Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: electrisch kraantje  (gelezen 7513 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dheppener

  • Gast
Re:electrisch kraantje
« Reactie #15 Gepost op: mei 07, 2011, 05:24:52 pm »

even off-topic

Ik heb aan alle slangen en drukregelaars een snelkoppeling zitten die hoef je zo maar in elkaar te klikken.
Maar als je een drukregellaar hebt met snelkoppeling en je aan de andere dingen een stuk slang met snelkoppeling zitten hoef je nooit nergens een slang los te draaien. (Let wel op de goede bar)
Ook in het keuken hoef je de drurkregelaar niet meer op de fles te draaien en je hebt een kortere slang nodig want je klikt je fles gewoon los.

Inderdaad   :off sorry  :O maar wel interessant!
Het kraantje hebben we niet, maar daardoor gebrujik je het spoelbakje ook totaal niet. Alleen onderweg als opbergvak voor hand- en theedoeken.
Dat deel van de keuken zit de klep op en is aanrecht. Ben wel benieuwd naar het kraantje.

Staat bij jullie de keuken altijd binnen met een schoon- en vuil watertank? Is dat geen geknoei?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:electrisch kraantje
« Reactie #16 Gepost op: mei 07, 2011, 05:34:58 pm »

Wij hebben afgelopen week voor het eerst gebruik gemaakt van onze columbia en vinden het kraantje ook echt super! Wij hebben de schoonwatertank naast het keukentje gezet, vind dat eerlijk gezegd geen probleem..Waar we helaas te laat achter kwamen is dat de afvoer lekt en dus was er water in de bovenste lade gelopen...Nu is dit laatje erg lelijk geworden, het hardboard is opgezet. Ook is de afvoerslang aan de onderzijde erg kort. We hadden er nu de vuilwater jerrycan onder gezet en helaas is er wel een klein beetje langs gelopen, dit kan beter, ik ga maandag eens even bellen met de Wit!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

dj54

  • Gast
Re:electrisch kraantje
« Reactie #17 Gepost op: mei 07, 2011, 06:20:59 pm »

Ik heb bij het keukentje geen haringen in de grond zitten.

De vuldop zit dus buiten de tent of ik trek de tank even naar buiten onder het doek door en vul deze dan en duw hem weer terug.
We hebben nog een keukentje meer bij (gewoon een los) en dat staat buiten. Maar die van de vouwwagen staat binnen.
Gelogd

dj54

  • Gast
Re:electrisch kraantje
« Reactie #18 Gepost op: mei 07, 2011, 06:27:33 pm »

Kraantje is makkelijk er zelf op te maken heb ik bij mijn roadmaster toen ook gedaan.
Ik had het met een omvormer maar je kunt ook met 2 stuks baterijen van 6 volt doen in een blok.  

Baterijen ongeveer 4,50 euro per stuk voor een omvormer kun je gerust de lichtste pakken.

Hieronder een bedradingsschema  van whocarez 
Er van uitgaande dat bruin + is en blauw - (massa) sluit je het als volgt aan.
Bruin van de pomp op de plus (+) van de accu (middelste contact van de aanstekerplug)
1e Blauwe draad van de kraan (maakt niet uit welke) aan de blauwe draad van de pomp
2e blauwe draad van de kraan (maakt niet uit welke) aan de min (-) van de accu (buitenste contact van de aanstekerplug)

Mocht het niet werken (geen water maar de pomp draait wel) dan de + en - draden verwisselen. de pomp draait dan de verkeerde kant op.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2011, 06:33:38 pm door Alex »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:electrisch kraantje
« Reactie #19 Gepost op: mei 07, 2011, 09:34:37 pm »

FOTOOOO's!!! Ben erg benieuwd hoe dat en de rest van jullie keuken inrichting eruit ziet.
Heb nog niet een beeld van hoe ik het wil hebben, maar mogelijkheden genoeg met de columbia keuken!


Maar de gasslang... dat gat snap ik dus al niet. Als ik de slang er door doe en dan de drukregelaar erop, komt ie nooit meer terug naar binnen. kan je dan wel de keuken aan de waqenbak hangen?

Bij ons zat de gasslang al naar buiten bij aankoop. De regelaar blijft er op zitten. Door de plaats van het gat links boven komt deze goed uit als je de keuken aan de wagen hangt. De slangen lopen via het deksel en deze kun je achter in de bak leggen OF (en dat doen wij) onder het fornuis. De slangen lopen dan over het deksel en dat vormt geen probleem. Op het deksel komen dan nog de stokken en daarover het zeil en dit past allemaal.

Heb vandaag net de keuken terug geplaatst in de garage. Hierbij even gekeken hoe het uitkomt met de slangen en het gaat prima!

Aanpassingen waren:
- Extra legplank onder het fornuis (niet standaard bij de DL keuken van de Mercury (in 2009))
- deksels keuken waren matwit: nu hoogglans gelakt
- watervoorziening naar buiten leiden
- nieuw antislipmat (en tevens trillingsdemper..) in de hele keuken gelegd
- afneembare legplank gemaakt voor aan de deksels

eerder gedaan:
- scherpe randen wegwerken (heb in het ziekenhuis gezeten voor hechtpleisters...  :()
- kraan en elketriciteit inbouwen
- ladeblok aanpassen

Lees dit ook net te laat want alles is nu weer netjes afgedekt en opgeruimt in de garage  :). Ik zal de komende week even kijken of ik nog wat foto's kan maken.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2011, 09:48:31 pm door GJT »
Gelogd

screech

  • Gast
Re:electrisch kraantje
« Reactie #20 Gepost op: mei 09, 2011, 12:44:57 pm »

hier is ook al meer geschreven over het electrische kraantje.
Zelf heb ik er ook een tje ingemaakt. En als ik het al kan...  :O  :#
Gelogd

Kuukse Dries

  • Gast
Re:electrisch kraantje
« Reactie #21 Gepost op: mei 15, 2011, 08:20:49 pm »

Voor het aansluiten van een kraantje anders dan aan batterijen zie:  :J

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6841.msg75384.html#msg75384
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal