Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe leaseauto - tips welkom  (gelezen 6744 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #30 Gepost op: februari 23, 2022, 11:28:15 pm »

Die hebben we ook bekeken. Komt goedkoper uit dan de Enyaq. Heeft iets minder rijberijk als Enyaq omdat hij minder gestroomlijnd is, volgens diverse onafhankelijke tests. In ieder geval rare politiek bij VW groep tegenwoordig met de prijzen. Voor diverse merken komt de skoda variant van duurder uit dan de VW variant. En levertijden die eens zo lang zijn dan deze voor de VW.


De Hyundai kon ik niet bekijken. Wij mogen alleen maar kiezen tussen VW, Audi, Skoda, Seat, Mercedes, BMW en Peugeot. BMW en Mercedes zijn wel mooie wagens, maar erg duur, ook in lease en vooral niet geschikt als ruime familiewagen en erg onpraktisch naar mijn aanvoelen. Er zullen daar vermoedelijk zijn die er niet mee akkoord gaan, maar als ik kijk hoe weinig ruimte ik heb in de wagens die zouden passen bij deze merken, dan kunnen de kinderen nauwelijks comfortabel achteraan zitten en krijgen we niet veel in de koffer.
Audi is een beetje in hetzelfde bedje ziek. Peugeot ben ik bij twee garages gaan kijken, hebben één model die in aanmerking komt, maar je moet naar een andere garage om een keer proef te rijden en daar meermaals langs gaan omdat ze het niet goed in agenda plaatsen, als je offerte vraagt staat er altijd dingen op die je niet vraagt waardoor het niet in budget past, ... Daardoor niet echt vertrouwen in het merk en zal dus de laatste optie worden als ik niet direct in de overblijvers vindt wat ik nog nodig heb in budget. En dat budget is doordat ze daar zeeeeer dikwijls de prijzen opdrijven ook erg onder druk.


Kans reëel dat het terug een skoda superb wordt die dan wel een stuk minder uitgerust is dan deze die ik nu heb, door deze prijsstijgingen.

Gelogd

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #31 Gepost op: februari 24, 2022, 12:34:41 am »

Hier zojuist een tijd van wikken en wegen gehad. Zakelijk leasen waarbij de werkgever de leasetarieven onderschat heeft. Gevolg een ev met een klein accupakket….ongeveer 125 km per lading met aanhanger en dakkoffer:)22]. Gevolg een hybride gekozen van het merk kia. Een kia niro is het geworden. Hopelijk over 5 jaar een beter keuzepakket met bijbehorend budget.

Maar zoals altijd….geniet van de mooie vakanties die komen gaan:)16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #32 Gepost op: februari 24, 2022, 07:01:14 am »

Heb mijn werkauto bij de Nederlandse belastingdienst neer gezet als niet privé gebruik. Is mijn te duur in bijtelling. Krijg wel een andere werkauto maar door de vele kilometers die ik maak en waar ik kom bijna geen tot geen laadpalen mag ik geen electrische auto.
Privé rijden we een Kia cee'd die zouden we eigenlijk al hebben ingeruild voor iets anders. Maar persoonlijk vind ik nieuwe auto's schrikbarend duur en of idiote levertijden.
Als ik nu een nieuwe privé auto zou ik moeten kopen zou ik bij Dacia de Jogger aanschaffen maar dan pas in 2023 dan komt de hybride variant

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #33 Gepost op: februari 24, 2022, 06:46:21 pm »

Heb mijn werkauto bij de Nederlandse belastingdienst neer gezet als niet privé gebruik. Is mijn te duur in bijtelling. Krijg wel een andere werkauto maar door de vele kilometers die ik maak en waar ik kom bijna geen tot geen laadpalen mag ik geen electrische auto.
Privé rijden we een Kia cee'd die zouden we eigenlijk al hebben ingeruild voor iets anders. Maar persoonlijk vind ik nieuwe auto's schrikbarend duur en of idiote levertijden.
Als ik nu een nieuwe privé auto zou ik moeten kopen zou ik bij Dacia de Jogger aanschaffen maar dan pas in 2023 dan komt de hybride variant

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

volgens mij heb je geen flauw idee wat je privé auto je kost?
heb je die al eens bekeken en alle kosten ervan opgeteld?
een auto van de zaak is in de bijtelling in de regel goedkoper dat dat je hem zelf betaald afschrijft verzekert etc...

mijn collega's rijden in de bijtelling voor zo'n 250-300 euro per maand een auto
privé ben je met een vergelijkbare auto al gauw hetzelfde bedrag extra kwijt per maand
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #34 Gepost op: februari 24, 2022, 07:28:04 pm »

volgens mij heb je geen flauw idee wat je privé auto je kost?
heb je die al eens bekeken en alle kosten ervan opgeteld?
een auto van de zaak is in de bijtelling in de regel goedkoper dat dat je hem zelf betaald afschrijft verzekert etc...

mijn collega's rijden in de bijtelling voor zo'n 250-300 euro per maand een auto
privé ben je met een vergelijkbare auto al gauw hetzelfde bedrag extra kwijt per maand
Het is bij ons tweeledig. Mijn vrouw heeft ook een auto nodig en het is een Mercedes Benz Citan. Wij zijn met zijn drieën dus moest er een extra stoel bij besteld worden. Mag allemaal maar dan mis ik de middenarm steun. En met de kilometers die ik maak is dat toch wel erg fijn. :)6]

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #35 Gepost op: februari 25, 2022, 08:03:27 am »

volgens mij heb je geen flauw idee wat je privé auto je kost?
heb je die al eens bekeken en alle kosten ervan opgeteld?
een auto van de zaak is in de bijtelling in de regel goedkoper dat dat je hem zelf betaald afschrijft verzekert etc...

mijn collega's rijden in de bijtelling voor zo'n 250-300 euro per maand een auto
privé ben je met een vergelijkbare auto al gauw hetzelfde bedrag extra kwijt per maand

Als je het goed uitrekend incl. afschrijving dan is je bijtelling goedkoper dan zelf rijden. Met de prijzen van een elektrische auto en de huidige bijtelling kan je bijtelling nog wel wat stijgen. Ook bij mij gaat de bijtelling omhoog als ik elektrisch ga rijden. Ik zie dit maar als bijdrage in schoner rijde  :).
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #36 Gepost op: februari 25, 2022, 08:45:04 am »

Bij ons gaat het over de belasting op Voordelen Alle Aard die je moet betalen omdat de wagen ook privé gebruikt. Dat bedrag wordt bepaald op basis van twee parameters, de prijs van de wagen, en de CO2 uitstoot van de wagen. Daar bij elektrisch rijden die laatste 0 wordt gerekend, ga je VAA veel lager zijn met Elektrisch rijden op dit moment. Ook de werkgever moet minder belastingen betalen en heeft voordelen wat de TCO lager maakt. Maar blijkbaar voor veel wagens nog niet laag genoeg.


Het aspect CO2 vindt ik zeker een goede zaak dat dit in deze belasting zit. Is sturend. Het aspect prijs gaat er van uit dat alle wagens per definitie salaris wagens zijn, terwijl er ook velen zijn die de wagen ook nodig hebben voor hun werk. Een vertegenwoordiger bijvoorbeeld, of consultants, ... Zeker die eerste rijd meer dan 95% van de tijd voor het werk en voor die persoon zal het privé gedeelte door de prijs zeeeeeeer hoog belast worden. Het is precies voor die mensen dat omdat je een duurder kantoorstoel hebt op het werk dat je meer belastingen moet betalen.


Wagens waar geen tweede rij zitplaatsen is, dus eigenlijk als puur werk gerelateerd zoals bestelwagens, worden vrijgesteld van die VAA, ook als je ze ook privé gebruikt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal