Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »   Omlaag

Auteur Topic: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?  (gelezen 24279 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #240 Gepost op: september 17, 2019, 07:08:34 pm »

Als ik het goed heb is dat 2300 watt 2300/170wh gemiddeld verbruik = 14km per uur. 10 uur laden en ik kan makkelijk 70km verderop naar de super voor de broodjes de volgende ochtend.

Maar wat nu als ik de volgende dag naar huis wil?


Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #241 Gepost op: september 17, 2019, 07:28:52 pm »

Gewoon een dagje extra vakantie nemen  :H  :#
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #242 Gepost op: september 17, 2019, 07:44:43 pm »

Beginnen bij de supermarkt, even stevig inslaan voor de terugreis  :P
En dan ‘s avonds gewoon op je bermkeuken een lekker maaltje  koken teriwjl de auto aan de stekker staat  :>
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #243 Gepost op: september 17, 2019, 08:14:54 pm »

Maar wat nu als ik de volgende dag naar huis wil?

Zorgen dat ik Valance haal (85km) daar is een supercharger, de rest doet de nav in de Tesla. 35% SoC ben je save. Probeer het eens uit met abetterrouteplanner.com .


Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #244 Gepost op: september 18, 2019, 01:17:09 pm »

https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/future-transportmobility/32391/autobatterij-opladen-seconden

Een Carbon-ion cell; zo noemt het Britse bedrijf ZapGo de nieuwe batterij die het ontwikkeld heeft. Deze batterij, die de huidige lithium-ion batterij moet vervangen, bevat geen lithium of kobalt. Daardoor is de Carbon-ion cell volgens Zapgo goedkoper, veiliger en veel sneller op te laden.

17-09-2019 17:00 | DOOR: ALBERT BIONDINA

Volgens het bedrijf bevat de Carbon-ion batterij geen brandbare onderdelen, waardoor deze veiliger te vervoeren is dan andere soorten batterijen. Door deze nieuwe techniek kan de batterij volgens ZapGo grotere hoeveelheden energie aan. Waar bijvoorbeeld de batterij van een Tesla model 3 een maximaal laadvermogen van 250 kilowatt heeft, is het laadvermogen van de Carbon-ion batterij volgens ZapGo 350 tot 1,500 kilowatt. Hierdoor kan de batterij volgens ZapGo tien keer zo snel opgeladen worden als een normale batterij bij de huidige snellaadpalen.

35 seconden
ZapGo past de nieuwe technologie momenteel al toe in een aantal producten. Zo heeft het bedrijf naar eigen zeggen een zelfrijdende auto met een Carbon-ion batterij ontwikkeld die in 35 seconden volledig kan opladen, een elektrische stofzuiger die binnen 20 seconden opgeladen moet zijn en een elektrische boor die dat binnen 15 seconden doet.

"Ons uiteindelijke doel is zorgen dat elektrische auto's hetzelfde presteren als benzine- en dieselauto's", zegt Stephen Voller, CEO en oprichter van ZapGo. "Dat betekent dat je net zo snel moet kunnen laden als tanken, maar ook dat de showroomprijzen van elektrische auto's hetzelfde zijn als van conventionele auto's." Naast elektrische auto's richt ZapGo zich ook op het opladen van mobiele telefoons, dat volgens ZapGo in een paar seconden mogelijk zou moeten zijn.

Concurrentie
ZapGo is niet het enige bedrijf dat op zoek is naar nieuwe technieken die het opladen van batterijen sneller maken. Zo heeft BP de ambitie dat elektrische auto's in 2021 binnen vijf minuten kunnen opladen. Hiervoor wil het bedrijf een batterij van het Israëlische bedrijf StoreDot inzetten. Deze heeft volgens de ontwerpers minder elektrische weerstand, waardoor de batterij bij dezelfde spanning een hogere stroomaanvoer aankan.
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #245 Gepost op: september 18, 2019, 08:04:37 pm »

Het gaat inderdaad de laatste tijd best rap. Lees veel nieuwe technieken over batterijen. De meesten zullen het wel niet redden, maar hee, ik kan er in ieder geval altijd nog een mooie toetsvraag over maken  I:
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #246 Gepost op: oktober 01, 2019, 10:44:48 am »

Om het rijbereik van een volledig electrisch aangedreven auto te vergroten zouden de fabrikanten van aanhangers in de bodemplaat van de aanhanger een accupakket kunnen instaleren. Zou de aanhanger wel zo een 400 kg zwaarder maken. Je hebt dan ook gelijk power voor een mover en een automatisch level systeem.  :J
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #247 Gepost op: oktober 01, 2019, 11:32:00 am »

Om het rijbereik van een volledig electrisch aangedreven auto te vergroten zouden de fabrikanten van aanhangers in de bodemplaat van de aanhanger een accupakket kunnen instaleren. Zou de aanhanger wel zo een 400 kg zwaarder maken. Je hebt dan ook gelijk power voor een mover en een automatisch level systeem.  :J
Da's zeker een super idee. Bij een vouwwagen of caravan gaat dat de prijs wel extreem doen stijgen, terwijl de batterijen 10 maanden per jaar stil staan en niet diep mogen ontladen.
Voor werkaanhangers en zo zijn zulke oplossingen wel fantastisch.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #248 Gepost op: oktober 01, 2019, 11:41:21 am »

Da's zeker een super idee. Bij een vouwwagen of caravan gaat dat de prijs wel extreem doen stijgen, terwijl de batterijen 10 maanden per jaar stil staan en niet diep mogen ontladen.
Voor werkaanhangers en zo zijn zulke oplossingen wel fantastisch.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk



Maar daar zie ik dan wel weer een mooie mogelijkheid: in de stalling allemaal aan de lader, zonnepanelen op het dak van de stalling, en dan 's nachts ontladen en overdag opladen op zonnestroom. Dan gebruik je ze 365 dagen per jaar.l
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #249 Gepost op: oktober 01, 2019, 03:22:20 pm »

Een 400 kg zwaarder betekend ook dat bepaalde wagens niet meer in aanmerking komen, je jaarlijks met trekhaak moet gaan laten keuren en dat een ander rijbewijs nodig is dan nu. Ook dat zal het aantal gegadigden voor vouwwagens drastisch doen dalen vrees ik. Maar inderdaad voor aanhangwagens nodig voor het werk een fantastisch idee!

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #250 Gepost op: oktober 01, 2019, 10:00:54 pm »

Hoezo een ander rijbewijs. B is geschikt voor een Total gewicht van 3500 kg. Max wagengewicht plus het Max aanhanger gewicht niet groter dan 3500 kg.. bijv 3 touring, Max wagen 2070 kg, kan je nog een aanhanger van 1430 achter hangen. Vouwwagen van 750 wordt dan  1150, ruim onder de grens.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #251 Gepost op: oktober 01, 2019, 10:30:41 pm »

Maar daar zie ik dan wel weer een mooie mogelijkheid: in de stalling allemaal aan de lader, zonnepanelen op het dak van de stalling, en dan 's nachts ontladen en overdag opladen op zonnestroom. Dan gebruik je ze 365 dagen per jaar.l
Love it! :>
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #252 Gepost op: oktober 01, 2019, 10:31:08 pm »

Hoezo een ander rijbewijs. B is geschikt voor een Total gewicht van 3500 kg. Max wagengewicht plus het Max aanhanger gewicht niet groter dan 3500 kg.. bijv 3 touring, Max wagen 2070 kg, kan je nog een aanhanger van 1430 achter hangen. Vouwwagen van 750 wordt dan  1150, ruim onder de grens.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Oftewel ik heb met mijn auto (leeggewicht van 1100 kg) een rijbewijs e bij b nodig...
« Laatst bewerkt op: oktober 01, 2019, 10:32:39 pm door Lars »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #253 Gepost op: oktober 01, 2019, 10:34:05 pm »

Je hebt gelijk, ik dacht dat de code 96 al nodig was als je een aanhangwagen trekt van meer dan 750 kg maar daar komt inderdaad nog de voorwaarde bij dat de combi meer moet zijn dan 3500 kg maximaal toegelaten gewicht.

Hier (België) zijn er wel een paar andere consequenties nog:
- Als je wagen minder dan 4 jaar oud is en je laat je trekhaak keuren voor < dan 750 kg toegelaten gewicht, dan geld die keuring tot de wagen 4 jaar oud is. Bij een keuring voor het trekken van een aanhangwagen met > 750 kg toegelaten gewicht moet je ongeacht de ouderdom van de wagen daarvoor een extra keuring doen van de trekhaak.
- Ook moet een voertuig van meer dan > 750 kg toegelaten gewicht een eigen nummerplaat krijgen (q-plaat) en daarvoor aparte inschrijvingstaksen betalen
- Moet een aparte verzekering voor genomen worden, voor minder dan 750 kg wordt dit door de standaard autoverzekering gedekt.
- Moet apparte verkeersbelasting jaarlijks voor betaald worden
- Aanhangwagen moet jaarlijks gekeurd worden.

Kortom, toch heel wat extra kosten en poespas wat je niet hebt voor de lichtere aanhangwagens.


Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #254 Gepost op: oktober 01, 2019, 10:38:57 pm »

Oftewel ik heb met mijn auto (leeggewicht van 1100 kg) een rijbewijs e bij b nodig...


 Leeggewicht is het niet, het is het mximale totale gewicht van de auto plus het maximale gewicht van de aanhanger. De wagen 1100 kg leeg, zal ie zo rond de 1800 kg max mogen wegen kan je nog 1700 kg aanhanger er achter hangen  en mag je dat nog steeds met rijbewijs B over de landelijke wegen rijden. Op het kenteken bewijs staat wat de auto max mag wegen en ook wat deze max mag trekken. Is die som groter dan 3500 kg dan zal je BE moeten hebben of B+, dat gaat tot 4250 kg.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal