Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gewicht bed  (gelezen 824 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroenc92

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Safari
Gewicht bed
« Gepost op: augustus 07, 2023, 05:47:05 am »

Beste Vouwwagenclub leden!

Sinds afgelopen jaar hebben wij de Cabanon Safari Lodge gekocht! Vaak ben ik een stille lezer ( zonder account ) alleen heb ik nu toch een vraag. Wij hebben geen handleiding bij de vouwwagen en van Cabanon zelf krijg ik geen reactie.

De bedden zijn voorzien van een stuk schuimrubber als matras, voor mij prima maar mijn vrouw geeft aan last van haar rug te krijgen. Nu hebben wij thuis nog een 140x200 matras liggen, echter is deze redelijk aan de zware kant. Nu was ik nieuwsgierig wat het maximale draaggewicht is van de lattenbodem.. matras weegt wel wat, ikzelf +-95 kg en mijn vrouw +-90kg.

Hoor het graag!
Gelogd

Miriam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
  • klapperdeklap
Re: Gewicht bed
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2023, 06:59:38 am »

En normaal, volledig matras is niet geschikt voor in de vouwwagen. Je zit.met het totaal maximale gewicht, en het inklappen wil (vaak) niet als je er een dik matras tussen doet.
Gelogd
Als scout begonnen met allerlei kleine stormtentjes,
Jamet Arizona 2002
Jamet Rondo XL 2012
Holtkamper kyte windforce 2015

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Gewicht bed
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2023, 08:44:09 am »

Dat laatste is vaak de beperking. Hoe dik is je huidige matras en hoeveel ruimte is er om dikker te gaan. Wat betreft gewicht moet je rekening houden dat je niet boven het max toegestane gewicht (650kg?) komt.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Gewicht bed
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2023, 09:04:26 am »

Ook bij normale matrassen heb je verschillende diktes. Wij hebben ons matras in de Aart Kok livingstone ook vervangen en hier ligt een Ikea Matras in van 14cm dik. Waar je op moet letten is of je qua inklappen beperkingen hebt. (Wat valt er op het matras, in ons geval vallen de stokken naast het matras en ligt er alleen doek op het matras) Ook kan de gasveer van een pack en go systeem beperkingen hebben qua gewicht. Als je twee matrassen gaat vervangen zal het wel lastig worden.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal