Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Elektriciteit in vouwwagen  (gelezen 12835 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Elektriciteit in vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: juni 18, 2015, 03:52:52 pm »

Wij gebruiken een 50m haspel met 3 wcd's van daar uit een verlengsnoer voor 6 apparaten en een voor 4 in de keuken
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Elektriciteit in vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: juni 18, 2015, 04:00:19 pm »

Een verwarming van 25W? Lijkt mij toch wat weinig om echt warm van te worden.

Ok - misschien overdrijf ik een beetje en zo belangrijk is het allemaal niet - begreep niet hoe je 30W LED vermogen in je keuken kunt installeren want dat is echt heel erg veel - en dat is nu duidelijk.
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Elektriciteit in vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: juni 18, 2015, 08:46:20 pm »

Bedankt voor alle antwoorden.
Een heel netwerk is niet gebruikelijk, maar het uitbreiden met extra verdeeldozen wel. Op zich is dat geen probleem, als je er maar niet teveel grote verbruikers aan hangt en goede kwaliteit stekkerdozen gebruikt, die geschikt zijn voor buitengebruik.
Bij het rijtje wat je opnoemt zit wel een probleem. Een waterkoker (3-10A) en vooral een tosti-ijzer (vaak 10A) zijn toch echt wel grote stroomverbruikers. Dus: laat het tost-ijzer thuis, en zorg voor een waterkoker die ergens tussen de 600W (~3A) en 1100W (~5A) zit. De rest verbruikt niet zo veel, dus dat kan prima.
Tosti-ijzer is zo'n 4,5A (1000W) dus valt wel mee. Waterkoker idem (nog iets minder), 800W denk ik. We hebben niet eens een normale waterkoker (sinds we een Quooker hebben  WW ).

Maar het antwoord is dus wat meer omstekkeren en voor kleine verbruikers (LED verlichting en laders) een extra verdeelblok indien nodig.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Elektriciteit in vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: juni 18, 2015, 10:21:56 pm »

Maar het antwoord is dus wat meer omstekkeren en voor kleine verbruikers (LED verlichting en laders) een extra verdeelblok indien nodig.
ja eigenlijk wel ja.

Maar waarom neem je nou eigenlijk een tosti ijzer mee op vakantie?
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.658
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Elektriciteit in vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: juni 19, 2015, 07:53:48 am »

ja eigenlijk wel ja.

Maar waarom neem je nou eigenlijk een tosti ijzer mee op vakantie?

Ik vermoed om tosties te maken...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Elektriciteit in vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: juni 19, 2015, 08:04:23 am »

Precies.  :P

Dat niet alleen: je kan er ook op grillen. Hamburgertje is ook zo klaar.
Maar goed, dit jaar gaat'ie mee aangezien in een caravan toch minder ruimte is om te koken dan in een vouwwagen.
En wat mijn schoonfamilie ook beweert (dat je het niet ruikt, e.d.): koken en slapen in dezelfde ruimte, liever niet.
Gelogd

Carani

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 239
  • Merk: kampeermiddel : Combi-camp Valley
Re: Elektriciteit in vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: juni 19, 2015, 10:25:29 pm »

Nirak had laatst een goeie tip:
Een mooi afvalemmertje met deksel en een stekkerdoos met USB aansluiting voor in onze nieuwe vouwwagen.
van Ikea, ongeveer 15 euro.
Ik heb er inmiddels ook eentje gehaald ;)
Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Elektriciteit in vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: augustus 13, 2015, 11:30:40 pm »

Nog iemand nieuwe foto's of ideeën voor het aanleggen van stroom in een vouwwagen.......
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Elektriciteit in vouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: augustus 14, 2015, 12:06:58 am »

Nog iemand nieuwe foto's of ideeën voor het aanleggen van stroom in een vouwwagen.......
Er staan heel veel ideëen onder de verschillende merken topic's. Dat is wat lastig zoeken dat weet ik, maar het is ondoenlijk om dat soort specifieke merk en model gebonden aanpassingen ook te linken naar een algemene topic.

Gebruik de zoek functie eens, dan komt er héél veel uit. Hier is een link naar de zoek opdrcht "electra" http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?action=search2
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Elektriciteit in vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: augustus 14, 2015, 07:58:28 am »

Ik begrijp het voordeel van vaste stroom plekken eigenlijk niet zo.  De meeste stroom heb je in de voortent nodig, dus wat maakt het dan uit of je de verdeelstekker in de bak steekt met een aparte kabel aan de buitenkant naar de paal, of dat je gewoon rechtstreeks van de paal naar de voortent gaat?. Of wil je je koffiezetter, waterkoker, opladers ed. In de nacht wagen laten?
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Elektriciteit in vouwwagen
« Reactie #25 Gepost op: augustus 14, 2015, 08:15:34 am »

Onze Conway Cruiser heeft in de bak stroom. Gewoon een CEE aansluiting (blauwe stekker) als bij een caravan aan de zijkant . In de bak hebben we een aantal 220/230 V aansluitingen en 12V stekkerdozen (worden omgevormd) Er zat ook een accu in, maar die hebben we eruit gehaald.
Aan de onderkant hebben we ook een CEE aansluiting voor stroom in de voortent. Er zit een haspel bij met een blauwe stekker.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Elektriciteit in vouwwagen
« Reactie #26 Gepost op: augustus 14, 2015, 08:22:56 am »

Wij doen het op zijn Frans...

De camping gaf het goede voorbeeld, gewoon een driewegstekker blok vanuit de "paal" en daar waren drie plekken zonder verdere bescherming op aangesloten. Dan kun je daarna nog zo druk zijn met beveiligingen en dergelijke, dat maakt eigenlijk allemaal niet meer uit.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.359
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re: Elektriciteit in vouwwagen
« Reactie #27 Gepost op: augustus 14, 2015, 08:41:02 am »

Juist dan....  ::)
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Elektriciteit in vouwwagen
« Reactie #28 Gepost op: augustus 14, 2015, 09:54:20 am »

Als je er plezier aan beleeft een optater te krijgen van 230V, dan is alles onbeschermd aansluiten de juiste manier. Niet zo slim als je het mij vraagt - er sterven mensen door ondeugdelijke installaties.

Of een vaste aansluiting handig is ligt denk ik ook een beetje aan het type vouwwagen. Ik vind het erg handig een vaste WCD in de keuken te hebben en alles met 1 CEE kabel te kunnen voeden. Ik zal wat tekst en foto's plaatsen zodra ik weer een sneller internet heb.
Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Elektriciteit in vouwwagen
« Reactie #29 Gepost op: augustus 14, 2015, 10:17:29 am »

Ja graag. Doe graag wat ideeën op aan hand van foto's. Vandaar mijn oproep in meerdere afzonderlijke topics. Maar dat schijnt raar te zijn?!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal