Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: tips gezocht: lekkage waterafvoer keukentje jamet  (gelezen 6040 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jelijn

  • Gast
tips gezocht: lekkage waterafvoer keukentje jamet
« Gepost op: april 29, 2013, 05:13:11 pm »

Dit voorseizoen wilden we toch maar eens gebruik maken van het wasbakje in het keukentje van onze Jametic alleen nu ligt er steeds water in de onderliggende bestekbak. Misschien heeft iemand al eens zijn verhelpprojectje hier gepost maar ik kan hem zo niet vinden.....
Wie heeft hetzelfde gehad en heeft tips om dit probleem te verhelpen?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: tips gezocht: lekkage waterafvoer keukentje jamet
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2013, 05:28:37 pm »

wij hadden dit bij onze nieuwe wagen ook de eerste keer, bij ons bleek de ring die om de slang klemt niet goed te zitte waardoor de afvoerslang dubbel zat met lekkage tot gevolg..heb je de montage van de slang al goed bekeken?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

jelijn

  • Gast
Re: tips gezocht: lekkage waterafvoer keukentje jamet
« Reactie #2 Gepost op: april 30, 2013, 09:03:23 am »

Dank je voor je reactie. Die slang daar hebben we inderdaad al naar gekeken an naar mijn idee goed vast gemaakt. Daar lijkt het hem niet in te zitten.....
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: tips gezocht: lekkage waterafvoer keukentje jamet
« Reactie #3 Gepost op: april 30, 2013, 10:09:47 am »

Ik denk dat het toch handig is om het probleem op te zoeken. Laden er uit en gootsteen vol met water en dan met een zaklampje onderzoeken waar het water precies vandaan komt. Misschien is de slang te stug en knelt de slangklem niet genoeg, of probeer deze nog wat strakker te draaien. Maar wel uitkijken als de uitloop van plastic is. Zit de uitloop in de bodem van de gootsteen wel vast genoeg? En zorg voor een goede vrije val van het water, dat het makkelijk weg kan komen. Dan minste kans op lekkage. Ik weet eigenlijk niet hoe het bij onze Jametic zit, we gebruiken geen water. Had bij vorige keuken zelfs alles gedemonteerd, kraan, afvoer, accublokje. Mooie extra ruimte in de bak voor spullen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: tips gezocht: lekkage waterafvoer keukentje jamet
« Reactie #4 Gepost op: april 30, 2013, 10:33:52 am »

Controleer ook eens of er een rubber ring zit tussen de bak en het roostertje.
Gelogd

rschoppema

  • Gast
Re: tips gezocht: lekkage waterafvoer keukentje jamet
« Reactie #5 Gepost op: april 30, 2013, 11:01:19 am »

Dat hadden wij ook. Mezelf te blubber gezocht, slangetje, extra slangklemmetje, extra rubber, bramen verwijderd van het gootsteentje, niets hielp. Alles leek even te werken, maar na verloop van tijd was het toch weer nat in het laatje.

Totdat ik het afvoertje gewoon eruit gehaald heb (de kunststof moer zit gelijmd) en het eens goed bekeken heb.
Het is gewoon een constructie fout.
Ik heb bij Obelink (waarschijnlijk dat ze dit type ook nog ergens anders verkopen) een nieuwe afvoer gehaald voor een paar Euro. Deze had een inwendige ipv een uitwendige montage waardoor eventueel lekwater altijd via de afvoer loopt en niet aan de buitenkant tussen de moer door kan kruipen.

Succes.

Groetjes,

Rob
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: tips gezocht: lekkage waterafvoer keukentje jamet
« Reactie #6 Gepost op: mei 01, 2013, 07:35:09 am »

Bedankt voor jullie reaties! Het lijkt hem  inderdaad te zitten in het afvoerputje. Het water loopt langs de zijkant af i.p.v. door het afvoergaatje. Denk dat jullie dit stukje bedoelen waar rubbere ring zou moeten?! Ga het er maar eens helemaal uithalen en opnieuw vastlijmen/ kitten?! Anders maar ff langs campingzaak.

Jellejawa:wij gebruiken afvoer/kraantje eigenlijk ook nooit alleen nu de buitenkranen op de camping nog niet aangesloten waren vanwege de vorst leek water in de tent wel handig i.p.v. steeds naar sanitairgebouw op en neer. Nu de kranen het doen wordt bakje weer "fruitschaal" o.i.d.
Gelogd

oscar

  • Gast
Re: tips gezocht: lekkage waterafvoer keukentje jamet
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2013, 08:21:19 am »

Hallo

Wij hadden hetzelfde probleem met onze jametic. Zelf de gootsteen los gehaald en zag dat er een grote braam aan de was bak zat waar het afvoer aan gemonteerd wordt. Weg gehaald en probleem opgelost.

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.649
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: tips gezocht: lekkage waterafvoer keukentje jamet
« Reactie #8 Gepost op: mei 04, 2013, 09:31:55 am »

Bij onze trigano idem. Dealer heeft eea keurig opgelost, en de dealer de tip mee te geven om dit bij aflevering al te fixen... Scheelt veel topics op het forum.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: tips gezocht: lekkage waterafvoer keukentje jamet
« Reactie #9 Gepost op: mei 17, 2013, 04:15:31 pm »

Ook hier lekkage, al heb ik het gevoel dat het vooral bij de sluitring zit die de slang vastklemt aan het buisje van de wasbak. Ik wilde al een nieuw stuk slang halen en e.e.a. opnieuw bevestigen, maar als ik het zo lees moet ik misschien toch de buurman er maar eens bijhalen en eens uitvoerig de hele constructie nalopen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: tips gezocht: lekkage waterafvoer keukentje jamet
« Reactie #10 Gepost op: mei 17, 2013, 07:39:42 pm »

Even gekopieerd uit het andere topic:

ook hier geen problemen met de lengte van de slang.

ook niet met lekkage trouwens. voorwaarde is wel dat je de slang echt goed over de afvoer heen duwt. Is het wellicht een idee om er een slangklem op te zetten?  en het is inderdaad ongeveer hetzelfde als de vijverslang. alleen die is zwart i.p.v. blauw. maar wat maakt dat uit. trouwens... ik heb wel een opening in de bodem waar deze door zou kunnen. Doe het alleen niet, want via de achterwand gaat toch makkelijker....

je kunt ook een slang als deze overwegen:
http://polson.nl/producten/slangen/waterslangen/item/rubber-waterslang?category_id=340

Een slangklem zit er hier op. Het is zo'n geribbelde flexibele slang. Zal hem er binnenkort eens afhalen om te kijken of er iets geks zit bij de aansluiting.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

jelijn

  • Gast
Re: tips gezocht: lekkage waterafvoer keukentje jamet
« Reactie #11 Gepost op: mei 17, 2013, 11:32:43 pm »

Het is droog! Nou ja in de bestekbak dan  :P. We hebben hele putje eruitgedraaid, alles goed schoongeveegd, alle kanten glad gemaakt  en alles weer in elkaar gedraaid, het zat toch iets of wat scheef waardoor het putje niet goed sloot in het gat van de wasbak.  Nu heeft de volgende een werkende afvoer  :# wij hebben vandaag een andere gekocht:#
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: tips gezocht: lekkage waterafvoer keukentje jamet
« Reactie #12 Gepost op: mei 18, 2013, 07:13:34 am »

Het is droog! Nou ja in de bestekbak dan  :P. We hebben hele putje eruitgedraaid, alles goed schoongeveegd, alle kanten glad gemaakt  en alles weer in elkaar gedraaid, het zat toch iets of wat scheef waardoor het putje niet goed sloot in het gat van de wasbak.  Nu heeft de volgende een werkende afvoer  :# wij hebben vandaag een andere gekocht:#
En wat is er gekocht? Vertel, vertel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

jelijn

  • Gast
Re: tips gezocht: lekkage waterafvoer keukentje jamet
« Reactie #13 Gepost op: mei 18, 2013, 08:09:34 am »

 :off.....na veel wikken en wegen.........toch een combi camp......
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal