Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cool & Koel gezocht - PUBERS  (gelezen 4039 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bert1980

  • Gast
Cool & Koel gezocht - PUBERS
« Gepost op: maart 16, 2023, 09:32:12 am »

Beste mede-klappers,

Wij zitten een met een lastig puzzeltje.

Onze dochter (15) heeft Scoliose en draagt dag en nacht een brace.
Daardoor, zijn (hele) warme bestemmingen, zoals zuid-frankrijk voor ons écht geen optie meer.
Je gaat simpelweg kapot als je helemaal in plastic ingesnoerd zit en het is 30+ buiten... :cry:

Daarnaast hebben we nog een zoon (16) en zijn we dus écht op zoek, naar leuke campings voor de jeugd / pubers

Cool & Koel dus...   :#

Ik merk nu, dat in de zoektocht naar een camping, er met vrijwel geen woord wordt geschreven over de jeugd.
Het lijkt wel een anti-reclame te zijn voor je camping, dus houden ze het stil? Alleen aandacht voor de ukkies, zo lijkt het.

Dus nu hoopten wij, dat hier wellicht puber-ervaringsdeskundigen zitten...??

Camping-tips gezocht dus: goed voor de pubers en niet te heet.

Normandië? Duitsland, Denemarken, Drenthe, Friesland, Zweden desnoods...  we zijn flexibel!

Wie kan ons een paar goede puber-tips geven?
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Cool & Koel gezocht - PUBERS
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2023, 01:35:47 pm »

Geen tips sorry, maar campings met een jongerenveld zijn er toch? Zoals Stortemelk op Ameland.

Als scoliose patiënt (gelukkig niet zo erg dat ik een brace heb) nog een tip Schroth therapie! Geen idee of je dochter dat al heeft, maar heeft mij erg goed geholpen. (Als in ik kan met oefeningen eigenlijk zonder de fyshio en zonder pijnstillers door het leven)

Maar zoeken op jongeren veld zou ik zeggen
Gelogd

Bert1980

  • Gast
Re: Cool & Koel gezocht - PUBERS
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2023, 01:56:27 pm »

Dank je wel LarsNL. Schroth is bij ons bekend.

Een specifiek jongerenveld is niet echt de bedoeling, ze tukken gewoon bij ons, naast de vouwwagen. Wel een dikke merci voor het meedenken  WW
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Cool & Koel gezocht - PUBERS
« Reactie #3 Gepost op: maart 16, 2023, 02:28:28 pm »

Staat inderdaad niet altijd overal goed vermeld. Kijk naar de voorzieningen die er zijn dat zegt soms al "iets" over het publiek op de camping. De kleinere natuurcampings trekken over het algemeen weinig jongeren. Bij grotere met een bar en zwembad met glijbanen zijn er vaak meer jongeren aanwezig die dan met elkaar op pad kunnen.
Gelogd

Schuinmarcheerder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango gamedrive 2023
Re: Cool & Koel gezocht - PUBERS
« Reactie #4 Gepost op: maart 16, 2023, 03:38:58 pm »

Camping Alevi in Zweden.

Veel Nederlandse jongeren en prima klimaat.
Gelogd

Bert1980

  • Gast
Re: Cool & Koel gezocht - PUBERS
« Reactie #5 Gepost op: maart 16, 2023, 04:21:23 pm »

Dank voor de tip!

Ik heb hem meteen opgezocht: goede reviews.
Verder ook alles aan boord, want ik Kajak zelf ook, dus tof dat het daar kan!

Ik heb uiteraard wel even op Google gekeken, maar hij is wel érg klein... je moet dan wel mazzel hebben dat er voldoende jeugd staat als jij er zelf ook staat.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Cool & Koel gezocht - PUBERS
« Reactie #6 Gepost op: maart 16, 2023, 11:21:47 pm »

Ik weet dat er een camping is in Zweden die speciaal voor deze groep een deel van de camping hebben ingericht waar ze ‘s avonds kunnen “hangen”.
Vanuit de camping is er ook van alles te doen.
Wij hebben op een beurs een keer met de eigenaar staan praten. Leuke mensen.
De naam van de camping is mij ontschoten. Sorry.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Cool & Koel gezocht - PUBERS
« Reactie #7 Gepost op: maart 17, 2023, 09:52:50 am »

geen echte tips omda onze kinderen nu 8 en 11 zijn. Maar de campings met een zwembad (met glijbanen) zijn vaak ook nog wel in trek bij tieners hebben we gemerkts. Ook zou ik zoeken op hangplek/game hal/disco of hoe men het ook noemt.
Gelogd

Bert1980

  • Gast
Re: Cool & Koel gezocht - PUBERS
« Reactie #8 Gepost op: maart 17, 2023, 02:04:57 pm »

Goede tips, gaan we mee aan de slag, maar meer tips zijn altijd welkom.  :J
Gelogd

WimJudith

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Camp-let dream 2020
Re: Cool & Koel gezocht - PUBERS
« Reactie #9 Gepost op: juni 12, 2023, 09:26:28 pm »

Hoi, wij hebben wellicht een tip voor een camping in Nederland:  camping Ommerland in Ommen. Een chill ruimte voor jongeren, leuke activiteiten en kort bij de Vecht waar ook veel jongeren chillen.

Succes met de zoektocht!
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2023, 09:28:12 pm door WimJudith »
Gelogd

Bert1980

  • Gast
Re: Cool & Koel gezocht - PUBERS
« Reactie #10 Gepost op: juni 13, 2023, 08:43:56 am »

Dank je wel WimJudith!  :J
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Cool & Koel gezocht - PUBERS
« Reactie #11 Gepost op: juni 13, 2023, 09:37:11 am »

Wij gaan dit jaar oa Camping Trois Vallees bezoeken in Argeles Agoist (Pyreneeën) Ik ben zelf ook niet van de warmte maar de rest vn mijn gezin wel. We boeken dan altijd 2 campings, 1 voor de pubers en 1 voor mij maar dan zoeken we wel altijd iets uit wat ook voor de meiden leuk is. Dit jaar dus Trois Vallees, de omgeving schijnt prachtig te zijn waar je ook veel kan doen en vanwege de ligging niet bloed heet. Geen idee of dit is wat je zoekt en of ze überhaupt plek hebben maar ik geef het toch maar even door  :#
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Cool & Koel gezocht - PUBERS
« Reactie #12 Gepost op: juni 15, 2023, 11:50:12 am »

camping die bij mij opkomt is Nommerlayen in Luxemburg, maar daar kan het ook warm zijn... Ik zou zelf naar Engeland of Scandinavië kijken.
Mijn pubers zijn al bijna uitgepuberd (18,20 en 22) maar wij gingen nooit naar een lawaaicamping zoals zij dat noemden. Musea bezoeken, lekker wandelen, wat in een riviertje kanoën e.d. werd meer gewaardeerd. Oh en shoppen in de UK (2e hands winkeltjes, goedkoop en leuk!, helaas kom je dan wel thuis met 40 nieuwe boeken....)
Gelogd

Bert1980

  • Gast
Re: Cool & Koel gezocht - PUBERS
« Reactie #13 Gepost op: juni 15, 2023, 12:22:03 pm »

Dank jullie wel Superkoe en boswachter.

Nommerlayen in Luxemburg is bij ons bekend. Zijn er in het verleden zelfs al eens wezen kijken toen we er in de buurt waren. Op zich een prima camping inderdaad.
Qua temperatuur denk ik ook dat we langzamer hand in NL het nieuwe zuid-europa zijn geworden...  Iets met climate-change... :X

Afijn, we gaan ons voor volgend jaar misschien ook oriënteren op Engeland. We komen er al vaak, maar nog nooit in de zomer gaan kamperen.
Ben ook wel benieuwd wat dat doet met de prijzen van de ferry. KK
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Cool & Koel gezocht - PUBERS
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2023, 11:31:17 am »

Met de ferry is wat duurder met een vouwwagen, maar Hoek van Holland Harwich is m.i. geweldig. Je komt 's ochtends erg vroeg aan (voor de ochtendspits) en met 3-4 uur sta je op de camping, de rest van de dag tijd om rustig op te bouwen, te pinnen en boodschappen te doen.
Wij zijn 2 keer naar de omgeving van The New Forest geweest, prachtig daar. Uitstapjes naar de Bird Sanctuary in Andover (vlak bij stonehenge, daar sta je toch na een uur al weer bij de auto i.v.m. het moordende tempo waarmee je rondgeleid wordt, en de drukte) Mottisfont Abbey, Salisbury Cathedral zijn ook aanraders. En een dagje fossielen zoeken op de jurrassic coast met een gids...
Kortom genoeg te doen. Tip van mij, neem een jaarabonnement op the national thrust of heritage Kan je veel mee doen, en als het slecht weer is heb je keuze uit veel leuke landhuizen e.d. om te bezoeken.
Wij gaan komend jaar weer, maar misschien zonder vouwwagen, nog even aan het orientieren....
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal