Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Re:Conway  (gelezen 18635 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re:Conway
« Reactie #15 Gepost op: februari 16, 2010, 11:31:50 pm »

http://www.webng.com/conwayowners/brochures/1990tt.pdf

http://www.webng.com/conwayowners/brochures/1991tt.pdf

ben benieuwd of je die van jullie herkend omdat je hem niet helemaal open hebt gezien. De Royale 220 en 320 uit 1990 en de royale uit 1991 zijn groen beige en anders kom je echt veel vroeger uit qua bouwjaar.

Gelogd

muis

  • Gast
Re:Conway
« Reactie #16 Gepost op: februari 16, 2010, 11:37:39 pm »

Over de Cumbria is toch wel het een en ander te vinden?

Edit: valt toch tegen...

Wanneer zijn ze verschillende namen gaan gebruiken eigenlijk? rond 1988/1989 waren de namen gelijk hier in NL als de namen die ik in dit overzicht vindt: http://www.conwayowners.org.uk/units.htm

De Cumbria is in Engeland de Cardale maar die ziet er echt anders uit. Ze hebben dit verschil in namen al heel lang en de namen die in de lijst hier op het forum staan zijn de namen uit de lijst van de ownersclub. Ik heb eerder al eens gezocht naar de Cumbria ivm de vouwwagen van een ander forumlid. Zij heeft dus idd een Cardale. Als je via Google zoekt op Conway Cumbria zie je een vouwwagen als die van ons maar dan met roestbruin ipv blauw. De wagen van Caspar kan niet uit 1989 komen want toen is er geen vouwwagen gemaak in die kleuren. Dus even afwachten
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Conway
« Reactie #17 Gepost op: februari 16, 2010, 11:44:43 pm »

ik heb de vorige eigenaar gemailt met de vraag of hij nog foto,s heeft van het hele spul opgezet dus als ik ze heb zal ik ze ergens proberen te plaatsen
ik zie alleen dat hier een mooie disselbak op zit die hebben wij er jammer genoeg niet bij dus daar moet ik iets op gaan bedenken met een  KK in de ochtend toch niets te doen  :)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Conway
« Reactie #18 Gepost op: februari 16, 2010, 11:50:44 pm »

Een disselbak kun je bij de meeste kampeerzaken kopen of zelf maken natuurlijk. ;) Heb je hem gekocht via een website (marktplaats ofzo) dan zijn de foto's misschien te vinden.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Conway
« Reactie #19 Gepost op: februari 16, 2010, 11:56:35 pm »

heb hem gekocht via mp maar daar mag je geen foto copy en nemen en nu heeft de man de adv er afgehaald dus moet je toch ff wachten voor uitsluitsel welke het nou is :P
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Conway
« Reactie #20 Gepost op: februari 16, 2010, 11:59:22 pm »

hm idd jammer   :P


Stond hij te koop als cumbria, ga ik het toch proberen. Van marktplaats is nl veel terug te vinden, die bewaren vanalles :# :# Ik ga nog even zoeken :O
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Conway
« Reactie #21 Gepost op: februari 17, 2010, 12:11:15 am »

Welke kleur heeft het dekzeil op de vouwwagen?  :#
Oja staat er op de zijkant geen naam?
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2010, 12:15:11 am door muis »
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Conway
« Reactie #22 Gepost op: februari 17, 2010, 01:31:11 am »

sorry maar het zeil is vervangen door de vorige bewoner
en de naam op de zijkant is conway cumbria
dus daar schieten we ook niet mee op :? :?
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Conway
« Reactie #23 Gepost op: februari 17, 2010, 07:31:05 pm »

Wat staat er op de zijkant van de wagenbak? Daar staat bij Conway toch het type vermeld?
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Conway
« Reactie #24 Gepost op: februari 17, 2010, 08:48:31 pm »

 :# :# dat staat boven je vraag.. Ben nu echt benieuwd naar welke naam het in engeland is
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Conway
« Reactie #25 Gepost op: februari 17, 2010, 09:08:53 pm »

@muis

kijk hier eens naar, heb even een advertentie uit de google cache geplukt van een cumbria uit 1989.

http://74.125.77.132/search?q=cache:OQV2ziYToKkJ:caravan-kamperen.marktplaats.nl/vouwwagens/319490800-te-koop-vouwwagen-conway-cumbria.html+conway+cumbria+1989&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&client=firefox-a


Hij doet mij eigenlijk heel veel denken aan de Conway Contiki DL die mijn ouders gehad hebben, die was uit 1988.
Die had echter een wagenbak met blauwe striping, een blauw grijze tent, maar wel de vaste voortent die hier te zien is.
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2010, 09:10:29 pm door meeder »
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Conway
« Reactie #26 Gepost op: februari 17, 2010, 09:57:25 pm »

dat is hem die hebben wij gekocht bracke ben ik maar dat bod heb ik uitgebracht via mp
en weet je het nu wel dan :P
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Conway
« Reactie #27 Gepost op: februari 17, 2010, 10:07:24 pm »

Wat mij nog wel opvalt is de kleurstelling van de wagen zelf.
Deze kleur dekzeil heb ik nog niet eerder op een conway gezien.
Ook het ontbreken van de striping op de zijkant (ik kan het in ieder geval niet goed zien) bevreemd mij een beetje.

Er staat wel overal Conway op? (typeplaatje op de dissel bijvoorbeeld).
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Conway
« Reactie #28 Gepost op: februari 17, 2010, 10:19:20 pm »

dat dek zeil is vernieuwt stond ook iets boven jou vraag ;D
en het plaatje staat ook conway op en waneer het model is gemaakt maar niet dat hij uit 89 komt tewijl het verhaaltje van die man 89 zegt dus snap het zelf niet helemaal
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Conway
« Reactie #29 Gepost op: februari 18, 2010, 01:29:04 am »

een late reactie, ik had nog een vergadering en zit schaatsen te kijken :#

Ik kreeg de cache pagina niet open op mijn antieke laptop dus net even op de pc bekeken, ben het met Meeder eens.
op het plaatje staat CDL / 87 bij model.  Dit is bouwjaar 1987 en dan blijft de Contiki DL over. Ik zoek even een plaatje erbij.

Wat betreft de kleur, er zijn bij andere merken ook wel andere kleuren gebruikt voor de markt buiten het eigen land gemaakt. Blijkbaar hebben ze de naam Cumbria toen ook al eens gebruikt want ik kende alleen de versie uit '97. En deed groen het toen beter voor Nederland.

Wat betreft het verhaal van de verkoper, tja of hij heeft de vouwwagen zelf gekocht als een 89-er of de vouwwagen is pas verkocht in '89, of hij heeft er zelf een jongere van gemaakt. Je kunt een poging wagen bij Penine (engeland) of Cabanon (Frankrijk) alhoewel de laatste voor zover ik weet alleen de bouwtekeningen heeft overgenomen (is nog steeds terug te zien in hun wagens)

hier de folder van '87, het is idd de Contiki DL (oftewel de luxe) http://www.webng.com/IanCole/conway/1987.pdf in deze engelse folder dus met blauw.

« Laatst bewerkt op: februari 18, 2010, 01:34:42 am door muis »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal