Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Camping Koelkast  (gelezen 76208 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel.s

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #30 Gepost op: juni 13, 2010, 10:15:19 pm »

De kampeerwinkel, in Zaandam, heeft een absoptie-box in de aanbieding voor EUR 99,-. Loopt op 12V, 220V en gas.
ik kon hem niet vinden :)
Gelogd

famprima

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #31 Gepost op: juni 13, 2010, 10:32:28 pm »

We hebben een Groënland gekocht (waarom die " erop staat weet ik niet, maar dat staat echt op de box).
Die gaat op gas. Maar hoelang we daarmee op een tankje doen weet ik niet. Hij doet geloof ik 13 gram gas per uur, staat er op?? (weet niet zeker, hij staat weer in de Bobcat). En op de tank staat "nettogewicht 1,8 kg. Is dat dan het gewicht van de inhoud, dus een volle tank gas weegt 1,8 kg. gas??
Want dan kan ik gaan rekenen.
De 220 volt leek het niet te doen. We hoorden niets aanslaan en koelen deed ie ook niet.
Als op gas, dan wordt ie wel warm van buiten. Dus zegmaar bier lekker koud (hij maakt zelfs ijsklontjes!!) maar de rest van je vouwwagen is aangenaam voorverwarmd (najaarsweekend dus heel prettig).
Klopt dat??
Graag jullie mening, we zijn er niet helemaal zeker van dat dit klopt.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.658
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Camping Koelkast
« Reactie #32 Gepost op: juni 14, 2010, 03:27:21 pm »

Netto is altijd de inhoud.

Koelen levert altijd meer warmte op... Gas of elektrisch zal wellicht wel iets schelen, maar ik denk dat dat marginaal is. Een koelkast geeft altijd meer warmte af dan dat-ie koelt. Echter, door de kou in een ge?soleerde doos te pompen, wordt het in die doos wel lekker koud. De omgeving zal door een koelkast altijd warmer worden.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

famprima

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #33 Gepost op: juni 14, 2010, 06:21:53 pm »

Netto is altijd de inhoud.

Koelen levert altijd meer warmte op... Gas of elektrisch zal wellicht wel iets schelen, maar ik denk dat dat marginaal is. Een koelkast geeft altijd meer warmte af dan dat-ie koelt. Echter, door de kou in een ge?soleerde doos te pompen, wordt het in die doos wel lekker koud. De omgeving zal door een koelkast altijd warmer worden.

Ha, duidelijk. Dank je.
Even rekenen... dan is een tank gas dus in 5 dagen leeg. We gaan 21 dagen weg... hmmm. Duur grapje.
Kan je de koelbox ook heel koud laten worden en dan uitdoen? En dan de volgende dag/dag erop weer aan? Of houdt ie dan niet alles meer koel (als in: niet bedervend, want écht koud hoeft van mij niet, alleen vlees etc. maar dat koop ik per dag vers).
Weet niet zeker maar volgens mij is er een invriesmogelijkheid op de camping, dan doe ik er wel een stapel elementen bij in of pakken sap...
hmmm.. puzzel puzzel.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #34 Gepost op: juni 14, 2010, 07:02:59 pm »

je kunt hem altijd helpen met koelelementen, en zorg dat hij vol is, dan kost het minder moeite om te koelen, desnoods wat flessen met water erbij leggen.
een volle koelkast kost minder energie dan een lege.
Gelogd

famprima

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #35 Gepost op: juni 14, 2010, 07:08:56 pm »

je kunt hem altijd helpen met koelelementen, en zorg dat hij vol is, dan kost het minder moeite om te koelen, desnoods wat flessen met water erbij leggen.
een volle koelkast kost minder energie dan een lege.
dit is een erg goede tip, dankjewel, Marcel. Mijn suffe brein had juist het tegenovergestelde bedacht  :H dus ik ben erg blij met de info.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re:Camping Koelkast
« Reactie #36 Gepost op: juni 15, 2010, 12:08:13 am »

Het is bijna goed wat marcel zegt... Een volle koelkast kost niet minder energie om te koelen, maar raakt minder snel zijn warmte kwijt dan een lege koelkast. Dat resulteert, bij gebruik, in een relatief lager energie-verbruik.

Maar het koelen kust dus MEER energie.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

famprima

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #37 Gepost op: juni 15, 2010, 07:15:52 am »

Het is bijna goed wat marcel zegt... Een volle koelkast kost niet minder energie om te koelen, maar raakt minder snel zijn warmte kwijt dan een lege koelkast. Dat resulteert, bij gebruik, in een relatief lager energie-verbruik.

Maar het koelen kust dus MEER energie.

Goedemorgen!
Nu raak ik in de war - maar dat geeft niet, René gaat kijken waarom de kk het niet op stroom doet, wellicht iets kleins. Kost het nog een boel maar geen 20 euro per 5 dagen... We moeten wel, medicatie etc. moet koud blijven.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re:Camping Koelkast
« Reactie #38 Gepost op: juni 15, 2010, 08:04:33 am »

Ik had het nog iets duidelijker kunnen zeggen :

Met een volle koelkast kost het koel maken meer energie, maar het op temperatuur houden minder energie.

Als de KK niet werkt op stroom is er hopelijk slechts een zekering defect. Enne, nee, een koelkast op stroom laten draaien kost doorgaans geen 20,- per 5 dagen. (Tenzij je stroomkosten 4,- per dag zijn en je als enige stroomafnemer je koelkast hebt.....)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

famprima

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #39 Gepost op: juni 15, 2010, 08:49:00 am »

Als de KK niet werkt op stroom is er hopelijk slechts een zekering defect. Enne, nee, een koelkast op stroom laten draaien kost doorgaans geen 20,- per 5 dagen. (Tenzij je stroomkosten 4,- per dag zijn en je als enige stroomafnemer je koelkast hebt.....)

Hoi,
de kosten waren van het gas, had het omgerekend, kwam dan op 5 dagen op een vulling van 1.8 kg campinggaz, 20 euro per vulling.
Ik zal de tip van de zekering even doorgeven aan René.
Vooralsnog regent het hier weer  :I :I dus kan de bobcat niet opengeklapt om de koelkast te halen.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.254
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Camping Koelkast
« Reactie #40 Gepost op: juli 02, 2010, 02:51:58 pm »

Wij hebben een Mobicool B40 Hybride koelbox.
Deze werkt op 230v als compressor koelbox tot -15graden en in de disselbak op 12v met een Peltier systeem tot 20graden onder omgeving.
Thuis voorkoelen op 230v en dan blijft hij onderweg prima koel op 12V. Op de camping altijd een koel  bier zolang je een stroomaansluiting hebt.

Wel een duur apparaat maar wel ideaal koelen op deze manier en lekker veel liters inhoud.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Bral

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #41 Gepost op: augustus 07, 2010, 10:23:31 pm »

weet iemand wat ik me voor kan stellen bij het koelend vermogen van een standaard camplet royal koelkastje ?
Gelogd

naat

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #42 Gepost op: augustus 07, 2010, 11:07:47 pm »

Wij hebben gewoon een simpele electrische koelbox van de Aldi.
Dit jaar voor het eerst gebruikt. Hij koelt heel goed (bij Nederlandse warmte uitgeprobeerd).
en we vonden 'm verrassend ruim.
Het enige nadeel is de dagelijkse hoeveelheid water onderin de koelbox. Wat kun je daar aan doen? (behalve leeggooien?)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #43 Gepost op: augustus 07, 2010, 11:18:10 pm »

weet iemand wat ik me voor kan stellen bij het koelend vermogen van een standaard camplet royal koelkastje ?
Ik heb even gekeken op de site van camp-let maar kan daar geen koelkastje vinden, om welk jaar vouwwagen gaat het?
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Camping Koelkast
« Reactie #44 Gepost op: augustus 07, 2010, 11:20:34 pm »

Wij hebben gewoon een simpele electrische koelbox van de Aldi.
Dit jaar voor het eerst gebruikt. Hij koelt heel goed (bij Nederlandse warmte uitgeprobeerd).
en we vonden 'm verrassend ruim.
Het enige nadeel is de dagelijkse hoeveelheid water onderin de koelbox. Wat kun je daar aan doen? (behalve leeggooien?)

Aan het water zelf kun je weinig doen denk ik. Wij hebben onderin zo'n afstrijkroostertje voor de muurverfroller liggen. Staan je spullen in elk geval niet in het water...
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal