Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Klapper oriëntatie  (gelezen 3323 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Klapper oriëntatie
« Gepost op: juli 19, 2022, 11:37:14 pm »

Wij zijn een ruime tijd 'koest' geweest, na de verkoop van onze Lazy Jack. Deels vanwege mijn fysieke gezondheid.
Inmiddels is het budget wat verkregen was door de verkoop van onze LJC, van plek geruild, omdat we een andere auto moesten aanschaffen.
Maar meerdere jaren niet kamperen, maar ondertussen doorsparen voor klapkar no.4, trekt ons ook niet.

1. De Raclet Jasmin, type bouwwagen, met paraplu-opzet-stokken-soesa was wel oké qua gekoppelde stokken.
2. Onze Trigano Galleon-treinzit/wagenbak vonden we te krap bij doortrekken met 4 personen met slecht weer. Maar de vouwwagen en zijn ontwerp qua boogstokken bevielen ons wel.
3. Onze Campooz Lazy Jack Camping, was eigenlijk voor mijn man alleen niet goed te doen qua uitklappen & inklappen. Ik bleek niet in staat fysiek te kunnen helpen. Onze oudste (autistische) zoon in een eigen tent naast de klapper was geen succes. Wagenbak plus wagentent vonden we prima. Maar de zijtent/gastencabine niet.

Daarom zijn we nu al geruime tijd aan het oriënteren, wat we dan zouden kunnen doen.
Waar we nu aan denken:
- 1-2-3-snelklapper.
- All-season-doek.
- ondertent of losse pop-up-cabine in voortent, voor onze oudste zoon.
- lattenbodem
- bermkeuken, welke kan blijven hangen
- kuipzeil
- voldoende ventilatie-mogelijkheden, i.v.m. ernstige huisstofmijt-allergie.
- Door 1 persoon volledig snel op te zetten/in te klappen.
- vouwwagen leeftijd circa 2010, of jonger.
- budget 2000-3000 euro.

A. Bij de VouwWagenZaak hadden ze het erover dat Camplet een mogelijkheid zou kunnen zijn.
Savanne met gastencabine bleef over. Nadelen: onze 2 autistische zoons samen in 1 cabine slapen = mot onderling.
Dus dan weer zijcabine... Bergruimte binnenin beperkt. Geen lattenbodem.
Plus risico, als je te snel wilt, je je kunt aansluiten bij de bent-pole-club  :+
B. Teun TTT4. Aanbod beperkt.
C. Trigano Odyssee. Geen allweather doek.
D. Nu bij Gerjak Tago Settler Crossing gekomen, mede vanwege de gasdrukveer, het 1-2-3-systeem, het all-seasondoek? en de veelzijdigheid van de crossing-luifel.

Punt waar ik nu tegen aan loop, het Crossing-doek zou anders zijn dan de 'gewone' Settler? Maar als ik de algemene Tago-info bekijk, hebben zowel de Settler als de Settler-Crossing all-season doek. Een andere kleur zie ik met name op marktplaats, en dat de vorm van de luifel anders is. Hoe zit dit precies?

Zou deze vouwwagen voor ons geschikt zijn?
Of kunnen we beter naar een ander merk/type kijken?
Graag horen we wat jullie voor ideeën hierover hebben.
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2022, 12:57:27 am door hoek_tre »
Gelogd

Stiems4

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler whiskey/green
Re: Klapper oriëntatie
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2022, 10:17:27 pm »

Wij hebben eigenlijk net een Settler, whiskey-groen, zie onder "projecten". In hoeverre is er een persoon zonder fysiek ongemak? Ik heb hem al wel zelf uitgeklapt, op sommige momenten is een extra handje wel net handig. Wellicht moet ik er ook nog wat meer handigheid in krijgen.. Maar sneller klappen dan dit (met 6 slaapplaatsen als je zoals wij de buidel als slaapcabine gebruikt), kan bijna niet.

We gaan er in augustus mee op pad. Misschien willen we ooit nog een "upgrade". 😉

Jullie verhaal lezende: is een Arctic ook een optie?
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2022, 10:19:48 pm door Stiems4 »
Gelogd
2. Gerjak Tago Settler (whiskey/green)
1. Cabanon Stratos de luxe

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Klapper oriëntatie
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2022, 10:28:20 pm »

@Stiems:  De Tago Settler Crossing lijkt voor ons geschikt. Alleen geen mensen die ervaring met deze Tago Settler hebben in onze vriendenkring. Daarom hoop ik dat andere Settler gebruikers kunnen vertellen  hoe zij over deze vouwwagen denken.
 Ik heb het forum, Gøōgle en Facebøək al aardig doorgelezen.  Dat je deze vouwwagen goed strak moet zetten,  zodat je geen waterzakken krijgt. Dat sommigen extra stokken daarvoor gebruiken, bijvoorbeeld. Maar ik zie niet goed hoe de luifel gemonteerd word. Hoe zit dat bij die crossing-luifel? Gaat dat met een pees o.i.d?

Een dubbelklapper levert meer doek op om op te ruimen. Daar blijk je echt 2 personen voor nodig te hebben met opbergen. Als het gras nog vochtig is, maar je tent droog, dan moet je het doek omhooghouden om op te vouwen. Dat kan ik niet meer, helaas. Ik zou gevoelsmatig nog eerder naar de Galleon terug gaan, dan naar een andere dubbelklapper.
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2022, 10:41:15 pm door hoek_tre »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Klapper oriëntatie
« Reactie #3 Gepost op: juli 22, 2022, 04:38:21 am »

Als het budget het toelaat misschien de nieuwe type Alphen kreuzer?

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Stiems4

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler whiskey/green
Re: Klapper oriëntatie
« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2022, 08:27:23 am »

@Stiems:  De Tago Settler ... t/m ...dubbelklapper.

Helder.
Wij hebben ook een cross over luifel, die wordt aan de voortent geritsel. We hebben voor de zekerheid ook twee dakstokken voor in de voortent erbij gekocht, die zijn makkelijk te bevestigen. Boven de slaapcabines zijn bij ons trekbandjes aanwezig vergelijkbaar met deze (https://aartkok.nl/webshop/onderdelen/overige-onderdelen/trekband-tundra/). Zie hier ook het belang van goed strak zetten. Hiervoor heb ik bij ons dus ook even nieuwe easy grips gemonteerd die weer goed grip hebben op het frame.

Martin noemt de Alpenkreuzer, hij bedoelt de Parade die als opvolger voor de Teun is gekomen (Alpenkreuzer is nieuw leven ingeblazen met de Parade en de Duet). Is een Jametic of Odyssee ook een optie? De Jametic was optioneel volgens mij ook met doorloopkeuken te krijgen, mocht dat van belang zijn.
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2022, 08:31:06 am door Stiems4 »
Gelogd
2. Gerjak Tago Settler (whiskey/green)
1. Cabanon Stratos de luxe

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Klapper oriëntatie
« Reactie #5 Gepost op: juli 22, 2022, 08:35:49 am »

@MartijnMarleen: Dank voor de suggestie. Alpenkreuzer nieuw North, Passion, Waterfront, OpenAir en Campfire zijn ver over budget.
Zo te zien hebben die geen ondertent. En dan zou je dus een zijtent moeten hebben, omdat beide jongens niet samen in 1 slaapcabine kunnen. Daarnaast is het doek volledig katoen, terwijl wij liever het allseason-doek hebben zoals de camplets of de Gerjak Tago Settler heeft.
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2022, 08:58:54 am door hoek_tre »
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Klapper oriëntatie
« Reactie #6 Gepost op: juli 22, 2022, 08:57:10 am »

@MartijnMarleen: De nieuwere Alpenkreuzer Parade heeft zo te zien wel een All-season-doek. Maar voor zover ik kan zien geen doorloopkeuken helaas. 
Een losse campingkast als keuken gebruiken, heeft niet onze voorkeur.

@Stiems: De Jametic en de Odyssee hebben weer katoen doek. Wij zoeken echt All-season-doek,  helaas maakt dat het zoekgebied wel kleiner.
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Klapper oriëntatie
« Reactie #7 Gepost op: juli 23, 2022, 01:24:01 pm »

Dachten we mooie Gerjak Tago Settler Crossing uit 2009 te kunnen overnemen. Alleen de voorwand miste. Verkoper heeft alles op de kop gezet, maar de missende voorwand helaas niet gevonden. Een klapper zonder voorwand in de voortent kan niet. Dus deze overeenkomst  kan niet doorgaan.  huil

Jammer. Dus kunnen we weer verder zoeken.
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2022, 04:41:22 pm door hoek_tre »
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Klapper oriëntatie
« Reactie #8 Gepost op: juli 23, 2022, 07:14:09 pm »

Zou nog even de vinger aan de pols houden! Misschien krijgt de verkoper nog een helder ogenblik en vind ie de voorwand toch nog.......
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Klapper oriëntatie
« Reactie #9 Gepost op: juli 23, 2022, 07:17:17 pm »

We hadden 'm al gevraagd of hij een vergelijkbare allseason voorwand van een caravan voortent had liggen, welke vermaakt kan worden. Ik heb zo het idee dat hij z'n hele voorraad nogmaals op de kop gaat zetten.
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Klapper oriëntatie
« Reactie #10 Gepost op: juli 23, 2022, 08:08:28 pm »

Ik hoop voor jullie dat het gaat lukken! Dealer? Als ie alles weer op de kop gaat zetten doet ie in ieder geval wel z'n best voor jullie!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Klapper oriëntatie
« Reactie #11 Gepost op: juli 24, 2022, 07:51:19 pm »

De teun ttt4 kan je wel van je lijstje afhalen. Ten eerste is die volledig van Katoen en ten tweede.. ik kan m in mijn eentje opzetten,  maar zeker bij het open en dicht klappen is samen echt heeeeeel veel beter.  Want het bed en de tent zijn serieus zwaar

Zoals je weet :)6] heb ik ook een Galleon gehad en die kon ik in mijn eentje veel makkelijker aan.

De nieuwe alpenkreuzers hebben idd geen ondertent maar wel de mogelijkheid tot twee aanristbare zijtentjes. Dat zou dus eigenlijk ideaal zijn voor jullie want de kids wel in de tent maar.toch ook weer niet en ze.hoeven niet bij elkaar. Maar goed, dat kost wel geld.

Met een camplet zit.je wel met de bagage ruimte, maar dat is op te lossen.  En een zijcabine erbij..  lijkt mij voor je man het fijnste om alleen te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2022, 08:03:59 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

Stiems4

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler whiskey/green
Re: Klapper oriëntatie
« Reactie #12 Gepost op: augustus 08, 2022, 08:00:18 pm »

Ik kom net op marktplaats deze tegen, zou dit wat voor jullie kunnen zijn?
https://link.marktplaats.nl/m1872019729
Gelogd
2. Gerjak Tago Settler (whiskey/green)
1. Cabanon Stratos de luxe

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Klapper oriëntatie
« Reactie #13 Gepost op: augustus 08, 2022, 08:40:40 pm »

@Stiems4: Bedankt voor het meedenken. Deze hebben we al gezien, we houden MP en een paar andere sites in de gaten. Deze Settler is van een particuliere verkoper, en dik €1000 duurder dan een andere Settler uit 2012 met vergelijkbare extra's. Alleen deze kleurstelling heeft niet onze voorkeur. Wij zoeken de lichtgrijs-blauwe variant.
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2022, 08:44:44 pm door hoek_tre »
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Klapper oriëntatie
« Reactie #14 Gepost op: augustus 08, 2022, 10:51:38 pm »



. Wij zoeken echt All-season-doek,  helaas maakt dat het zoekgebied wel kleiner.

Als ik zo vrij mag zijn: waarom zoeken jullie all season doek?
Welk voordeel heeft all season doek?

Wij hebben een 2018 Odyssee (komt wss te koop) en vinden het katoenen doek eigenlijk ideaal. We zijn wel heet-weer kampeerders, als het eventjes kan :)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal