ruimte zat op onze oprit, dus laden op priveterrein  en met de 2de auto zouden we nooit in range problemen komen of elders hoeven te laden. Probleem is dat er 2de hands nog te weinig te krijgen is voor wat ik ervoor uit wil geven en ook nog enigszins OK uit ziet. Zo vind ik de eerste generatie Leaf echt lelijk.

Voor onze eerste auto (groter budget) zou de vakantie me nog zorgen baren. Vooral dus omdat ik echt geen 100 km/u wil gaan tuffen met een vouwwagen erachter. Ik verwacht dat het verbruik zeer fors stijgt als je 120/130 gaat rijden.

Ten aanzien van wat opmerkingen over accu's: er zijn best wat Model S ingezet als taxi die ruim boven de 300k km op de teller hebben en er schijnen uitzonderlijk weinig problemen met accu's te zijn. Zoals Toyota / Lexus overigens al bewezen heeft met hun hybrides. We rijden nu als 2de auto een Lexus CT200h waarbij de accu 16 jaar garantie heeft op voorwaarde van jaarlijkse controle.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.752
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #229 Gepost op: september 16, 2019, 09:27:00 pm »

De eerste tesla, waarvan het bekend is, die bijna een miljoen op de klok heeft rijd in Duitsland. Deze heeft 1 accu wissel gehad.
https://www.ad.nl/auto/deze-tesla-heeft-het-meest-gelopen-van-allemaal-maar-is-nog-lang-niet-moe~a3d6fd73/


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #230 Gepost op: september 16, 2019, 10:56:37 pm »

@Erilin: zou je eens kunnen proberen wat het met het verbruik doet als je de snelheid wat opvoert, naar laten we zeggen 120 km/u?

Jammer dat de ccc niet metallic wit is ;)

Dat wordt helaas volgend jaar... maar ik zal eens kijken wat de combi gaat doen met en zonder fietsen en met 100 en 120.

Hier https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/rijden-met-aanhanger-met-de-tesla-model-3.157907/page-3 is een verslag te vinden van iemand met een afgeladen combi inclusief fietsen. Het verbruik is er ook naar. Ik denk dat rond de 300kwh/km wel te halen is met 120kmh maar hangt ook erg af van de weersomstandigheden en wat je mee gaat sleuren.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #231 Gepost op: september 16, 2019, 11:02:02 pm »

Heeft het netwerk van een camping voldoende power om een auto op te laden?
Ik maak mee dat een waterkoker al problemen geeft.

5amp is het laagste wat je kunt instellen. Camping met 16amp kan je makkelijk 10 aan je auto geven als je niet een tig koelkasten hebt staan ;)

Als ik het goed heb is dat 2300 watt 2300/170wh gemiddeld verbruik = 14km per uur. 10 uur laden en ik kan makkelijk 70km verderop naar de super voor de broodjes de volgende ochtend.

Bij de winkel waar we vaak wel een uur vertoeven is het niet alleen al voor de airco dan pak ik er nog 65km per uur bij op een laadpaal.
« Laatst bewerkt op: september 16, 2019, 11:16:36 pm door EriLin »
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #232 Gepost op: september 17, 2019, 11:34:36 am »

Leuke toevoeging aan de post!

Wordt ook wat moe van de azijnzeikers in dit topic. Wat ik ook eerder heb aangegeven is het volgens mij de bedoeling van deze post om iedereen te informeren over een elektrische auto met caravan en vouwwagen.

Leuk om te zien dat er al veel zinnige reacties zijn.

Mijn ervaring is dat in west Europa je nog nauwelijks hoeft na te denken. Na met onze tesla en Holtkamper 3500 kilometer door Noorwegen te hebben gereden en vorig jaar 1500 kilometer door Frankrijk vind ik het niet spannend meer.

Mocht iemand met vragen hierover hebben kan je altijd een PM sturen, happy to answer.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #233 Gepost op: september 17, 2019, 11:39:43 am »

5amp is het laagste wat je kunt instellen. Camping met 16amp kan je makkelijk 10 aan je auto geven als je niet een tig koelkasten hebt staan ;)

Als ik het goed heb is dat 2300 watt 2300/170wh gemiddeld verbruik = 14km per uur. 10 uur laden en ik kan makkelijk 70km verderop naar de super voor de broodjes de volgende ochtend.

Bij de winkel waar we vaak wel een uur vertoeven is het niet alleen al voor de airco dan pak ik er nog 65km per uur bij op een laadpaal.

De tesla checkt (weet niet of dit bij andere ook zo is) de max amperage op de camping. Mijn ervaring is dat hij soms 2 ampère te hoog zit. Vaak controleer ik altijd even de zekering en ga daar iets onder zitten. Is tot nu toe op een keer altijd goed gegaan. Alleen in op een boerencamping in Frankrijk was de spanning maar 210 volt en dan een camping met 5A is te weinig. Dan zegt ie zoek het maar uit. Toen heb ik hem opgeladen in een stadje waar we sowieso heen gingen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #234 Gepost op: september 17, 2019, 02:39:00 pm »

Het voorbeeld dat ik gaf met de BMW i3 even bij vertellen dat het ook op een kleine boerencamping was, echter dat ik niet weet wat de max ampère was daar wij geen elektriciteit namen. Ook is dat autootje een stuk kleiner dan een tesla. De mensen in kwestie hadden trouwens ook totaal niets anders op elektriciteit, enkel hun wagen die aangesloten werd op het elektriciteitspunt voor hun plaats.

Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #235 Gepost op: september 17, 2019, 03:01:00 pm »

Tja, kamperen met een EV gaat op het moment nog wel goed, totdat meer mensen hun auto willen opladen op de kampeerplek.
Wel een mooi moment om de auto's in zijn geheel te weren van het terrein, laadpalen zijn alleen op een aparte parkeerplek beschikbaar. Uiteraard mag je de tent, vouwwagen of caravan naar de plek brengen, maar daarna hup terug naar de parkeerplaats.
Wordt de camping zo veel vrolijker van.
Nu nog een oplossing voor de campers.... gewoon weglaten.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.243
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #236 Gepost op: september 17, 2019, 04:35:10 pm »

Hebben de campings weer een reden gevonden om de electra prijs omhoog te gooien.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #237 Gepost op: september 17, 2019, 05:03:40 pm »

Tja, kamperen met een EV gaat op het moment nog wel goed, totdat meer mensen hun auto willen opladen op de kampeerplek.
Wel een mooi moment om de auto's in zijn geheel te weren van het terrein, laadpalen zijn alleen op een aparte parkeerplek beschikbaar. Uiteraard mag je de tent, vouwwagen of caravan naar de plek brengen, maar daarna hup terug naar de parkeerplaats.
Wordt de camping zo veel vrolijker van.
Nu nog een oplossing voor de campers.... gewoon weglaten.
Wat zou dit een goed idee zijn! Desnoods in de tussentijd een verlengsnoer gebruiken :)6] heb zelf altijd 40 meter bij just in case


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #238 Gepost op: september 17, 2019, 05:34:18 pm »

100% voor een auto vrije camping maar vergeet niet dat electra prijzen al omhoog gaan en soms zelf per kwh mag worden afgerekend en dat is nu nog niet door de auto’s. Waar dan wel door... ;)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.243
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #239 Gepost op: september 17, 2019, 05:51:18 pm »

Van mij mogen alle campings per kwh afrekenen.
Veel eerlijker.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal